Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Czy wiesz jak… interpretować rozmiar publikacji?

Czy wiesz jak… interpretować rozmiar publikacji?

Każdy zmonitorowany materiał można ocenić pod względem jego wielkości. W zależności od powierzchni, jaką zajmuje informacja o analizowanym podmiocie lub temacie, wyróżniamy: artykuł, notkę wzmiankę. Czy wiesz, czym się wyróżniają?

  • Artykuł – najobszerniejszą publikację medialną

W przypadku prasy i Internetu określa on informację przekraczającą pół strony formatu A4, a także taką, która prezentowana jest na jednej lub więcej kolumnach.

W radiu i telewizji artykuł odnosi się do materiału trwającego co najmniej 30 sekund.

  • Notkę – informację medialną średniej wielkości

W prasie i Internecie nie przekracza ona pół strony formatu A4.
W przypadku informacji radiowo-telewizyjnych jest to materiał trwający co najmniej 15 sekund.

  • Wzmiankę – najkrótszą informację, często jedno- lub kilkuzdaniową, która jedynie wspomina o analizowanym podmiocie

W radiu i telewizji to materiał trwający krócej niż 15 sekund.

Rozmiar publikacji jest zmienną bardzo często stosowaną w raportach medialnych. Służy do przygotowania zestawień ilustrujących udział i rozkład w czasie artykułów, notek i wzmianek w całości przekazu, w podziale na media i źródła. Analitycy opracowują również zestawienia krzyżowe, łączące rozmiar publikacji oraz wydźwięk. Z punktu widzenia wizerunku marki, najbardziej korzystne są oczywiście najobszerniejsze publikacje medialne o wydźwięku pozytywnym.

Rozmiar publikacji wykorzystywany jest również w ilościowych i jakościowych porównaniach przekazu z konkurencją.

PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 07.05.2021
Czym jest zasięg w social media?
Jeśli jesteś aktywny w social media,  wykorzystujesz  je do kontaktu z klientami, komunikacji z nimi oraz publikowania treści oraz reklam,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 26.03.2021
Czy analizowanie konkurencji jest złe?
Analiza konkurencji jest jednym ze sposobów osiągnięcia wysokiej pozycji w branży i jedną z najbardziej znaczących strategii marketingowej marki. Dzięki badaniu działań konkurencji możliwe jest rozpoznanie…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 12.03.2021
Sytuacja biznesowa w obliczu pandemii. Jak odnaleźć się w czasach kryzysu?
Znaleźliśmy się w sytuacji, w której na pierwszy rzut oka trudno szukać pozytywów. Nastąpił kryzys w wielu branżach, nieprzygotowanych na…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 16.07.2021
Media o szczepieniach. Johnson&Johnson czarnym koniem szczepień?
W II kwartale br. ponad dwukrotnie częściej niż w poprzednim informowano w mediach o szczepionce Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson – było to…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 01.01.2021
Czy ekwiwalent reklamowy to wartość komunikacji?
Wiele osób rozpoczynających przygodę z public relations nie do końca poprawnie korzysta ze wskaźnika ekwiwalentu reklamowego. Brak zrozumienia specyfiki AVE…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 15.01.2021
Ilość nie równa się jakość – jak poprawnie mierzyć efektywność
Aby w pełni wykorzystać potencjał raportów medialnych, konieczna jest pewna wiedza na temat prezentowanych wskaźników i tego, jak czytać poszczególne…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 29.01.2021
Jak znaleźć nisze komunikacyjne?
Nisza komunikacyjna to obszar medialny, w którym informacje na temat zarządzanej marki nie występują wcale lub pojawiają się rzadziej w…
Zobacz więcej