Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Monitoring mediów >> Jak wyprzedzić konkurencję?

Jak wyprzedzić konkurencję?

Niemal każda marka ma ambicje, aby zostać liderem w swojej branży. Jak to zrobić? Jakie narzędzia i działania są niezbędne, aby wyjść na prowadzenie lub uplasować się w ścisłej czołówce?

POZNAJ SWOJĄ KONKURENCJĘ

To pierwszy, bardzo ważny krok w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Warto w tym celu wykonać audyt medialny, który pozwoli przeanalizować działania innych firm, sprawdzić, jak wypadamy na tle pozostałych  marek, a także czym wyróżniamy się na rynku. Ten etap zdecydowanie ułatwia wyznaczanie celów i z pewnością wpływa także na biznesową motywację.

Aby wyprzedzić konkurencję, należy  poznać jej strategię  –  dowiedzieć się, które elementy są najbardziej skuteczne i wpływają na grupy odbiorców, wśród których dostrzegamy naszych potencjalnych klientów. Ważne jest również monitorowanie kampanii marketingowych konkurencji. To pozwala szybko reagować na każdą nowość i reklamę wyemitowaną przez obserwowane marki.

CO MÓWIĄ O TOBIE KLIENCI?

Warto na bieżąco sprawdzać opinie w sieci na temat naszego brandu. Zawsze miło jest przeczytać pozytywną ocenę, ale należy także  nastawić się  na nieprzychylne komentarze, które mogą dotyczyć nie tylko produktów czy usług, ale także wizerunku. W sytuacjach kryzysowych kluczowa jest szybka reakcja, zanim wpis wywoła falę niezadowolenia i stanie się poważnym problemem, grożącym utratą zaufania. Warto wykorzystać do tego celu  monitoring social media, który pozwala praktycznie w czasie rzeczywistym na błyskawiczną reakcję. Materiały  z monitoringu mediów są dostarczane na dedykowany portal, a osoby odpowiedzialne za ochronę reputacji brandu otrzymują 24h/dobę powiadomienia o każdej negatywnej wzmiance.

DAJ SIĘ ZAUWAŻYĆ!

Zdobywanie klientów w sieci  wymaga ze strony marki pewnego zaangażowania. Badania pokazują, że przed zakupem konkretnych produktów i usług najczęściej  sprawdzamy w sieci opinie na ich temat. Niezwykle przydatny może okazać się także social listening. To działania sprawdzające potrzeby odbiorców i dostarczające informacji, co im się podoba, co można i należy poprawić, czy też zmienić w ofercie. Zakres takiego monitoringu mediów może objąć także analizę rozwiązań konkurencji.

Dzięki monitoringowi internetu można wyszukiwać wzmianki dotyczące określonych zagadnień,  włączać się do dyskusji oraz budować nie tylko relacje i zwiększać zaufanie do brandu, ale także  w przyjazny i naturalny sposób oferować produkty i usługi, które rozwiązują problemy klientów. To niezwykle ważny element w budowaniu przewagi konkurencyjnej.

Kluczowym czynnikiem, który wpływa na postrzeganie marki jest także content marketing i  systematyczne oferowanie odbiorcom ciekawych treści – artykułów, webinarów, czy eksperckich komentarzy. Tego typu materiały są z reguły udostępniane dalej, co pozwala szybko budować sieć nowych odbiorców i potencjalnych klientów.

Warto pamiętać o spójności  oprawy graficznej wszystkich elementów z identyfikacją wizualną firmy. To niezwykle ważny element w budowaniu wizerunku marki.

Last but not least … to pozycjonowanie strony brandu. Ten element budowania przewagi konkurencyjnej warto powierzyć specjalistom. Kluczowe jest tu regularne publikowanie artykułów blogowych, ciekawych opisów produktów oraz udostępnianie linków z danej strony w innych serwisach, szczególnie tych branżowych.

 

PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 05.12.2021
Skuteczny marketing restauracji z monitoringiem mediów
Na rynku gastronomicznym konkurencja jest ogromna. Zanim marka zbuduje zaufanie, dzięki któremu będzie dla klientów restauracją pierwszego wyboru, najpierw musi zostać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 27.08.2021
User-generated content w działaniach marketingowych
Marketing treści ma dzisiaj ogromne znaczenie, jest nieodzownym elementem kreowania wizerunku marki oraz strategii promocyjnych i sprzedażowych. Klienci są uwrażliwieni…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 02.07.2021
Poznaj, czym jest social selling
Social selling to strategia wykorzystywana w mediach społecznościowych, która łączy komunikację i budowanie pozytywnego wizerunku marki ze sprzedażą. Dzisiaj sprzedawać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 18.06.2021
Viral marketing – co to jest i kiedy go stosować ?
Wirusy mają zdolność bardzo szybkiego rozprzestrzeniania się. Czasami jest to tak zawrotne tempo, że zawirusowana zostaje bardzo duża grupa społeczeństwa,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 04.06.2021
Dobre praktyki kreowania wizerunku w Social Media
Według raportu Hootsuite „Digital 2020” obecnie jest 3,80 miliarda użytkowników mediów społecznościowych, co stanowi prawie połowę populacji. Wśród wszystkich platform…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 21.05.2021
Jak wykorzystać potencjał memów w komunikacji marketingowej?
Memy stały się częścią naszej kultury – nie tylko internetowej, ale też społecznej. Coraz częściej wiele firm próbuje je wykorzystać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 23.04.2021
Co to jest CTA i jakie znaczenie ma w marketingu?
Marketerom skrót CTA jest bardzo dobrze znany, podobnie jak jego zastosowanie oraz efekty, jakie można dzięki niemu osiągnąć. Nie dla…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 26.03.2021
Czy analizowanie konkurencji jest złe?
Analiza konkurencji jest jednym ze sposobów osiągnięcia wysokiej pozycji w branży i jedną z najbardziej znaczących strategii marketingowej marki. Dzięki badaniu działań konkurencji możliwe jest rozpoznanie…
Zobacz więcej