Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Monitoring mediów >> Jak wyprzedzić konkurencję?

Jak wyprzedzić konkurencję?

Niemal każda marka ma ambicje, aby zostać liderem w swojej branży. Jak to zrobić? Jakie narzędzia i działania są niezbędne, aby wyjść na prowadzenie lub uplasować się w ścisłej czołówce?

POZNAJ SWOJĄ KONKURENCJĘ

To pierwszy, bardzo ważny krok w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Warto w tym celu wykonać audyt medialny, który pozwoli przeanalizować działania innych firm, sprawdzić, jak wypadamy na tle pozostałych  marek, a także czym wyróżniamy się na rynku. Ten etap zdecydowanie ułatwia wyznaczanie celów i z pewnością wpływa także na biznesową motywację.

Aby wyprzedzić konkurencję, należy  poznać jej strategię  –  dowiedzieć się, które elementy są najbardziej skuteczne i wpływają na grupy odbiorców, wśród których dostrzegamy naszych potencjalnych klientów. Ważne jest również monitorowanie kampanii marketingowych konkurencji. To pozwala szybko reagować na każdą nowość i reklamę wyemitowaną przez obserwowane marki.

CO MÓWIĄ O TOBIE KLIENCI?

Warto na bieżąco sprawdzać opinie w sieci na temat naszego brandu. Zawsze miło jest przeczytać pozytywną ocenę, ale należy także  nastawić się  na nieprzychylne komentarze, które mogą dotyczyć nie tylko produktów czy usług, ale także wizerunku. W sytuacjach kryzysowych kluczowa jest szybka reakcja, zanim wpis wywoła falę niezadowolenia i stanie się poważnym problemem, grożącym utratą zaufania. Warto wykorzystać do tego celu  monitoring social media, który pozwala praktycznie w czasie rzeczywistym na błyskawiczną reakcję. Materiały  z monitoringu mediów są dostarczane na dedykowany portal, a osoby odpowiedzialne za ochronę reputacji brandu otrzymują 24h/dobę powiadomienia o każdej negatywnej wzmiance.

DAJ SIĘ ZAUWAŻYĆ!

Zdobywanie klientów w sieci  wymaga ze strony marki pewnego zaangażowania. Badania pokazują, że przed zakupem konkretnych produktów i usług najczęściej  sprawdzamy w sieci opinie na ich temat. Niezwykle przydatny może okazać się także social listening. To działania sprawdzające potrzeby odbiorców i dostarczające informacji, co im się podoba, co można i należy poprawić, czy też zmienić w ofercie. Zakres takiego monitoringu mediów może objąć także analizę rozwiązań konkurencji.

Dzięki monitoringowi internetu można wyszukiwać wzmianki dotyczące określonych zagadnień,  włączać się do dyskusji oraz budować nie tylko relacje i zwiększać zaufanie do brandu, ale także  w przyjazny i naturalny sposób oferować produkty i usługi, które rozwiązują problemy klientów. To niezwykle ważny element w budowaniu przewagi konkurencyjnej.

Kluczowym czynnikiem, który wpływa na postrzeganie marki jest także content marketing i  systematyczne oferowanie odbiorcom ciekawych treści – artykułów, webinarów, czy eksperckich komentarzy. Tego typu materiały są z reguły udostępniane dalej, co pozwala szybko budować sieć nowych odbiorców i potencjalnych klientów.

Warto pamiętać o spójności  oprawy graficznej wszystkich elementów z identyfikacją wizualną firmy. To niezwykle ważny element w budowaniu wizerunku marki.

Last but not least … to pozycjonowanie strony brandu. Ten element budowania przewagi konkurencyjnej warto powierzyć specjalistom. Kluczowe jest tu regularne publikowanie artykułów blogowych, ciekawych opisów produktów oraz udostępnianie linków z danej strony w innych serwisach, szczególnie tych branżowych.

 

REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PSMM Monitoring & More / 04.10.2023
Z ery dziennikarza w erę anonimowych twórców. Tak zmieniał się monitoring internetu
We wrześniu wyszukiwarka Google obchodziła swoje 25. urodziny. Kiedy ćwierć wieku temu użytkownicy stawiali swoje pierwsze kroki w sieci, pojawiła się potrzeba kontrolowania wzmianek o markach również w internecie. O tym, czy i jak monitoring mediów zmienił się na przestrzeni lat, opowiada Przemysław Palacz – członek zarządu w PSMM Monitoring & More.
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 15.11.2022
Jak wykorzystać Business Insights do podejmowania decyzji w Twojej firmie?
„I co dalej” to 3 słowa wypowiadane przez właścicieli firm, gdy czują, że dotarli już do ściany. Albo gdy wydaje…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 18.05.2022
Jak wykorzystać monitoring mediów przy pisaniu prac naukowych?
Pisanie prac naukowych przy wykorzystaniu monitoringu mediów to genialny sposób na oszczędność czasu, omijanie rozproszonych informacji i wykorzystanie rzetelnych źródeł…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 18.03.2022
5 sposobów na skuteczny marketing salonu fryzjerskiego
Sposobów na marketing salonu fryzjerskiego jest dużo. Jako właściciel pewnie znasz kilka z nich. Tylko pytanie brzmi, czy to są…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 05.12.2021
Skuteczny marketing restauracji z monitoringiem mediów
Na rynku gastronomicznym konkurencja jest ogromna. Zanim marka zbuduje zaufanie, dzięki któremu będzie dla klientów restauracją pierwszego wyboru, najpierw musi zostać…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 27.08.2021
User-generated content w działaniach marketingowych
Marketing treści ma dzisiaj ogromne znaczenie, jest nieodzownym elementem kreowania wizerunku marki oraz strategii promocyjnych i sprzedażowych. Klienci są uwrażliwieni…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 02.07.2021
Poznaj, czym jest social selling
Social selling to strategia wykorzystywana w mediach społecznościowych, która łączy komunikację i budowanie pozytywnego wizerunku marki ze sprzedażą. Dzisiaj sprzedawać…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 18.06.2021
Viral marketing – co to jest i kiedy go stosować ?
Wirusy mają zdolność bardzo szybkiego rozprzestrzeniania się. Czasami jest to tak zawrotne tempo, że zawirusowana zostaje bardzo duża grupa społeczeństwa,…
Zobacz więcej