Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Monitoring mediów >> Skuteczny marketing restauracji z monitoringiem mediów

Skuteczny marketing restauracji z monitoringiem mediów

Na rynku gastronomicznym konkurencja jest ogromna. Zanim marka zbuduje zaufanie, dzięki któremu będzie dla klientów restauracją pierwszego wyboru, najpierw musi zostać zauważona. Kluczem do sukcesu jest uważne słuchanie potrzeb klienta i poznanie jego potrzeb, upodobań kulinarnych oraz wymagań.

Z pomocą dla wszystkich potencjalnych i obecnych restauratorów spieszy social listening to – czyli monitorowanie Internetu oraz social media i odnajdywanie wzmianek na temat Twojej restauracji w sieci. Dzięki social listeningowi możesz dostarczyć klientowi informacje dotyczące Twojej marki, odpowiadać na nurtujące pytania, przedstawiać swoją ofertę, ale również rozwiązywać pojawiające się problemy.
Dobry marketing w restauracji jest gwarancją generowania zysków, a monitorowanie marki restauracji w sieci pozwala na kontrolę poziomu satysfakcji klientów oraz wprowadzanie zmian, które pomogą w jej rozwoju.

JAKIE ZNACZENIE DLA RESTAURACJI MAJĄ SOCIAL MEDIA?

Marketing restauracji w social mediach to doskonały sposób na wykreowanie wizerunku marki, ale także na skrócenie dystansu między firmą a klientem. Dodatkowo to świetne miejsce, aby przedstawić swoją ofertę w subtelny i atrakcyjny sposób. Najpopularniejszymi kanałami, w obrębie których warto promować firmę są: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TripAdvisor. Dzięki profilowi na Facebooku oraz Google, klienci zyskują możliwość oceny różnych aspektów pobytu w restauracji. Goście zagraniczni  najczęściej swoje oceny zostawiają na portalu TripAdvisor oraz zomato.

Dobre opinie to doskonały sposób na pozyskanie nowych klientów, ponieważ przed wizytą w restauracji z reguły sprawdzamy  w Internecie oceny miejsc, które planujemy odwiedzić. Dzięki monitorowaniu mediów społecznościowych możesz nieustannie dbać o wizerunek marki oraz dostosować swoją ofertę do preferencji i potrzeb jej odbiorców. Takie zabiegi możliwe są dzięki śledzeniu odczuć klientów dotyczących Twojej firmy, którymi  internauci dzielą się w komentarzach oraz w postach na grupach o tematyce restauracyjnej. Monitoring mediów społecznościowych jest procesem ciągłym, wymaga wysłuchania i dogłębnej analizy wymagań, jednak umożliwia szybką, a właściwie natychmiastową reakcję.

MONITOROWANIE KOMENTARZY, A SKUTECZNY MARKETING RESTAURACJI

Reagowanie na pozytywne i negatywne komentarze to ważny aspekt prowadzenia marketingu dla restauracji. Warto śledzić, co o Tobie piszą internauci. Być może klienci nie są do końca zadowoleni z karty dań, czy wystroju wnętrza? Komentarze może dotyczyć drobnych usprawnień, które są łatwe do wprowadzenia i sprawią, że oferta będzie bardziej atrakcyjna – np. oznaczanie kaloryczności potraw, dań wege itd.

Zwróć uwagę na negatywne komentarze. Te które pozostaną bez odpowiedzi, mogą wywołać prawdziwą burzę i wywołać kryzys, która wpłynie na negatywny odbiór wizerunku Twojej marki. Monitorowanie wydźwięku wpisów jest możliwe dzięki odpowiednim narzędziom – np. takim jak portal Inforia. Szybko reagując na komentarze zwiększasz szansę na zbudowanie trwałej relacji z klientem.

A MOŻE INFLUENCER MARKETING?

Internauci stają się coraz mniej  wrażliwi na reklamy. Większość osób instaluje blokady tego typu treści. Badania Influencer Marketing Hub wskazały natomiast na dużą efektywność wykazują natomiast działania influencerów –  blisko 84% przedsiębiorców uznaje współpracę z influencerami za skuteczną formy reklamy danej marki. Wykorzystując odpowiednie narzędzia do monitoringu kampanii, można dobrać inflencerów do promocji restauracji i konkretnych grup docelowych oraz na bieżąco mierzyć wyniki takiej współpracy.

MONITOROWANIE BLOGÓW

Doskonałym narzędziem służące do budowania świadomości marki restauracyjnej są także blogi w tematyce gastronomicznej. Odwiedzając restauracje, blogerzy zwracają uwagę na szereg elementów, które poddają rzetelnej ocenie. Istniejące narzędzia monitoringu mediów, z których korzysta PRESS-SERVICE, umożliwiają odnalezienie twórców blogów i zaproszenie ich do współpracy. To bardzo skuteczny element marketingu, który umożliwia  marce dotarcie do szerokiego grona klientów.

Zacznij działać! Monitoring mediów to doskonały sposób na poznanie opinii Klientów i odpowiadanie na ich potrzeby, budowanie wizerunku rozpoznawalnej marki i docelowo generowanie zysku.

 

PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 18.05.2022
Jak wykorzystać monitoring mediów przy pisaniu prac naukowych?
Pisanie prac naukowych przy wykorzystaniu monitoringu mediów to genialny sposób na oszczędność czasu, omijanie rozproszonych informacji i wykorzystanie rzetelnych źródeł…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 18.03.2022
5 sposobów na skuteczny marketing salonu fryzjerskiego
Sposobów na marketing salonu fryzjerskiego jest dużo. Jako właściciel pewnie znasz kilka z nich. Tylko pytanie brzmi, czy to są…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 15.02.2022
ABC sytuacji kryzysowej
Jak skutecznie zarządzać komunikacją, kiedy na horyzoncie pojawiła się sytuacja kryzysowa dla marki? Pozwól, że dzisiaj opowiemy Ci o tym,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 19.12.2021
Jak wyprzedzić konkurencję?
Niemal każda marka ma ambicje, aby zostać liderem w swojej branży. Jak to zrobić? Jakie narzędzia i działania są niezbędne,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 27.08.2021
User-generated content w działaniach marketingowych
Marketing treści ma dzisiaj ogromne znaczenie, jest nieodzownym elementem kreowania wizerunku marki oraz strategii promocyjnych i sprzedażowych. Klienci są uwrażliwieni…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 02.07.2021
Poznaj, czym jest social selling
Social selling to strategia wykorzystywana w mediach społecznościowych, która łączy komunikację i budowanie pozytywnego wizerunku marki ze sprzedażą. Dzisiaj sprzedawać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 18.06.2021
Viral marketing – co to jest i kiedy go stosować ?
Wirusy mają zdolność bardzo szybkiego rozprzestrzeniania się. Czasami jest to tak zawrotne tempo, że zawirusowana zostaje bardzo duża grupa społeczeństwa,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 04.06.2021
Dobre praktyki kreowania wizerunku w Social Media
Według raportu Hootsuite „Digital 2020” obecnie jest 3,80 miliarda użytkowników mediów społecznościowych, co stanowi prawie połowę populacji. Wśród wszystkich platform…
Zobacz więcej