Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Czy ekwiwalent reklamowy to wartość komunikacji?

Czy ekwiwalent reklamowy to wartość komunikacji?

Wiele osób rozpoczynających przygodę z public relations nie do końca poprawnie korzysta ze wskaźnika ekwiwalentu reklamowego. Brak zrozumienia specyfiki AVE niejednokrotnie powoduje utożsamianie takiej wyceny z wartością komunikacji. Nic bardziej mylnego. Advertising Value Equivalency (AVE) pokazuje wartość – wedle cennika reklamowego – takiej samej powierzchni, jaką zajmuje publikacja. A zatem kwotę, którą należałoby wydać, aby umieścić w danym źródle tę konkretną informację.

JAK OBLICZYĆ AVE?

Ze względu na charakter różnych typów mediów, algorytm obliczania wskaźnika AVE dla prasy, radia, telewizji czy publikacji internetowych jest nieco inny, ale niezależnie od rodzaju medium cel takiego działania zawsze jest taki sam.

W swoich analizach stosujemy trzy rodzaje ekwiwalentu reklamowego w zależności od stopnia zaawansowania badania:

  • Ekwiwalent szacunkowy – to wartość stanowiąca koszt umieszczenia w danym medium reklamy o takiej samej powierzchni jak zmonitorowana informacja
  • Ekwiwalent zweryfikowany – wartość stanowiąca koszt umieszczenia w danym medium reklamy, z uwzględnieniem udziału procentowego analizowanego podmiotu w zmonitorowanej informacji
  • Ekwiwalent zweryfikowany z wydźwiękiem – to wartość stanowiąca koszt umieszczenia w danym medium reklamy, będąca wypadkową udziału procentowego analizowanego podmiotu w zmonitorowanej informacji oraz wydźwięku materiału.

Ważne jest, by zawsze pamiętać, iż wskaźnik AVE ma charakter względny i nie powinno się go stosować w oderwaniu od pozostałych wyników analizy.

Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 09.04.2021
Media o szczepieniach. Pfizer/BioNTech oraz AstraZeneca najpopularniejsze
Szczepionka, najskuteczniejsze oręże do walki z epidemią koronawirusa, od roku pozostaje w kręgu najczęściej poruszanych tematów w mediach. Nadzieje związane…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 15.01.2021
Ilość nie równa się jakość – jak poprawnie mierzyć efektywność
Aby w pełni wykorzystać potencjał raportów medialnych, konieczna jest pewna wiedza na temat prezentowanych wskaźników i tego, jak czytać poszczególne…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 29.01.2021
Jak znaleźć nisze komunikacyjne?
Nisza komunikacyjna to obszar medialny, w którym informacje na temat zarządzanej marki nie występują wcale lub pojawiają się rzadziej w…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.04.2020
Co możesz sprawdzić przez bezpłatny test?
Przetestowanie usług monitoringu mediów to najlepsza metoda na przekonanie się, jak ważny jest wygodny i błyskawiczny dostęp do bieżących informacji…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 12.02.2021
Czy wiesz… co to jest wydźwięk informacji?
Na przestrzeni ostatnich lat diametralnie zmieniło się podejście do public relations. Dla specjalistów z tej branży nadal duże znaczenie ma…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.04.2020
Czy wiesz jak… czytać mapę benchmarkingową?
Benchmarking to analiza polegająca na porównaniu firmy, marki, usługi, produktu czy procesu z konkurencją lub na zestawianiu danych w czasie….
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.04.2020
Czy wiesz jak… interpretować rozmiar publikacji?
Każdy zmonitorowany materiał można ocenić pod względem jego wielkości. W zależności od powierzchni, jaką zajmuje informacja o analizowanym podmiocie lub…
Zobacz więcej
Artur Bartkowiak / 26.02.2021
Monitoring mediów w służbie influencerom
W dosłownym tłumaczeniu „influencer” to osoba wpływowa. Przez wielu ekspertów i analityków rynku, influencer przedstawiany jest jako zawód przyszłości. Zarówno…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 29.04.2020
Analiza i raportowanie działań medialnych – dlaczego warto?
Chcąc osiągnąć wysoką pozycję na rynku, konieczne jest opracowanie strategii, bazującej nie na własnych przekonaniach i przeczuciach, lecz na konkretnych…
Zobacz więcej