Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Monitoring mediów >> 5 sposobów na skuteczny marketing salonu fryzjerskiego

5 sposobów na skuteczny marketing salonu fryzjerskiego

Sposobów na marketing salonu fryzjerskiego jest dużo. Jako właściciel pewnie znasz kilka z nich. Tylko pytanie brzmi, czy to są skuteczne sposoby na marketing dla Twojego salonu fryzjerskiego? Dziś pokażemy Ci kilka pomysłów, które działają dobrze. Ty zanotuj te, które Ci się spodobają i sprawdź od razu, czy jesteś w stanie zastosować taki marketing we własnym salonie fryzjerskim, by ta inwestycja zaoszczędziła Twój czas i od razu przyniosła zysk.

Gotowy? Zaczynamy!

Skuteczny marketing salonu fryzjerskiego – Pomysł nr 1:  Spraw, aby Twój salon stał się widoczny w Internecie

Większość osób, które dopiero startują w branży fryzjersko-kosmetycznej i nie wiedzą, od czego powinny zacząć swój marketing – popełniają popularny błąd. Jaki? Zlecają przygotowanie strony internetowej w postaci klasycznej wizytówki. Bez sekcji o nas. Bez bloga. Bez zakładki nowości. Tylko strona główna, kontakt i mapa.

Choć teoretycznie strona WWW jest, to jednak specjaliści od SEO i eksperci od monitorowania danych na temat marki w sieci – potwierdzą to jednoznacznie. To pozorna oszczędność, bo nie wpływasz na widoczność Twojego salonu fryzjerskiego w sieci.

Dlaczego? Zaraz się wszystkiego dowiesz. 

Zobacz, jeżeli nie posiadasz bloga, to masz mniejsze szanse na to, by przyciągnąć klienta i wyróżnić się z grona konkurencji. Jeżeli do tego postawisz na dobór odpowiednich fraz kluczowych w tekście na stronie, to wpłynie to automatycznie na zwiększenie szansy, aby Twój klient znalazł Cię w sieci, korzystając z wyszukiwarki.

Za moment przeczytasz, co możesz zrobić, by zacząć działać na rzecz skutecznego marketingu dla swojego salonu fryzjerskiego.

 Opisz rodzaj oferowanych przez Ciebie usług

 Tak! Dobrze widzisz. Nie bądź skąpy. Nie podawaj tylko pojedynczych słów typu:

  • farbowanie damskie
  • baleyage
  • ombre, sombre
  • strzyżenie męskie

 

Twój potencjalny klient, który przyjdzie do Ciebie z wyszukiwarki będzie szukał konkretnej usługi w obrębie swojej lokalizacji. Wykorzystaj to!

Dlatego podczas doboru fraz, które umieścisz na stronie internetowej, użyj określeń odpowiednich dla oferowanych przez Ciebie usług. Weź pod uwagę również wyrażenia związane z tą usługą, ale i opis ceny, którą klienci mogą wpisywać w Google.

Napisz:

  • jasne sombre na włosach do ramion – cena
  • baleyage na krótkich blond włosach
  • męski fryzjer Wodzisław
  • salon fryzjerski premium Kraków

 

Widzisz tę różnicę? Zamiast pojedynczych słów, które mają wszyscy wśród Twojej konkurencji – użyj też metod, które pozwolą Ci wzmocnić pozycję marki na rynku. Konkurencja, która nie zna się na skutecznym marketingu dla salonów fryzjerskich, nawet nie wpadnie na ten pomysł co Ty. Wykorzystaj to i wyprzedź ich już na starcie!

 

Postaraj się zawęzić obszar wyszukiwania

 Twoim celem jest, aby działania promocyjne na stronie internetowej salonu fryzjerskiego kierować do konkretnego klienta z Twojej okolicy. Pomyślałeś kiedyś o tym w ten sposób? Zobacz, wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że rezygnując z możliwości dodania informacji o lokalizacji – konkuruje z dużymi ogólnopolskimi markami. 

Co możesz z taką informacją zrobić?

Popatrz, jeśli prowadzisz salon fryzjerski w Krakowie, stosuj frazę właśnie z tą lokalizacją. Napisz modny salon fryzjerski Kraków. Na podstawie tego możesz iść jeszcze dalej. W dużych miastach już samo dodanie dzielnicy stanie się jeszcze bardziej pomocne dla klienta, który będzie szukał dobrego fryzjera w swojej okolicy.

Jeśli mówimy o skutecznym marketingu dla salonów fryzjerskich – koniecznie trzeba wspomnieć o wizytówce Google Moja Firma. To jest genialne i darmowe narzędzie, dzięki któremu samodzielnie wpłyniesz na pozycjonowanie swojej strony internetowej i zwiększenie świadomości Twojej marki u lokalnego klienta. A chyba na tym Ci zależy, prawda?

Jak to działa w praktyce? Dzięki poprawnie uzupełnionej wizytówce, która pozwoli Ci na dodawanie wpisów, produktów i pozyskiwanie opinii – internauci, którzy są na etapie poszukiwania salonu fryzjerskiego w swojej okolicy – zauważą właśnie Twój punkt. Zwiększasz więc swoje szanse na pozyskanie klienta i ustalenie z nim terminu wizyty w salonie. To proste!

 

Skuteczny marketing salonu fryzjerskiego – Pomysł nr 2: Działaj na stronie internetowej i monitoruj media

Wyobraź sobie, że masz w firmie narzędzie, dzięki któremu jesteś w stanie szybciej osiągnąć swoje cele biznesowe. Zdobywasz kontakty, budujesz zaufanie, proponujesz dobre rozwiązania. Jednym słowem pomagasz klientom podejmować właściwe decyzje dokładnie w momencie, kiedy szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania, a później w odpowiednim momencie sprzedajesz.

Czy to możliwe? Oczywiście, że tak!

Zobacz, załóżmy, że ktoś w Internecie zadał takie pytanie:

  • “Czy ktoś poleci dobrego fryzjera?”
  • “Gdzie znajdę fryzjera, który robi blondy?” 
  • “Jak pielęgnować kręcone włosy?”

Być może zastanawiasz się teraz nad tym, co Ty jako właściciel marki możesz z tymi pytaniami zrobić? To prostsze niż Ci się wydaje. Pamiętasz o narzędziu, o którym wspominaliśmy na początku akapitu? 

Istnieje rozwiązanie, które sprawi, że możesz w czasie rzeczywistym angażować się w dyskusje i odpowiadać na pytania klientów, którzy właśnie w danym momencie mają konkretną potrzebę. Ty możesz tam bym być i od razu odpowiadać na zagadnienia, wątpliwości i dylematy, dzięki monitoringowi mediów – social selling.

 

Jak to działa w praktyce?

Mając dostęp do tego narzędzia uruchamiasz odpowiednie frazy w monitoringu Internetu i social mediów, a następnie robisz coś, czego Twoja konkurencja prawdopodobnie nigdy nie zrobi. Szybko wyłapujesz wpisy i komentarze, w których klient np. szuka dobrego fryzjera, który wykona koloryzację na krótkich blond włosach, albo zastanawia się, czy dana fryzura będzie pasowała do jego kształtu twarzy.

I co dalej, kiedy już jesteś pod takim zapytaniem, czy komentarzem?

Teraz już tylko pozostaje Ci przekierować klienta np. do artykułu na Twojej stronie internetowej, gdzie poruszasz ten temat, lub zaprosić klienta na konsultację, podczas której opowiesz, na co zwrócić uwagę przy doborze fryzury. Proste prawda? Jeżeli chciałbyś bezpłatnie poznać to narzędzie – napisz do nas. Przetestujesz gratis.

 

Twórz wartościowe treści

 Chcesz, aby klienci regularnie trafiali na Twoją stronę internetową, a później do salonu? Pewnie zastanawiasz się nad tym co możesz zrobić, aby im w tym pomóc? Odpowiedź jest prosta. Poświęcić uwagę zawartości Twojej strony internetowej. Jak to zrobić najłatwiej? 

Rozwiązuj problemy klientów. We wpisach blogowych odpowiadaj na ich pytania. Opisuj jak krok po kroku wyglądają poszczególne zabiegi, udzielaj porad, albo, pokaż jak szkolisz personel.

Po co to wszystko? Z dwóch powodów. Po pierwsze: klient poinformowany szybciej Ci zaufa. Po drugie: chodzi o pozycjonowanie strony internetowej.

Pewnie o tym wiesz, że roboty Google analizują strony WWW w poszukiwaniu konkretnych słów kluczowych. Jeśli użytkownik spędzi na Twojej stronie internetowej np. 7-15-19 minut, to sygnał dla nich, że Twoje treści są interesujące. Jeżeli więc zadbasz o to, by użytkownik znalazł u Ciebie odpowiedź na swoje pytania, to istnieje duże prawdopodobieństwo na to, że dłużej zostanie na stronie Twojego salonu fryzjerskiego. Ostatecznie jest nawet szansa na to, że ten internauta zostanie Twoim klientem. A przecież o to głównie chodzi.

Pamiętaj jednak, że roboty szukają słów kluczowych, a ludzie szukają informacji i rozwiązania swojego problemu. Musisz o tym myśleć, kiedy budujesz marketing swojego salonu fryzjerskiego.

 

Postaw na użyteczność

 Klient nie tylko potrzebuje informacji. Pewnie zauważyłeś, że klienci cenią też wygodę. Dlatego skup się na użyteczności. Przy projektowaniu strony internetowej nie zapomnij o UX – User Experience, czyli doświadczeniu użytkownika. Zaprojektuj je od momentu, kiedy zetknie się z Twoją marką aż po moment, w którym zgłosi swoją ewentualną reklamację. 

Tu wszystko ma znaczenie. Kolory strony. Przyciski służące do rezerwacji terminu wizyty, możliwość anulowania wizyty. Przejrzysty cennik. Formularze zapisu. Mapy. Szybki kontakt, albo zakładka z konsultacją online. Podobno są jeszcze strony internetowe, na których nic się nie dzieje po kliknięciu numeru telefonu, który umożliwia dokonanie rezerwacji. Wow! Uwierzyłbyś w to?

 

Pokaż się w mediach

 Zadbaj o PR. Jeśli chcesz, aby dowiedziało się o Tobie jeszcze więcej osób, zastanów się nad tym, czy nie warto skontaktować się z lokalnymi mediami, które przygotują artykuł sponsorowany o wybranej tematyce. Jeśli zależy Ci na skutecznym marketingu salonu fryzjerskiego – możesz pomyśleć też o udzieleniu wywiadu. Tak! Czemu nie? Ludzie lubią takie poradniki.

Co jeszcze? Może warto, abyś istniał na booksy.com, to portal, który gromadzi salony fryzjerskie z całej Polski. Jeśli zbierzesz dobre opinie, będziesz polecany częściej.

 

Sprawdzaj, jak inni postrzegają Cię w Social Mediach

Czy wiesz, że 83% osób ufa rekomendacji, która pochodzi od rodziny i przyjaciół? Jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt tego, że ponad 80% klientów, zanim coś kupi – sprawdza opinie w Internecie, to bardzo szybko okazuje się, że dobrze jest wiedzieć co i gdzie o nas piszą. Po co? Aby szybko reagować na komentarze dotyczące Twojej marki, przez co w czasie rzeczywistym możesz pomóc klientowi w podjęciu najlepszej dla niego decyzji zakupowej. 

Jeżeli myślisz, że taka opcja związana z monitoringiem mediów społecznościowych jest dostępna tylko dla gigantów, to za chwilę miło się zaskoczysz. Czy wiesz, że Ty też możesz sprawdzać co inni piszą o Tobie w sieci? 

Tak! Możesz badać opinie klientów na temat produktów i usług. Możesz w kryzysowych momentach chronić wizerunek marki, albo budować silną pozycję na tle konkurencji. Jak to zrobić? Służy do tego usługa monitoringu social mediów, która pozwala Ci być tam, gdzie mówią o Twojej marce. Sprawdź bezpłatnie, czy taka forma skutecznego zdobywania informacji Ci odpowiada.

 

Skuteczny marketing salonu fryzjerskiego – Pomysł nr 3: Bądź na bieżąco ze swoją ofertą

Kiedy mówimy o skutecznym marketingu dla salonów fryzjerskich koniecznie trzeba wspomnieć o samej ofercie. 365 dni w roku, to doskonała okazja na to, by przyciągnąć klientów, którzy dzisiaj skorzystają z Twoich usług i chętnie w przyszłości zostawią u Ciebie swoje pieniądze.

Co zatem możesz zrobić, by po raz kolejny przyciągnąć klientów do salonu?

Była już o tym mowa wyżej – prowadź blog! Umieszczaj regularnie na stronie internetowej artykuły, które będą na tyle uniwersalne, by każdego roku przy danej okazji przyciągać klientów. Przy samym wyborze tematów zwróć uwagę na wpisywane przez użytkowników frazy kluczowe. 

Przykłady:

  • fryzura karnawałowa krótkie włosy
  • prosta fryzura na karnawał
  • komunijny warkocz
  • ślubny kok dla blondynki
  • fryzura dla mamy panny młodej
  • fryzura dla pana młodego
  • modny różowy bob

 

No dobra, pewnie teraz zapytasz “skąd masz wiedzieć czego szukają użytkownicy?” Nie martw się to nic trudnego. Słuchaj tego, co mówią Twoi klienci, obserwuj branżowe grupy albo korzystaj z narzędzi typu Google Trends. Przejrzyj wpisy u konkurencji, zobacz jakie tematy znajdują się na pierwszych 10 pozycjach w wynikach wyszukiwania na daną frazę, albo skorzystaj z dedykowanych usług, dzięki którym będziesz mógł sortować wątki, pobierać raporty i zarządzać informacją.

 

Skuteczny marketing salonu fryzjerskiego – Pomysł nr 4: Wykorzystaj social media do promocji salonu fryzjerskiego 

 To, że media społecznościowe mogą wpływać na wizerunek Twojej firmy jest faktem. Dlatego nie ignoruj ich tylko dlatego, że ich nie znasz, nie rozumiesz albo nie używasz. Jeśli to stanowi dla Ciebie problem – zatrudnij właściwych ludzi, którzy Ci w tym pomogą.

Tak się składa, że to, w jaki sposób się pokazujesz, co komunikujesz i jak odpowiadasz na komentarze może mieć dla Ciebie duże znaczenie. Nie bagatelizuj tego! Pewnie zastanawiasz się teraz nad tym gdzie się pojawić? Na które social media postawić w pierwszej kolejności, by Twój marketing był skuteczny? A może od razu powinieneś być we wszystkich mediach społecznościowych?

Zanim wybierzesz swoją dominującą platformę – sprawdź, gdzie bywają Twoi klienci. Jakie masz możliwości finansowe i zaplecze. Nie zgaduj, bo takie wróżenie z kart położyło już nie jedną markę, która miała duży apetyt na sukces w branży.

Co więc możesz zrobić? Posiłkuj się twardymi danymi, raportami, wskaźnikami i kompletem danych analitycznych. Pewnie zastanawiasz się teraz jak uzyskać takie informacje? Przy podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych warto skorzystać z raportów medialnych, dzięki którym zmierzysz efektywność swoich działań, a do tego sprawdzisz, jak wypadasz na tle swojej konkurencji. Wgląd do takich informacji dla wielu przedsiębiorców jest na wagę złota. Pomyśl o tym, by nie tracić czasu i pieniędzy.

 

Zobacz, może się też okazać, że najlepszym sposobem na promocję Twojego salonu fryzjerskiego będzie Pinterest albo Tik Tok? Brałeś to pod uwagę? Metamorfozy klientów mogą też dobrze sprzedawać Twoje usługi na Instagramie. Możliwości jest sporo. Musisz tylko wiedzieć: kim jest Twój klient i gdzie przebywa. Nie martw się, to nie jest skomplikowane!

 

Pozyskuj cenne informacje i zapobiegaj katastrofom

 Według wielu specjalistów części kryzysów i katastrof w mediach społecznościowych można byłoby uniknąć, gdyby osoby zarządzające wizerunkiem marki miały dostęp do właściwych danych i narzędzi.

Czy wiesz, że dzięki monitoringowi mediów społecznościowych oferowanemu przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów możesz dowiedzieć się, w czym jesteś słabszy od konkurencji? Możesz też poznać potrzeby swoich klientów. 

Nie każdy o tym wie, ale na Facebooku i Instagramie znajdziesz też wiele cennych informacji. Możesz korzystać z ich systemu reklamowego, który pozwala targetować reklamy do odpowiedniej grupy odbiorców. 

Po co to wszystko? Naszym zdaniem warto być na bieżąco. Szybkie reagowanie na zarzuty pojawiające w social mediach mogą uchronić wizerunek Twojej marki przed prawdziwą katastrofą, co pozwoli Ci zaoszczędzić górę pieniędzy, którą w przyszłości musiałbyś wydać na odkręcanie afer.

 

Pamiętaj o dawaniu wartości i regularnej publikacji

 Zawsze przyjmuj perspektywę Twojego odbiorcy. Nie zapominaj, że w przypadku social mediów ważna jest obecność i systematyczność. Nie chodzi o to, by założyć konto i na tym zakończyć swoją obecność w sieci. Klienci przeglądają social media codziennie, dlatego bądź tam i działaj regularnie. 

Co możesz zrobić? Publikuj nowe posty w różnym formatach i aktualizuj informacje dotyczące wolnych terminów. Pochwal się efektami swojej pracy. Zachęcaj do aktywności, ale i sam bądź aktywny, a internauci na pewno to docenią. Content marketing działa!

 

Skuteczny marketing salonu fryzjerskiego – Pomysł nr 5: Zainwestuj w Influencer marketing 

 Nie ma jednej słusznej strategii, która doprowadzi do Ciebie ludzi. Na szczęście to Ty jesteś w stanie na bieżąco monitorować miejsca, w których pojawiają się klienci. Możesz obserwować i kontrolować fora, blogi, wpisy, komentarze i dyskusje, które dotyczą Twojej marki, by reagować na czas i rozwiązywać problemy klientów. Czy to nie brzmi wspaniale? Kiedyś nie było takich możliwości – wykorzystaj to!

 

A co jeśli nadal nie masz pomysłu jak przyciągnąć nowych klientów do salonu fryzjerskiego? Może to czas pomyśleć o Influencer marketingu?

Jak już wiesz, ludzie swoje decyzje zakupowe opierają o opinie innych osób. A skoro spędzamy w mediach społecznościowych coraz więcej czasu, bo nawet 4-6h (w zależności od grupy wiekowej), to jest szansa na to, że Twój klient właśnie teraz szuka salonu fryzjerskiego dla siebie. Pomożesz mu w tym?

Jak to zrobić skutecznie? Jeżeli masz na to budżet, to może czas na to, by w działaniach promocyjnych swojego salonu fryzjerskiego uwzględnić współpracę z popularnymi osobami z branży?

Influencerzy mogą dodać na swoje social media post, relację lub umieścić artykuł na swoim kanale, w zamian za skorzystanie z Twoich usług lub konkretne pieniądze. To może być dla Ciebie świetna okazja, aby internauci dowiedzieli się o istnieniu Twojego salonu fryzjerskiego, bo każda pozytywna opinia Influencera stanie się dla nich zachętą do skorzystania z Twoich usług. 

Tylko bądź uważny! Zwróć uwagę na to, z kim współpracujesz, kto należy do jego społeczności, jakie dane analityczne jest Ci w stanie dostarczyć, w jaki sposób się rozliczysz i jak dana osoba oznaczy współpracę z Tobą na swoim kanale, by Twój czas i pieniądze zostały dobrze zainwestowane. 

 

Podsumowanie

 Jak widzisz skuteczny marketing dla salonu fryzjerskiego może przybierać różne formy.  W tym artykule poznałeś tylko 5 sposobów na marketing, a jest ich znacznie więcej. Pamiętaj, że dywersyfikacja działań marketingowych może sprawić, że Twój salon fryzjerski będzie świetnie funkcjonował, a zyski z dnia na dzień będą rosły. 

Wszystko to oczywiście będzie miało ręce i nogi, jeśli dołożysz do tego sprawdzone narzędzia, które na przykład my stosujemy w PRESS- SERVICE Monitoring Mediów. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak możemy Ci pomóc, byś miał szansę lepiej zadbać o stałych klientów, a także przyciągnąć szersze grono usługobiorców – skontaktuj się z nami. 

Pomożemy Ci w tym, by Twoja firma znalazła się na czołowych miejscach w branży fryzjerskiej. Do usłyszenia!  

PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 18.05.2022
Jak wykorzystać monitoring mediów przy pisaniu prac naukowych?
Pisanie prac naukowych przy wykorzystaniu monitoringu mediów to genialny sposób na oszczędność czasu, omijanie rozproszonych informacji i wykorzystanie rzetelnych źródeł…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 05.12.2021
Skuteczny marketing restauracji z monitoringiem mediów
Na rynku gastronomicznym konkurencja jest ogromna. Zanim marka zbuduje zaufanie, dzięki któremu będzie dla klientów restauracją pierwszego wyboru, najpierw musi zostać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 19.12.2021
Jak wyprzedzić konkurencję?
Niemal każda marka ma ambicje, aby zostać liderem w swojej branży. Jak to zrobić? Jakie narzędzia i działania są niezbędne,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 26.03.2021
Czy analizowanie konkurencji jest złe?
Analiza konkurencji jest jednym ze sposobów osiągnięcia wysokiej pozycji w branży i jedną z najbardziej znaczących strategii marketingowej marki. Dzięki badaniu działań konkurencji możliwe jest rozpoznanie…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 16.07.2021
Media o szczepieniach. Johnson&Johnson czarnym koniem szczepień?
W II kwartale br. ponad dwukrotnie częściej niż w poprzednim informowano w mediach o szczepionce Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson – było to…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 01.01.2021
Czy ekwiwalent reklamowy to wartość komunikacji?
Wiele osób rozpoczynających przygodę z public relations nie do końca poprawnie korzysta ze wskaźnika ekwiwalentu reklamowego. Brak zrozumienia specyfiki AVE…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 15.01.2021
Ilość nie równa się jakość – jak poprawnie mierzyć efektywność
Aby w pełni wykorzystać potencjał raportów medialnych, konieczna jest pewna wiedza na temat prezentowanych wskaźników i tego, jak czytać poszczególne…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 29.01.2021
Jak znaleźć nisze komunikacyjne?
Nisza komunikacyjna to obszar medialny, w którym informacje na temat zarządzanej marki nie występują wcale lub pojawiają się rzadziej w…
Zobacz więcej