Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Monitoring mediów >> Jak wykorzystać monitoring mediów przy pisaniu prac naukowych?

Jak wykorzystać monitoring mediów przy pisaniu prac naukowych?

Pisanie prac naukowych przy wykorzystaniu monitoringu mediów to genialny sposób na oszczędność czasu, omijanie rozproszonych informacji i wykorzystanie rzetelnych źródeł danych. Dlaczego miałbyś zainteresować się tym rozwiązaniem? W tym wpisie pokażemy Ci, jak używać nowoczesnych narzędzi do monitoringu mediów do wyszukiwania wartościowych publikacji przy jednoczesnym zachowaniu standardów akademickich.

Szybkie pisanie pracy naukowej może być kłopotliwe, kiedy pracujesz, zajmujesz się rodziną, albo próbujesz organizować sobie życie towarzyskie. Często brakuje czasu na te wszystkie aktywności.

Docieranie do wartościowych informacji, które służą do przygotowania materiału do pracy naukowej wymaga zaangażowania. A co jeśli po drodze okaże się, że zdobyłeś treści, które nie są przydatne do opracowania, a ich jakość jest słaba lub nie spełnia oczekiwań?

Sposoby na szybkie i skuteczne pisanie prac dyplomowych

Jeśli zaczniesz przygotowania do pisania pracy naukowej od wygooglowanie hasła “skuteczne sposoby na szybkie napisanie pracy dyplomowej”, to prawdopodobnie trafisz na poradniki, które powstały kilka lat temu.

Co to oznacza?

Te pomysły ktoś zebrał, gdy narzędzia, wspomagające efektywne pisanie prac naukowych, takie, jak Inforia nie były tak popularne. Na szczęście dzisiaj jest coraz więcej osób, które cenią swój czas i są otwarte na nowoczesne techniki zdobywania informacji. Być może Ty też jesteś jedną z nich?

 

Na czym polegają problemy z tradycyjnym poszukiwaniem informacji do pisania pracy naukowej?

Co byś zrobił, gdyby zależało Ci na znalezieniu artykułów, audycji, programów, wpisów i komentarzy, a zamiast tego otrzymałbyś poszatkowane dane i nic nie znaczące fragmenty badań?

 

Załóżmy, że szukasz konkretów:

  • informacji biznesowych w prasie, radio, tv,
  • danych ekonomicznych na branżowych portalach, blogach, platformach, czy w social mediach,
  • komentarzy ekspertów i autorytetów na forach i grupach,
  • referatów konferencyjnych i dokumentów roboczych omawianych w sieci,

a otrzymujesz… miałkiej jakości materiał, do którego może dotrzeć każdy po przekopaniu się przez tony nieznaczących treści. Czy taka jakość zdobytych informacji pozwoliłaby Ci na przygotowanie rzetelnej publikacji naukowej? Raczej nie!

Taki efekt wyszukiwań spowoduje z pewnością frustrację, złość i rozczarowanie, a opisana sytuacja przypomina szukanie igły w stogu siana. Tak można określić “klasyczny” model zdobywania informacji, który królował jeszcze niedawno.

 

Pisanie pracy naukowej – biblioteka kontra monitoring mediów 

Jeśli masz czas na mozolne przeglądanie katalogów i poszukiwanie materiałów oraz danych w największych polskich bibliotekach naukowych, to nie czytaj dalej! Wiemy jednak, że nawet najbogatsze zbiory bibliotek nie zagwarantują Ci, że dotrzesz do konkretnych informacji, których właśnie potrzebujesz. Przy tradycyjnej formie zdobywania informacji czasami trzeba pogodzić się z tym, że coś pominiesz. Jesteś na to gotowy?

Na szczęście możesz uprościć zbieranie danych dzięki  wykorzystaniu monitoringu mediów. Na czym to polega?

 

Co zyskasz dzięki monitoringowi mediów? 

Musisz wiedzieć, że kiedy korzysta się z monitoringu mediów można:

  • docierać do informacji w czasie rzeczywistym,
  • sprawdzić, kto bierze głównie udział w dyskusji oraz sprawdzić, jak na przestrzeni określonego czasu rozkładały się poszczególne publikacje,
  • analizować wypowiedzi autorów wpisów na blogach, lub dziennikarzy, którzy podejmowali interesujący Cię temat,
  • sprawdzać, które materiały miały największy zasięg i dotarcie, jaki był ich wydźwięk w kontekście analizowanego zagadnienia,
  • wykorzystywać systemy i rozwiązania, które pomagają organizować wyszukane zbiory informacji, w kategorie i tagi.

 

Jak wykorzystać monitoring mediów, by napisać pracę naukową?

Przy pisaniu prac naukowych aplikacje typu Inforia pomogą Ci w dotarciu do czasopism, badań naukowych i przekrojowych opracowań przeglądowych o wysokiej zawartości merytorycznej.

Efektywny monitoring mediów może przyczynić się też do pozyskania pełnotekstowych artykułów z czasopism naukowych, periodyków akademickich.. Sam zdecyduj, czy warto!

Pamiętaj, że możesz także zlecić analitykom wyszukanie archiwalnych materiałów na zdefiniowane przez siebie frazy lub tematy.

Jak działa Inforia?

Inforia to zaawansowany portal, na którym gromadzone są zmonitorowane informacje na hasła i frazy wskazane przez użytkownika.

Możesz tu samodzielnie uruchamiać i przeglądać wyniki monitoringu, generować zestawienia i raporty oraz tworzyć własne streamy informacji. Ale to nie wszystko, bo jako administrator projektu jesteś w stanie:

  • zarządzać projektami i powiadomieniami, które samodzielnie ustawisz, by zdobyć informacje do swojej pracy,
  • zapraszać nowych użytkowników i nadawać im role, jeśli zdecydujesz się na to, aby ktoś pomagał Ci w zbieraniu danych,
  • tagować, sortować i filtrować informacje, dzięki czemu łatwiej uporządkujesz swoje zbiory i dotrzesz do konkretnych materiałów.

 

Przykład uruchamiania monitoringu mediów do pisania pracy naukowej

Załóżmy, że chciałbyś wyszukać informacje o sposobach leczenia astygmatyzmu w Polsce. Nie chcesz natomiast otrzymywać informacji, w których pojawiają się metody wymieniane zarówno w kontekście Polski, jak i Rosji oraz Szwajcarii Zobacz, jak to działa.

  • Twój główny zwrot to: leczenie astygmatyzmu  to cel Twoich poszukiwań.
  • Powiązany  zwrot: Polska. To pomaga sprecyzować Twoje wyniki i szukać głównego zwrotu w konkretnym kontekście.
  • Wykluczone zwroty: Rosja, Szwajcaria. To one pomagają wykluczyć te informacje, które nie interesują Cię w kontekście. poszukiwań i nie mają pojawić się w wynikach.

 

Pamiętaj, że system będzie wyszukiwał zwroty w takich formach, jakie zlecisz do monitoringu – np. w mianowniku. Jeżeli chcesz wyszukać inne formy zwrotów, wpisz je w kolejnych wierszach.

Tak to wygląda w skrócie. Co o tym myślisz? Robi wrażenie, prawda? To teraz wyobraź sobie, jakie masz możliwości przed sobą, by szybko napisać pracę naukową, opartą o właściwe informacje.

 

Podsumowując

Wykorzystując monitoring mediów do pisania prac naukowych, nie musisz martwić się już tym, że Twoje hasła wyszukiwawcze nie będą zbyt ostre, jak to zazwyczaj ma miejsce przy wertowaniu tradycyjnych bibliotecznych katalogów.

Jeśli dobrze określisz wyszukiwane hasła i frazy, to Twoim problemem przestaną też być słabe jakościowo wyniki wyszukiwania.

Narzędzie Inforia pomoże Ci też monitorować synonimy wyszukiwanego pojęcia, co sprawi, że Twoje informacje zostaną wzbogacone o terminy szersze, węższe lub pokrewne.

Pewnie zauważyłeś już, że pisanie dobrych prac naukowych – zwłaszcza w dobie dostępu do Internetu jest prostsze niż kiedyś. Warto wykorzystać dostępne narzędzia, ułatwiające pracę.. Dzięki nim możesz zaoszczędzić dużą ilość czasu i pracy.

Mamy nadzieję, że ten materiał przekonał Cię do tego, aby mieć u siebie Inforię, by sprawnie zabrać się za pisanie swojej pracy naukowej.

Pokazaliśmy Ci, w jaki sposób monitoring mediów wspiera autorów prac naukowych. Jeśli chcesz wykorzystać ten potencjał – napisz do nas w tej sprawie. Pomożemy Ci szybciej napisać pracę dyplomową.

 

PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 18.03.2022
5 sposobów na skuteczny marketing salonu fryzjerskiego
Sposobów na marketing salonu fryzjerskiego jest dużo. Jako właściciel pewnie znasz kilka z nich. Tylko pytanie brzmi, czy to są…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 05.12.2021
Skuteczny marketing restauracji z monitoringiem mediów
Na rynku gastronomicznym konkurencja jest ogromna. Zanim marka zbuduje zaufanie, dzięki któremu będzie dla klientów restauracją pierwszego wyboru, najpierw musi zostać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 19.12.2021
Jak wyprzedzić konkurencję?
Niemal każda marka ma ambicje, aby zostać liderem w swojej branży. Jak to zrobić? Jakie narzędzia i działania są niezbędne,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 07.05.2021
Czym jest zasięg w social media?
Jeśli jesteś aktywny w social media,  wykorzystujesz  je do kontaktu z klientami, komunikacji z nimi oraz publikowania treści oraz reklam,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 26.03.2021
Czy analizowanie konkurencji jest złe?
Analiza konkurencji jest jednym ze sposobów osiągnięcia wysokiej pozycji w branży i jedną z najbardziej znaczących strategii marketingowej marki. Dzięki badaniu działań konkurencji możliwe jest rozpoznanie…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 12.03.2021
Sytuacja biznesowa w obliczu pandemii. Jak odnaleźć się w czasach kryzysu?
Znaleźliśmy się w sytuacji, w której na pierwszy rzut oka trudno szukać pozytywów. Nastąpił kryzys w wielu branżach, nieprzygotowanych na…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 16.07.2021
Media o szczepieniach. Johnson&Johnson czarnym koniem szczepień?
W II kwartale br. ponad dwukrotnie częściej niż w poprzednim informowano w mediach o szczepionce Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson – było to…
Zobacz więcej