Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Monitoring mediów >> Czy wiesz jak… interpretować rozmiar publikacji?

Czy wiesz jak… interpretować rozmiar publikacji?

Każdy zmonitorowany materiał można ocenić pod względem jego wielkości. W zależności od powierzchni, jaką zajmuje informacja o analizowanym podmiocie lub temacie, wyróżniamy: artykuł, notkę wzmiankę. Czy wiesz, czym się wyróżniają?

  • Artykuł – najobszerniejszą publikację medialną

W przypadku prasy i Internetu określa on informację przekraczającą pół strony formatu A4, a także taką, która prezentowana jest na jednej lub więcej kolumnach.

W radiu i telewizji artykuł odnosi się do materiału trwającego co najmniej 30 sekund.

  • Notkę – informację medialną średniej wielkości

W prasie i Internecie nie przekracza ona pół strony formatu A4.
W przypadku informacji radiowo-telewizyjnych jest to materiał trwający co najmniej 15 sekund.

  • Wzmiankę – najkrótszą informację, często jedno- lub kilkuzdaniową, która jedynie wspomina o analizowanym podmiocie

W radiu i telewizji to materiał trwający krócej niż 15 sekund.

Rozmiar publikacji jest zmienną bardzo często stosowaną w raportach medialnych. Służy do przygotowania zestawień ilustrujących udział i rozkład w czasie artykułów, notek i wzmianek w całości przekazu, w podziale na media i źródła. Analitycy opracowują również zestawienia krzyżowe, łączące rozmiar publikacji oraz wydźwięk. Z punktu widzenia wizerunku marki, najbardziej korzystne są oczywiście najobszerniejsze publikacje medialne o wydźwięku pozytywnym.

Rozmiar publikacji wykorzystywany jest również w ilościowych i jakościowych porównaniach przekazu z konkurencją.

REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PSMM Monitoring & More / 04.10.2023
Z ery dziennikarza w erę anonimowych twórców. Tak zmieniał się monitoring internetu
We wrześniu wyszukiwarka Google obchodziła swoje 25. urodziny. Kiedy ćwierć wieku temu użytkownicy stawiali swoje pierwsze kroki w sieci, pojawiła się potrzeba kontrolowania wzmianek o markach również w internecie. O tym, czy i jak monitoring mediów zmienił się na przestrzeni lat, opowiada Przemysław Palacz – członek zarządu w PSMM Monitoring & More.
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 29.06.2022
Google Analytics – podstawowe narzędzie pracy marketingowca
Google Analytics: darmowa usługa, która zasypie Cię tonami bezcennych danych i maszyna wieloczynnościowa, która będzie wspierać marketing internetowy w Twojej…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 18.05.2022
Jak wykorzystać monitoring mediów przy pisaniu prac naukowych?
Pisanie prac naukowych przy wykorzystaniu monitoringu mediów to genialny sposób na oszczędność czasu, omijanie rozproszonych informacji i wykorzystanie rzetelnych źródeł…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 18.03.2022
5 sposobów na skuteczny marketing salonu fryzjerskiego
Sposobów na marketing salonu fryzjerskiego jest dużo. Jako właściciel pewnie znasz kilka z nich. Tylko pytanie brzmi, czy to są…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 05.12.2021
Skuteczny marketing restauracji z monitoringiem mediów
Na rynku gastronomicznym konkurencja jest ogromna. Zanim marka zbuduje zaufanie, dzięki któremu będzie dla klientów restauracją pierwszego wyboru, najpierw musi zostać…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 19.12.2021
Jak wyprzedzić konkurencję?
Niemal każda marka ma ambicje, aby zostać liderem w swojej branży. Jak to zrobić? Jakie narzędzia i działania są niezbędne,…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 07.05.2021
Czym jest zasięg w social media?
Jeśli jesteś aktywny w social media,  wykorzystujesz  je do kontaktu z klientami, komunikacji z nimi oraz publikowania treści oraz reklam,…
Zobacz więcej