Każdy zmonitorowany materiał można ocenić pod względem jego wielkości. W zależności od powierzchni, jaką zajmuje informacja o analizowanym podmiocie lub temacie, wyróżniamy: artykuł, notkę wzmiankę. Czy wiesz, czym się wyróżniają?
W przypadku prasy i Internetu określa on informację przekraczającą pół strony formatu A4, a także taką, która prezentowana jest na jednej lub więcej kolumnach.
W radiu i telewizji artykuł odnosi się do materiału trwającego co najmniej 30 sekund.
W prasie i Internecie nie przekracza ona pół strony formatu A4.
W przypadku informacji radiowo-telewizyjnych jest to materiał trwający co najmniej 15 sekund.
W radiu i telewizji to materiał trwający krócej niż 15 sekund.
Rozmiar publikacji jest zmienną bardzo często stosowaną w raportach medialnych. Służy do przygotowania zestawień ilustrujących udział i rozkład w czasie artykułów, notek i wzmianek w całości przekazu, w podziale na media i źródła. Analitycy opracowują również zestawienia krzyżowe, łączące rozmiar publikacji oraz wydźwięk. Z punktu widzenia wizerunku marki, najbardziej korzystne są oczywiście najobszerniejsze publikacje medialne o wydźwięku pozytywnym.
Rozmiar publikacji wykorzystywany jest również w ilościowych i jakościowych porównaniach przekazu z konkurencją.