Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Trendy w sieci >> Jak wykorzystać Business Insights do podejmowania decyzji w Twojej firmie?

Jak wykorzystać Business Insights do podejmowania decyzji w Twojej firmie?

„I co dalej” to 3 słowa wypowiadane przez właścicieli firm, gdy czują, że dotarli już do ściany. Albo gdy wydaje im się, że najwyższy czas na radykalne zmiany. Dobrze wiemy, jak ważne jest wówczas podjęcie właściwej decyzji. Dlatego stworzyliśmy narzędzie wspierające przedsiębiorców w takich sytuacjach: Business Insights.

8 sytuacji granicznych w Twojej firmie

Prowadzenie firmy to nie jest zajęcie dla delikatnych ludzi.

Sytuacje graniczne, momenty, w których nie bardzo wiadomo, co robić dalej – to codzienność wielu polskich przedsiębiorców. Zresztą, wystarczy rzut oka na kilka poniższych przykładów, by to zrozumieć:

1) Wybuch kolejnej pandemii

Możesz sprzedawać dalej to samo albo wejść w nieznaną niszę. Ale jeśli sprzedawać to samo, to czy obniżyć ceny? I najważniejsze pytanie: skąd wiadomo, czy i kiedy pandemia się skończy? Skąd wiadomo, jakie przepisy będą obowiązywać za miesiąc albo pół roku?

2) Wybuch wojny

Możesz zostać w Polsce i przeczekać. Możesz też przenieść biznes do innego kraju. Ale jeśli zostaniesz w kraju, to czy warto będzie działać w tej samej branży? A jeśli postanowisz się przenieść gdzie indziej – to konkretnie dokąd?

3) Wybuch inflacji

Możesz ograniczyć koszty albo zacząć inwestować. Albo robić jedno i drugie. Albo nie robić nic. Każda z tych decyzji będzie miała jednak daleko idące konsekwencje dla Twojej firmy.

4) Nowe przepisy podatkowe

Możesz próbować optymalizacji podatkowej. Możesz też poszukać źródeł przychodów poza swoją branżą, żeby pozyskać środki na dodatkowe wydatki. Czy jednak lepiej będzie kierować swoją energię na ograniczanie strat? Czy może warto zadziałać ofensywnie, inwestując?

5) Załamanie rynku na Twoje produkty

Możesz obniżyć drastycznie ceny, żeby pozbyć się towaru. Możesz też pomyśleć o zatrudnieniu handlowców, którzy rozwiążą Twój problem. Która opcja jest bezpieczniejsza? A jeśli żadna z nich, bo z tej sytuacji nie ma dobrego wyjścia?

6) Brak kapitału na uruchomienie nowego projektu

Możesz wziąć pieniądze z banku. Możesz też na przykład postarać się o unijną dotację. Która jednak opcja będzie w dzisiejszych czasach lepsza?

7) Problem z młodymi, nieefektywnymi pracownikami

Możesz dać im podwyżkę. Możesz też poszukać na ich miejsce ludzi w wieku 50 plus. A jeśli ich nie znajdziesz? Albo jeśli okażą się mniej skuteczni? Jak postępują inni przedsiębiorcy borykający się z tym samym problemem?

 8) Zastój w dziale sprzedaży

Możesz poczekać, bo to chwilowa zadyszka. Możesz też spróbować zreorganizować pracę swoich handlowców. Pytanie: czy to dobry czas na takie rewolucje w Twojej firmie?

Takich sytuacji jest dużo więcej. Można by je tu mnożyć bez końca. Co je łączy? Brak informacji potrzebnych Ci do tego, by podjąć decyzję.

Dobrą decyzję!

Co robisz, kiedy masz za mało danych?

To samo, co robi snajper, któremu ktoś założył opaskę na oczy. Próbujesz trafić w cel. Niestety, szansa na to, że uda Ci się nie spudłować – jest niewielka.

W dodatku każdy taki biznesowy strzał wiąże się z ryzykiem. Wchodzisz na nowy rynek bez rozeznania. Pandemia albo wojna powodują, że wykonujesz chaotyczne ruchy. Informacje o nowych przepisach mieszają Ci szyki.

A przecież nie musi tak być!

Co warto zrobić, żeby podjąć właściwą decyzję?

Zebrać informacje.

Zadbać o to, by były maksymalnie precyzyjne, aktualne i wiarygodne. Poszukać właściwych źródeł. Oprzeć się na wiedzy ekspertów i dziennikarzy ekonomicznych. Sięgnąć po doświadczenia innych przedsiębiorców. Problem w tym, że to ogrom pracy.

Na szczęście istnieje narzędzie, które może Cię w tym skutecznie wyręczyć. Jego nazwa mówi sama za siebie: Business Insights.

Co da Ci Business Insights?

Dostarczy Ci informacji, dzięki którym zaplanujesz działania w swojej firmie. Otrzymasz dostęp do wiarygodnych danych, które pozwolą Ci podjąć decyzję o zmianie lub powstrzymają Cię od wykonania gwałtownych ruchów.

Twoje decyzje będą mogły oprzeć się na rzetelnych danych – a nie na intuicji, która zbyt często lubi się mylić. Trafne, starannie przemyślane decyzje dadzą Ci większą pewność działania.

W ten sposób wyprowadzisz firmę na spokojne wody.

Narzędzie do rozwiązywania firmowych problemów

Business Insights to raport lądujący codziennie na Twoim biurku. Pokazujący Ci, czym obecnie zajmuje się Twoja konkurencja. Odpowiadający na pytania, które zadajesz sobie każdego dnia w drodze do pracy.

Raport to najświeższe informacje o zmianach przepisów. To inspirujące przykłady działań przedsiębiorców funkcjonujących w Twojej branży.

Ten raport pomoże Ci podejmować decyzje dotyczące przyszłości Twojej firmy.

Dlaczego warto sięgnąć po Business Insights?

Ponieważ stworzyła go firma, która ma ponad 50 lat doświadczenia. Na co dzień monitoruje 5 mln źródeł polskich i blisko 90% światowego rynku mediów. I która dla firm takich jak Twoja dociera do najgłębszych zakamarków internetu i wyławia stamtąd najcenniejsze (biznesowo) informacje.

Business Insights zamienia te miliardy informacji w twarde dane, które możesz wykorzystać do zbierania leadów, zwiększania sprzedaży i w konsekwencji – do systematycznego rozwoju swojej firmy!

I co teraz?

Zacznijmy od zwykłej rozmowy.

Opowiedz o tym, z czym nie radzi sobie Twoja firma.

Napisz do nas https://psmm.pl/kontakt/

 

REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PSMM Monitoring & More / 09.09.2022
ESG: 3 litery, które mogą zadecydować o przyszłości Twojej firmy
ESG to element, na który inwestorzy i Twoi klienci będą coraz częściej zwracać uwagę. Dbając o ESG, staniesz się atrakcyjny…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 19.12.2021
Jak wyprzedzić konkurencję?
Niemal każda marka ma ambicje, aby zostać liderem w swojej branży. Jak to zrobić? Jakie narzędzia i działania są niezbędne,…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 27.08.2021
User-generated content w działaniach marketingowych
Marketing treści ma dzisiaj ogromne znaczenie, jest nieodzownym elementem kreowania wizerunku marki oraz strategii promocyjnych i sprzedażowych. Klienci są uwrażliwieni…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 02.07.2021
Poznaj, czym jest social selling
Social selling to strategia wykorzystywana w mediach społecznościowych, która łączy komunikację i budowanie pozytywnego wizerunku marki ze sprzedażą. Dzisiaj sprzedawać…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 18.06.2021
Viral marketing – co to jest i kiedy go stosować ?
Wirusy mają zdolność bardzo szybkiego rozprzestrzeniania się. Czasami jest to tak zawrotne tempo, że zawirusowana zostaje bardzo duża grupa społeczeństwa,…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 04.06.2021
Dobre praktyki kreowania wizerunku w Social Media
Według raportu Hootsuite „Digital 2020” obecnie jest 3,80 miliarda użytkowników mediów społecznościowych, co stanowi prawie połowę populacji. Wśród wszystkich platform…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 21.05.2021
Jak wykorzystać potencjał memów w komunikacji marketingowej?
Memy stały się częścią naszej kultury – nie tylko internetowej, ale też społecznej. Coraz częściej wiele firm próbuje je wykorzystać…
Zobacz więcej