Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Monitoring mediów >> Czy analizowanie konkurencji jest złe?

Czy analizowanie konkurencji jest złe?

Analiza konkurencji jest jednym ze sposobów osiągnięcia wysokiej pozycji w branży i jedną z najbardziej znaczących strategii marketingowej marki. Dzięki badaniu działań konkurencji możliwe jest rozpoznanie przeciwka i poznanie jego ruchów, co w konsekwencji umożliwi uzyskanie przewagi konkurencyjnej.

W tym miejscu warto podkreślić, że badanie rynku i konkurencji nie polega na korzystaniu z praktyk, które w jakimkolwiek stopniu ograniczają konkurencję lub są nieuczciwe, lecz jest to sposób na poznanie oczekiwań potencjalnych klientów i odpowiadanie na ich potrzeby w 100%. Dostępne narzędzia, którymi posługują się profesjonalne firmy, takie jak PRESS- SERVICE Monitoring Mediów, umożliwiają przeanalizowanie działań konkurencji na wielu płaszczyznach.

Czym jest analiza konkurencji? 

Analiza konkurencji jest procesem monitorowania działań, jakie podejmuje konkurencja, a następnie przedstawianiem rezultatów tych obserwacji. Badanie dotyczy zarówno aktualnej konkurencji, jak i potencjalnej. Analiza jest procesem stałym, a jej celem jest poznanie każdego z aspektów prowadzenia konkurencyjnej firmy oraz wyciągnięcie wniosków w celu poprawy swoich działań.

Właściwa analiza konkurencji powinna być zakończona przedstawieniem praktycznych rekomendacji biznesowych, które pomogą firmie osiągnąć jak najwyższy poziom własnych możliwości. To właśnie dzięki poznaniu słabych i mocnych stron przeciwników biznesowych możliwa jest poprawa swojej pozycji w branży. Badanie konkurencji dodatkowo zwraca uwagę na popełniane błędy i pomaga w ich wyeliminowaniu.

Jakie elementy powinno się przeanalizować? 

Aby analiza konkurencji została przeprowadzona w odpowiedni sposób, powinna obejmować wiele obszarów. To bardzo ważne, aby badanie konkurencji objęło wszystkie ważne aspekty. Warto zastanowić się, kto jest największym konkurentem, jednak nikogo nie należy bagatelizować.

Na co powinno się zwrócić uwagę przy przeprowadzaniu takiej analizy?

Analiza produktów konkurencji

Po pierwsze powinno się wziąć pod uwagę produkt. Należy zapoznać się z ofertą konkurencji, a także poznać opinie konsumentów dotyczące konkurencyjnych produktów i usług.

Analiza grupy docelowej konkurencji

Po drugie należy zwrócić uwagę na fakt, do kogo kierowane są działania konkurencji. Warto poznać docelową grupę odbiorców, a także dowiedzieć się, jakie są jej potrzeby.

Analiza modelu biznesowego konkurencji

Trzecim elementem, nad którym warto się pochylić, jest model biznesowy oraz szeroko pojęty marketing i sprzedaż. To bardzo ważne, aby zbadać również kanały, jakimi sprzedawca komunikuje się z klientem. W dobie internetu bardzo znaczące w marketingu są media społecznościowe. Instagram, Facebook i Linkedin to miejsca, gdzie można poznać słabe i mocne strony konkurencji, opinie krążące o markach, a także łatwo dowiedzieć się o oczekiwaniach swoich potencjalnych klientów. Dodatkowo social media są świetnym miejscem, aby poznać sposób prowadzenia kampanii reklamowych przez konkurencję.

Analiza stron internetowych konkurencji

Kolejnym miejscem, które warto odwiedzić przeprowadzając analizę konkurencji, jest strona internetowa. To ważne, aby zapoznać się z treścią, jaka jest udostępniana, przeanalizować słowa kluczowe, których używają, a także dowiedzieć się, w jaki sposób firma promuje się w Internecie.

Kto powinien przeprowadzić analizę konkurencji? 

Do właściwego przeprowadzenia badania konkurencji potrzebne jest wieloaspektowe działanie. Aby kompleksowo zrealizować takie badania, niezbędne jest posiadanie wiedzy oraz doświadczenia. Firma PRESS- SERVICE Monitoring Mediów do przeprowadzania analiz rynku i konkurencji  wykorzystuje profesjonalne narzędzia badawcze, gromadzi oraz przedstawia zebrane dane i proponuje rozwiązania, które pomagają uzyskać przewagę nad konkurencją na rynku.

Dzięki informacjom, które dostarcza właściwa analiza konkurencji, możliwe jest utworzenie własnej, odpowiedniej strategii działania lub ulepszenie już istniejącej. Warto pamiętać, że aby uchronić się przed stratami w udziałach w rynku, ważne jest stałe monitorowanie konkurencji. A może chciałbyś dokonać analizy konkurencji odpowiadającej potrzebom Twojej firmy? Więcej szczegółów znajdziesz na stronie internetowej: https://psmm.pl/oferta.

REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PSMM Monitoring & More / 04.10.2023
Z ery dziennikarza w erę anonimowych twórców. Tak zmieniał się monitoring internetu
We wrześniu wyszukiwarka Google obchodziła swoje 25. urodziny. Kiedy ćwierć wieku temu użytkownicy stawiali swoje pierwsze kroki w sieci, pojawiła się potrzeba kontrolowania wzmianek o markach również w internecie. O tym, czy i jak monitoring mediów zmienił się na przestrzeni lat, opowiada Przemysław Palacz – członek zarządu w PSMM Monitoring & More.
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 15.11.2022
Jak wykorzystać Business Insights do podejmowania decyzji w Twojej firmie?
„I co dalej” to 3 słowa wypowiadane przez właścicieli firm, gdy czują, że dotarli już do ściany. Albo gdy wydaje…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 29.06.2022
Google Analytics – podstawowe narzędzie pracy marketingowca
Google Analytics: darmowa usługa, która zasypie Cię tonami bezcennych danych i maszyna wieloczynnościowa, która będzie wspierać marketing internetowy w Twojej…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 18.05.2022
Jak wykorzystać monitoring mediów przy pisaniu prac naukowych?
Pisanie prac naukowych przy wykorzystaniu monitoringu mediów to genialny sposób na oszczędność czasu, omijanie rozproszonych informacji i wykorzystanie rzetelnych źródeł…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 18.03.2022
5 sposobów na skuteczny marketing salonu fryzjerskiego
Sposobów na marketing salonu fryzjerskiego jest dużo. Jako właściciel pewnie znasz kilka z nich. Tylko pytanie brzmi, czy to są…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 05.12.2021
Skuteczny marketing restauracji z monitoringiem mediów
Na rynku gastronomicznym konkurencja jest ogromna. Zanim marka zbuduje zaufanie, dzięki któremu będzie dla klientów restauracją pierwszego wyboru, najpierw musi zostać…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 19.12.2021
Jak wyprzedzić konkurencję?
Niemal każda marka ma ambicje, aby zostać liderem w swojej branży. Jak to zrobić? Jakie narzędzia i działania są niezbędne,…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PSMM Monitoring & More / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej