Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Czy analizowanie konkurencji jest złe?

Czy analizowanie konkurencji jest złe?

Analiza konkurencji jest jednym ze sposobów osiągnięcia wysokiej pozycji w branży i jedną z najbardziej znaczących strategii marketingowej marki. Dzięki badaniu działań konkurencji możliwe jest rozpoznanie przeciwka i poznanie jego ruchów, co w konsekwencji umożliwi uzyskanie przewagi konkurencyjnej.

W tym miejscu warto podkreślić, że badanie rynku i konkurencji nie polega na korzystaniu z praktyk, które w jakimkolwiek stopniu ograniczają konkurencję lub są nieuczciwe, lecz jest to sposób na poznanie oczekiwań potencjalnych klientów i odpowiadanie na ich potrzeby w 100%. Dostępne narzędzia, którymi posługują się profesjonalne firmy, takie jak PRESS- SERVICE Monitoring Mediów, umożliwiają przeanalizowanie działań konkurencji na wielu płaszczyznach.

Czym jest analiza konkurencji? 

Analiza konkurencji jest procesem monitorowania działań, jakie podejmuje konkurencja, a następnie przedstawianiem rezultatów tych obserwacji. Badanie dotyczy zarówno aktualnej konkurencji, jak i potencjalnej. Analiza jest procesem stałym, a jej celem jest poznanie każdego z aspektów prowadzenia konkurencyjnej firmy oraz wyciągnięcie wniosków w celu poprawy swoich działań.

Właściwa analiza konkurencji powinna być zakończona przedstawieniem praktycznych rekomendacji biznesowych, które pomogą firmie osiągnąć jak najwyższy poziom własnych możliwości. To właśnie dzięki poznaniu słabych i mocnych stron przeciwników biznesowych możliwa jest poprawa swojej pozycji w branży. Badanie konkurencji dodatkowo zwraca uwagę na popełniane błędy i pomaga w ich wyeliminowaniu.

Jakie elementy powinno się przeanalizować? 

Aby analiza konkurencji została przeprowadzona w odpowiedni sposób, powinna obejmować wiele obszarów. To bardzo ważne, aby badanie konkurencji objęło wszystkie ważne aspekty. Warto zastanowić się, kto jest największym konkurentem, jednak nikogo nie należy bagatelizować.

Na co powinno się zwrócić uwagę przy przeprowadzaniu takiej analizy?

Analiza produktów konkurencji

Po pierwsze powinno się wziąć pod uwagę produkt. Należy zapoznać się z ofertą konkurencji, a także poznać opinie konsumentów dotyczące konkurencyjnych produktów i usług.

Analiza grupy docelowej konkurencji

Po drugie należy zwrócić uwagę na fakt, do kogo kierowane są działania konkurencji. Warto poznać docelową grupę odbiorców, a także dowiedzieć się, jakie są jej potrzeby.

Analiza modelu biznesowego konkurencji

Trzecim elementem, nad którym warto się pochylić, jest model biznesowy oraz szeroko pojęty marketing i sprzedaż. To bardzo ważne, aby zbadać również kanały, jakimi sprzedawca komunikuje się z klientem. W dobie internetu bardzo znaczące w marketingu są media społecznościowe. Instagram, Facebook i Linkedin to miejsca, gdzie można poznać słabe i mocne strony konkurencji, opinie krążące o markach, a także łatwo dowiedzieć się o oczekiwaniach swoich potencjalnych klientów. Dodatkowo social media są świetnym miejscem, aby poznać sposób prowadzenia kampanii reklamowych przez konkurencję.

Analiza stron internetowych konkurencji

Kolejnym miejscem, które warto odwiedzić przeprowadzając analizę konkurencji, jest strona internetowa. To ważne, aby zapoznać się z treścią, jaka jest udostępniana, przeanalizować słowa kluczowe, których używają, a także dowiedzieć się, w jaki sposób firma promuje się w Internecie.

Kto powinien przeprowadzić analizę konkurencji? 

Do właściwego przeprowadzenia badania konkurencji potrzebne jest wieloaspektowe działanie. Aby kompleksowo zrealizować takie badania, niezbędne jest posiadanie wiedzy oraz doświadczenia. Firma PRESS- SERVICE Monitoring Mediów do przeprowadzania analiz rynku i konkurencji  wykorzystuje profesjonalne narzędzia badawcze, gromadzi oraz przedstawia zebrane dane i proponuje rozwiązania, które pomagają uzyskać przewagę nad konkurencją na rynku.

Dzięki informacjom, które dostarcza właściwa analiza konkurencji, możliwe jest utworzenie własnej, odpowiedniej strategii działania lub ulepszenie już istniejącej. Warto pamiętać, że aby uchronić się przed stratami w udziałach w rynku, ważne jest stałe monitorowanie konkurencji. A może chciałbyś dokonać analizy konkurencji odpowiadającej potrzebom Twojej firmy? Więcej szczegółów znajdziesz na stronie internetowej: https://psmm.pl/oferta.

PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 07.05.2021
Czym jest zasięg w social media?
Jeśli jesteś aktywny w social media,  wykorzystujesz  je do kontaktu z klientami, komunikacji z nimi oraz publikowania treści oraz reklam,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 12.03.2021
Sytuacja biznesowa w obliczu pandemii. Jak odnaleźć się w czasach kryzysu?
Znaleźliśmy się w sytuacji, w której na pierwszy rzut oka trudno szukać pozytywów. Nastąpił kryzys w wielu branżach, nieprzygotowanych na…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 16.07.2021
Media o szczepieniach. Johnson&Johnson czarnym koniem szczepień?
W II kwartale br. ponad dwukrotnie częściej niż w poprzednim informowano w mediach o szczepionce Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson – było to…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 09.04.2021
Media o szczepieniach. Pfizer/BioNTech oraz AstraZeneca najpopularniejsze
Szczepionka, najskuteczniejsze oręże do walki z epidemią koronawirusa, od roku pozostaje w kręgu najczęściej poruszanych tematów w mediach. Nadzieje związane…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 01.01.2021
Czy ekwiwalent reklamowy to wartość komunikacji?
Wiele osób rozpoczynających przygodę z public relations nie do końca poprawnie korzysta ze wskaźnika ekwiwalentu reklamowego. Brak zrozumienia specyfiki AVE…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 15.01.2021
Ilość nie równa się jakość – jak poprawnie mierzyć efektywność
Aby w pełni wykorzystać potencjał raportów medialnych, konieczna jest pewna wiedza na temat prezentowanych wskaźników i tego, jak czytać poszczególne…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 29.01.2021
Jak znaleźć nisze komunikacyjne?
Nisza komunikacyjna to obszar medialny, w którym informacje na temat zarządzanej marki nie występują wcale lub pojawiają się rzadziej w…
Zobacz więcej