Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Czy wiesz jak… czytać mapę benchmarkingową?

Czy wiesz jak… czytać mapę benchmarkingową?

Benchmarking to analiza polegająca na porównaniu firmy, marki, usługi, produktu czy procesu z konkurencją lub na zestawianiu danych w czasie. Ta jedna z najczęściej stosowanych metod zarządzania z powodzeniem wykorzystywana jest również w marketingu i PR.

Jako zaawansowana metoda analizy porównawczej służy do pomiaru efektów działań komunikacyjnych w raportach medialnych. Za pomocą tzw. mapy benchmarkingowej można zobrazować rzeczywistą medialną pozycję podmiotu, uwzględniając jednocześnie aż 3 wskaźniki. Mogą nimi być np. liczba publikacjiwydźwięk informacji, dotarcie czy ekwiwalent reklamowy. W ten sposób można porównać nie tylko firmy, ale również poszczególne projekty, a także rozwój produktów czy usług w czasie.

Analiza porównawcza dokonywana cyklicznie jest świetnym narzędziem służącym do oceny realizacji strategii, porównania firmy z konkurencją i analizy efektywności procesów.

Spójrzmy na zestawienie efektywności działań PR siedmiu firm. Wykres zawiera: indeks kontekstu wizerunkowego (wydźwięk informacji), zasięg informacji o firmie wyrażony w potencjalnej liczbie kontaktów odbiorców z publikacjami oraz liczbę przekazów wyrażoną wielkością koła.

Położenie kuli na wykresie jest wypadkową wszystkich ww. elementów. Prawy górny róg oznacza najmocniejszą pozycję. Zajmuje ją firma 7, którą cechuje duża liczba informacji o pozytywnym wydźwięku. Z kolei firma 1 odnotowała dużo negatywnych informacji, jednak o niewielkim zasięgu (lewy dolny róg). Jeszcze słabszą pozycję miałaby, gdyby te niekorzystne informacje posiadały duży zasięg. Oznaczałoby to, że taki przekaz dotarł do wielu odbiorców (prawy dolny róg).

PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 07.05.2021
Czym jest zasięg w social media?
Jeśli jesteś aktywny w social media,  wykorzystujesz  je do kontaktu z klientami, komunikacji z nimi oraz publikowania treści oraz reklam,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 26.03.2021
Czy analizowanie konkurencji jest złe?
Analiza konkurencji jest jednym ze sposobów osiągnięcia wysokiej pozycji w branży i jedną z najbardziej znaczących strategii marketingowej marki. Dzięki badaniu działań konkurencji możliwe jest rozpoznanie…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 12.03.2021
Sytuacja biznesowa w obliczu pandemii. Jak odnaleźć się w czasach kryzysu?
Znaleźliśmy się w sytuacji, w której na pierwszy rzut oka trudno szukać pozytywów. Nastąpił kryzys w wielu branżach, nieprzygotowanych na…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 16.07.2021
Media o szczepieniach. Johnson&Johnson czarnym koniem szczepień?
W II kwartale br. ponad dwukrotnie częściej niż w poprzednim informowano w mediach o szczepionce Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson – było to…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 09.04.2021
Media o szczepieniach. Pfizer/BioNTech oraz AstraZeneca najpopularniejsze
Szczepionka, najskuteczniejsze oręże do walki z epidemią koronawirusa, od roku pozostaje w kręgu najczęściej poruszanych tematów w mediach. Nadzieje związane…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 01.01.2021
Czy ekwiwalent reklamowy to wartość komunikacji?
Wiele osób rozpoczynających przygodę z public relations nie do końca poprawnie korzysta ze wskaźnika ekwiwalentu reklamowego. Brak zrozumienia specyfiki AVE…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 15.01.2021
Ilość nie równa się jakość – jak poprawnie mierzyć efektywność
Aby w pełni wykorzystać potencjał raportów medialnych, konieczna jest pewna wiedza na temat prezentowanych wskaźników i tego, jak czytać poszczególne…
Zobacz więcej