Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Czy wiesz… co to jest wydźwięk informacji?

Czy wiesz… co to jest wydźwięk informacji?

Na przestrzeni ostatnich lat diametralnie zmieniło się podejście do public relations. Dla specjalistów z tej branży nadal duże znaczenie ma liczba opublikowanych materiałów prasowych, ale coraz częściej ważniejsze są wskaźniki określające znaczenie publikacji. Jednym z nich jest wydźwięk materiału.

Wydźwięk informacji (indeks kontekstu wizerunkowego) określa, czy dana treść jest pozytywna, negatywna, czy też neutralna w stosunku do analizowanej firmy, marki, osoby, usługi, produktu, wydarzenia itp. Dane zbiorcze z ostatnich dni na ten temat danej publikacji  znajdują się na pulpicie Inforii w tabeli:

W pierwszej kolumnie znajduje się data, w następnej liczba informacji, a w kolejnych liczba materiałów o poszczególnym wydźwięku.  Treści mogą być negatywne, pozytywne lub w przypadku braku jakiejkolwiek opinii – neutralne.

Może się zdarzyć, że dane w poziomie się nie sumują. Dlaczego?

– Jeden materiał może dotyczyć kilku słów lub zwrotów zleconych do monitoringu;

– Określanie wydźwięku zostało zlecone tylko dla wybranych słów, zwrotów.

Nacechowanie każdego tekstu znajduje się także w przeglądzie mediów – pod każdym materiałem, obok ekwiwalentu reklamowego oraz w analizach statystycznych, generowanych z Inforii.

Wydźwięk informacji dla konkretnych słów i zwrotów określa specjalista. Analityk sprawdza starannie wszystkie materiały. Jest to dodatkowa usługa, wykonywana na zlecenie Klienta. Dogłębne badanie wzbogaca zmonitorowane treści i pozwala rzetelniej określić wynik prowadzonych działań komunikacyjnych. Poza tym taka analiza jest niezbędna przy planowaniu strategii public relations – umożliwia poznanie mediów zainteresowanych marką oraz jej przychylnych.

Informacja o wydźwięku materiału ma szczególne znaczenie także w przypadku social mediów. Pozwala znaleźć miejsca zapalne oraz wyselekcjonować klientów krytycznie nastawionych do marki, a następnie – dzięki prowadzeniu odpowiednich działań komunikacyjnych – wpływa na poprawę wizerunku.

Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 09.04.2021
Media o szczepieniach. Pfizer/BioNTech oraz AstraZeneca najpopularniejsze
Szczepionka, najskuteczniejsze oręże do walki z epidemią koronawirusa, od roku pozostaje w kręgu najczęściej poruszanych tematów w mediach. Nadzieje związane…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 01.01.2021
Czy ekwiwalent reklamowy to wartość komunikacji?
Wiele osób rozpoczynających przygodę z public relations nie do końca poprawnie korzysta ze wskaźnika ekwiwalentu reklamowego. Brak zrozumienia specyfiki AVE…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 15.01.2021
Ilość nie równa się jakość – jak poprawnie mierzyć efektywność
Aby w pełni wykorzystać potencjał raportów medialnych, konieczna jest pewna wiedza na temat prezentowanych wskaźników i tego, jak czytać poszczególne…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 29.01.2021
Jak znaleźć nisze komunikacyjne?
Nisza komunikacyjna to obszar medialny, w którym informacje na temat zarządzanej marki nie występują wcale lub pojawiają się rzadziej w…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.04.2020
Co możesz sprawdzić przez bezpłatny test?
Przetestowanie usług monitoringu mediów to najlepsza metoda na przekonanie się, jak ważny jest wygodny i błyskawiczny dostęp do bieżących informacji…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.04.2020
Czy wiesz jak… czytać mapę benchmarkingową?
Benchmarking to analiza polegająca na porównaniu firmy, marki, usługi, produktu czy procesu z konkurencją lub na zestawianiu danych w czasie….
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.04.2020
Czy wiesz jak… interpretować rozmiar publikacji?
Każdy zmonitorowany materiał można ocenić pod względem jego wielkości. W zależności od powierzchni, jaką zajmuje informacja o analizowanym podmiocie lub…
Zobacz więcej
Artur Bartkowiak / 26.02.2021
Monitoring mediów w służbie influencerom
W dosłownym tłumaczeniu „influencer” to osoba wpływowa. Przez wielu ekspertów i analityków rynku, influencer przedstawiany jest jako zawód przyszłości. Zarówno…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 29.04.2020
Analiza i raportowanie działań medialnych – dlaczego warto?
Chcąc osiągnąć wysoką pozycję na rynku, konieczne jest opracowanie strategii, bazującej nie na własnych przekonaniach i przeczuciach, lecz na konkretnych…
Zobacz więcej