Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Czy wiesz… co to jest wydźwięk informacji?

Czy wiesz… co to jest wydźwięk informacji?

Na przestrzeni ostatnich lat diametralnie zmieniło się podejście do public relations. Dla specjalistów z tej branży nadal duże znaczenie ma liczba opublikowanych materiałów prasowych, ale coraz częściej ważniejsze są wskaźniki określające znaczenie publikacji. Jednym z nich jest wydźwięk materiału.

Wydźwięk informacji (indeks kontekstu wizerunkowego) określa, czy dana treść jest pozytywna, negatywna, czy też neutralna w stosunku do analizowanej firmy, marki, osoby, usługi, produktu, wydarzenia itp. Dane zbiorcze z ostatnich dni na ten temat danej publikacji  znajdują się na pulpicie Inforii w tabeli:

W pierwszej kolumnie znajduje się data, w następnej liczba informacji, a w kolejnych liczba materiałów o poszczególnym wydźwięku.  Treści mogą być negatywne, pozytywne lub w przypadku braku jakiejkolwiek opinii – neutralne.

Może się zdarzyć, że dane w poziomie się nie sumują. Dlaczego?

– Jeden materiał może dotyczyć kilku słów lub zwrotów zleconych do monitoringu;

– Określanie wydźwięku zostało zlecone tylko dla wybranych słów, zwrotów.

Nacechowanie każdego tekstu znajduje się także w przeglądzie mediów – pod każdym materiałem, obok ekwiwalentu reklamowego oraz w analizach statystycznych, generowanych z Inforii.

Wydźwięk informacji dla konkretnych słów i zwrotów określa specjalista. Analityk sprawdza starannie wszystkie materiały. Jest to dodatkowa usługa, wykonywana na zlecenie Klienta. Dogłębne badanie wzbogaca zmonitorowane treści i pozwala rzetelniej określić wynik prowadzonych działań komunikacyjnych. Poza tym taka analiza jest niezbędna przy planowaniu strategii public relations – umożliwia poznanie mediów zainteresowanych marką oraz jej przychylnych.

Informacja o wydźwięku materiału ma szczególne znaczenie także w przypadku social mediów. Pozwala znaleźć miejsca zapalne oraz wyselekcjonować klientów krytycznie nastawionych do marki, a następnie – dzięki prowadzeniu odpowiednich działań komunikacyjnych – wpływa na poprawę wizerunku.

PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 07.05.2021
Czym jest zasięg w social media?
Jeśli jesteś aktywny w social media,  wykorzystujesz  je do kontaktu z klientami, komunikacji z nimi oraz publikowania treści oraz reklam,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 26.03.2021
Czy analizowanie konkurencji jest złe?
Analiza konkurencji jest jednym ze sposobów osiągnięcia wysokiej pozycji w branży i jedną z najbardziej znaczących strategii marketingowej marki. Dzięki badaniu działań konkurencji możliwe jest rozpoznanie…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 12.03.2021
Sytuacja biznesowa w obliczu pandemii. Jak odnaleźć się w czasach kryzysu?
Znaleźliśmy się w sytuacji, w której na pierwszy rzut oka trudno szukać pozytywów. Nastąpił kryzys w wielu branżach, nieprzygotowanych na…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 16.07.2021
Media o szczepieniach. Johnson&Johnson czarnym koniem szczepień?
W II kwartale br. ponad dwukrotnie częściej niż w poprzednim informowano w mediach o szczepionce Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson – było to…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 09.04.2021
Media o szczepieniach. Pfizer/BioNTech oraz AstraZeneca najpopularniejsze
Szczepionka, najskuteczniejsze oręże do walki z epidemią koronawirusa, od roku pozostaje w kręgu najczęściej poruszanych tematów w mediach. Nadzieje związane…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 01.01.2021
Czy ekwiwalent reklamowy to wartość komunikacji?
Wiele osób rozpoczynających przygodę z public relations nie do końca poprawnie korzysta ze wskaźnika ekwiwalentu reklamowego. Brak zrozumienia specyfiki AVE…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 15.01.2021
Ilość nie równa się jakość – jak poprawnie mierzyć efektywność
Aby w pełni wykorzystać potencjał raportów medialnych, konieczna jest pewna wiedza na temat prezentowanych wskaźników i tego, jak czytać poszczególne…
Zobacz więcej