Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Media o szczepieniach. Johnson&Johnson czarnym koniem szczepień?

Media o szczepieniach. Johnson&Johnson czarnym koniem szczepień?

W II kwartale br. ponad dwukrotnie częściej niż w poprzednim informowano w mediach o szczepionce Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson – było to 355 tys. publikacji (w I kwartale 142 tys.). Nieznacznie wzrosła liczba doniesień na temat najpopularniejszej szczepionki firm Pfizer i BioNTech – 473 tys. materiałów. AstraZeneca przyciągała uwagę na podobnym poziomie jak w pierwszych trzech miesiącach roku – 425 tys. publikacji – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

W analizowanym okresie znacznie wzrosła także medialność szczepionki Moderny, która zebrała 367 tys. informacji, czyli o 34 tys. więcej niż w poprzednim kwartale. Z kolei o ponad połowę spadło zainteresowanie mediów Sputnikiem – 29 tys. publikacji w porównaniu do 66 tys. w pierwszych trzech miesiącach roku.

Jednocześnie, jak podaje PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, o milion spadła liczba informacji na temat szczepień względem I kwartału i wyniosła 4 mln publikacji.

Na potrzeby badania przeanalizowano ponad 1 100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, w tym najważniejsze serwisy społecznościowe oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

1,2 mln publikacji na temat szczepionek i szczepień pochodziło z mediów tradycyjnych, a 2,8 mln z social media. Największe zainteresowania tematem odnotowano na początku kwietnia. Było to związane z informacjami o możliwości rejestracji na szczepienia, które od północy 1 kwietnia zaczęli otrzymywać 40- i 50-latkowie. Jak się okazało, był to jednak błąd w systemie. Zareagowali przede wszystkim użytkownicy serwisów społecznościowych.

Wykres 1. Liczba publikacji na temat szczepień

Najwięcej wpisów i komentarzy pochodziło z Twittera – 57 proc. przekazu oraz Facebooka – 42 proc. Na prowadzenie w Top 10 źródeł najczęściej informujących o szczepieniach na Twitterze wysunęła się Telewizja Republika (1065 publikacji). Na drugą  pozycję spadł PolsatNews.pl, dalej uplasowały się konta PolskieRadio24,pl, Do Rzeczy, Radio ZET NEWS, Tvp.info, Forsal.pl, FaktyTVN, Polskie Radio 24, Onet Wiadomości.

Największy zasięg – ponad 1,7 mln potencjalnych kontaktów – w minionym kwartale osiągnął post opublikowany na Facebooku przez Warto Rozmawiać, będący rozmową na temat szczepień przeprowadzoną przez Jana Pospieszalskiego z dr. Zbigniewem Hałatem. Wpis miał ponad 12 tys. reakcji.

Źródło: Facebook.com

Przekaz w mediach tradycyjnych zdominował internet – 89 proc. materiałów. 7 proc. należało do stacji radiowych, 2 proc. do telewizyjnych. Na szczycie zestawienia top mediów informujących o szczepieniach z wynikiem blisko 2,5 tys. materiałów znalazło się Polskie Radio 24. W co dziesiątej informacji na antenie poruszano temat szczepień. Na 2. miejscu uplasował się Polsat News – 2,1 tys., a za nim TVP Info – 1,9 tys., TVN24 – 1,7 tys. oraz  Radio Tok FM – 1,4 tys.

W mediach regionalnych odnotowano 1 mln publikacji. Podobnie jak w poprzednim kwartale, najwięcej informacji pojawiło się w województwie śląskim – 103 tys., dolnośląskim – 100 tys., mazowieckim – 99,8 tys. oraz wielkopolskim – 94 tys.

Wykres 2. Mapa obrazująca liczbę publikacji (kolor biały) oraz liczbę zaszczepionych w poszczególnych województwach (kolor czerwony) – stan na 01.07.2021, źródło: Ministerstwo Zdrowia

 

POBIERZ Raport medialny „Szczepienia”

 

PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 26.03.2021
Czy analizowanie konkurencji jest złe?
Analiza konkurencji jest jednym ze sposobów osiągnięcia wysokiej pozycji w branży i jedną z najbardziej znaczących strategii marketingowej marki. Dzięki badaniu działań konkurencji możliwe jest rozpoznanie…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 12.03.2021
Sytuacja biznesowa w obliczu pandemii. Jak odnaleźć się w czasach kryzysu?
Znaleźliśmy się w sytuacji, w której na pierwszy rzut oka trudno szukać pozytywów. Nastąpił kryzys w wielu branżach, nieprzygotowanych na…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 09.04.2021
Media o szczepieniach. Pfizer/BioNTech oraz AstraZeneca najpopularniejsze
Szczepionka, najskuteczniejsze oręże do walki z epidemią koronawirusa, od roku pozostaje w kręgu najczęściej poruszanych tematów w mediach. Nadzieje związane…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 01.01.2021
Czy ekwiwalent reklamowy to wartość komunikacji?
Wiele osób rozpoczynających przygodę z public relations nie do końca poprawnie korzysta ze wskaźnika ekwiwalentu reklamowego. Brak zrozumienia specyfiki AVE…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 15.01.2021
Ilość nie równa się jakość – jak poprawnie mierzyć efektywność
Aby w pełni wykorzystać potencjał raportów medialnych, konieczna jest pewna wiedza na temat prezentowanych wskaźników i tego, jak czytać poszczególne…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 29.01.2021
Jak znaleźć nisze komunikacyjne?
Nisza komunikacyjna to obszar medialny, w którym informacje na temat zarządzanej marki nie występują wcale lub pojawiają się rzadziej w…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.04.2020
Co możesz sprawdzić przez bezpłatny test?
Przetestowanie usług monitoringu mediów to najlepsza metoda na przekonanie się, jak ważny jest wygodny i błyskawiczny dostęp do bieżących informacji…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 12.02.2021
Czy wiesz… co to jest wydźwięk informacji?
Na przestrzeni ostatnich lat diametralnie zmieniło się podejście do public relations. Dla specjalistów z tej branży nadal duże znaczenie ma…
Zobacz więcej