Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Jak wykorzystać monitoring sieci w branży nieruchomości?

Jak wykorzystać monitoring sieci w branży nieruchomości?

Ceny mieszkań systematycznie rosną. Przybywa ofert sprzedaży, a biura nieruchomości prześcigają się w sposobach dotarcia z ofertą do potencjalnych klientów. Jeśli zajmujesz się pośrednictwem na rynku nieruchomości, Twojemu powodzeniu w tej rywalizacji może pomóc monitoring Internetu i social mediów.

W I kwartale 2019 r. w mediach społecznościowych odnotowano 65 tys. wpisów zawierających frazę „sprzedam dom/mieszkanie” oraz 21 tys. z wyrażeniem „kupię dom/mieszkanie”. Dzięki znalezieniu tych wpisów, masz szansę zorientować się, gdzie są Twoi potencjalni klienci i na bieżąco reagować – włączyć się w dyskusję lub od razu zaproponować konkretne rozwiązanie. Social listening umożliwi Ci wyszukiwanie takich niepowtarzalnych okazji na nawiązanie kontaktu z odbiorcą usług i wykorzystanie okazji do sprzedaży w optymalnym momencie.

CO MONITOROWAĆ?

Monitoring Internetu i social mediów pozwala dokładnie sprawdzić, kto i o co pyta w sieci. Możesz zacząć od zlecenia na wyszukiwanie fraz „sprzedam/kupię dom/mieszkanie” połączonych z nazwą miejscowości, w której działasz. Wiedzą obowiązkową są także wpisy na temat Twojej firmy – zlecasz do monitorowania jej nazwę, a także nazwisko właściciela, jeśli jest na rynku rozpoznawalną marką. Dobrze jest również poszukiwać informacji na temat branży i usług – ich kondycji, wyników, publikowanych raportów, prognoz czy najnowszych trendów. Koniecznie dodaj nazwy konkurencyjnych biur nieruchomości czy nazwiska pośredników.

W ten sposób będziesz miał w dowolnym czasie i miejscu dostęp do wszystkich wpisów osób poszukujących nieruchomości, czy chcących je sprzedać, a także opinii użytkowników na temat Twojej firmy i konkurencji. Nie zaskoczą Cię również zmiany na rynku, bo będziesz na bieżąco z wszelkimi informacjami dotyczącymi branży.

CO ZROBIĆ W WYNIKAMI MONITORINGU?

Mając pulę wyszukiwań na zlecone tematy, staraj się maksymalnie wykorzystać ich potencjał w prowadzeniu aktywnej komunikacji z klientami:

  • Zapytania o sprzedawane lub kupowane nieruchomości oraz pośredników – tu poszukuj przyszłych klientów i bądź pomocny! Pamiętaj, że internauci oczekują nie tylko gotowych rozwiązań, ale również opinii, rekomendacji i porad. Nawet jeśli nie masz oferty konkretnie odpowiadającej potrzebom, możesz służyć ekspercką poradą. Edukując, zwracasz uwagę i zdobywasz zaufanie. A to dobry wstęp, by zacząć prowadzić skuteczne działania promocyjne. Śledź uważnie wpisy, w których internauci proszą o polecenie pośrednika – polecaj się i dziękuj za rekomendacje.
  • Opinie o Twojej firmie – rekomendacje to najcenniejsze wzmianki, które możesz otrzymać od klientów. Każdorazowo podziękuj i chwal się pozytywnymi opiniami! W przypadku ocen negatywnych – zawsze reaguj. Przeproś, spróbuj zaoferować satysfakcjonujące rozwiązanie – odpowiadaj najszybciej, jak to możliwe. Jeśli odpowiednio poprowadzisz dyskusję, masz szansę z niezadowolonego klienta uczynić nawet ambasadora marki. Reagowanie na opinie to nieodłączny element obsługi klienta w sieci. Nawet jeśli klient zrezygnuje z Twoich usług, poznasz w ten sposób powód i będziesz mógł ulepszyć swój biznes. Dzięki jakościowej analizie wzmianek pozyskasz cenną wiedzę na temat potrzeb i motywacji klientów, w postaci insightów konsumenckich. Emocje to nieodłączny, a często nawet decydujący o zakupie element, dlatego uważnie analizuj wydźwięk publikacji. Dzięki bieżącej wiedzy na temat tego, co mówi się o Twojej firmie w mediach, jesteś w stanie skutecznie przeciwdziałać ewentualnemu kryzysowi.
  • Wpisy dotyczące branży i usług – pokaż się jako aktywny gracz na rynku, zamieszczając komentarz dotyczący publikowanych danych. Obserwując dyskusję, możesz włączyć się do rozmowy, zaangażować swoich klientów i zdobyć nowych. Dzięki wiedzy o tym, które serwisy zamieszczają najwięcej publikacji oraz czyje wpisy cieszą się największą liczbą reakcji, odpowiednio ukierunkujesz działania promocyjne. W ten sposób możesz również zidentyfikować liderów opinii, influencerów, którzy mają wpływ na potencjalnych klientów. Monitoring mediów to źródło, z którego będziesz czerpał, edukując się w zakresie nowych trendów, prognozowanych oczekiwań i potrzeb odbiorców usług.
  • Wzmianki na temat konkurencji – monitoring konkurencji to jeden z najważniejszych elementów researchu w sieci. W ten sposób zdobędziesz dodatkowe informacje na temat branży. Śledź doświadczenia rynkowych rywali i ucz się na ich błędach. Rosnąca konkurencja powoduje, że coraz trudniej dotrzeć do klienta. Tym bardziej istotna jest wiedza, gdzie do odpowiedzi wywoływana jest Twoja konkurencja.

Obecnie nie wystarczą już nawet najlepsza strona internetowa i profile społecznościowe – prowadząc firmę, musisz mieć wiedzę, co mówi się o niej poza Twoimi własnymi mediami, jak radzi sobie konkurencja, a także w którym kierunku idą zmiany. Skorzystaj z najnowszych rozwiązań, jakie oferuje monitoring Internetu i social mediów, i sięgnij po silną pozycję na rynku.

Rzecznik Prasowy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Menedżer ds. Public Relations. Pasjonatka projektowania wnętrz oraz service design. Miłośniczka psów rasy duży szwajcarski pies pasterski.
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 07.05.2021
Czym jest zasięg w social media?
Jeśli jesteś aktywny w social media,  wykorzystujesz  je do kontaktu z klientami, komunikacji z nimi oraz publikowania treści oraz reklam,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 26.03.2021
Czy analizowanie konkurencji jest złe?
Analiza konkurencji jest jednym ze sposobów osiągnięcia wysokiej pozycji w branży i jedną z najbardziej znaczących strategii marketingowej marki. Dzięki badaniu działań konkurencji możliwe jest rozpoznanie…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 12.03.2021
Sytuacja biznesowa w obliczu pandemii. Jak odnaleźć się w czasach kryzysu?
Znaleźliśmy się w sytuacji, w której na pierwszy rzut oka trudno szukać pozytywów. Nastąpił kryzys w wielu branżach, nieprzygotowanych na…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 16.07.2021
Media o szczepieniach. Johnson&Johnson czarnym koniem szczepień?
W II kwartale br. ponad dwukrotnie częściej niż w poprzednim informowano w mediach o szczepionce Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson – było to…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 01.01.2021
Czy ekwiwalent reklamowy to wartość komunikacji?
Wiele osób rozpoczynających przygodę z public relations nie do końca poprawnie korzysta ze wskaźnika ekwiwalentu reklamowego. Brak zrozumienia specyfiki AVE…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 15.01.2021
Ilość nie równa się jakość – jak poprawnie mierzyć efektywność
Aby w pełni wykorzystać potencjał raportów medialnych, konieczna jest pewna wiedza na temat prezentowanych wskaźników i tego, jak czytać poszczególne…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 29.01.2021
Jak znaleźć nisze komunikacyjne?
Nisza komunikacyjna to obszar medialny, w którym informacje na temat zarządzanej marki nie występują wcale lub pojawiają się rzadziej w…
Zobacz więcej