Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Trendy w sieci >> ESG: 3 litery, które mogą zadecydować o przyszłości Twojej firmy

ESG: 3 litery, które mogą zadecydować o przyszłości Twojej firmy

ESG to element, na który inwestorzy i Twoi klienci będą coraz częściej zwracać uwagę. Dbając o ESG, staniesz się atrakcyjny dla nich oraz dla obecnych i przyszłych pracowników. Jeśli chcesz, by Twoja firma nadążała za wyzwaniami współczesności, dowiedz się więcej o ESG. A potem sprawdź, jak możemy Ci w tym aspekcie pomóc!

Czym jest ESG?

ESG to coś więcej niż świetnie Ci znana społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR). To czynniki pozafinansowe, które opisują działania firmy w aż trzech różnych obszarach:

  • środowiskowym (environmental),
  • społecznym (social)
  • oraz ładu korporacyjnego (corporate governance).

Na czym polegają praktyki ESG?

Jednym z najbardziej spektakularnych przejawów działalności firm stosujących dobre praktyki ESG jest dbałość o stan środowiska naturalnego oraz minimalizowanie wpływu, jaki na to środowisko ma codzienne funkcjonowanie tych przedsiębiorstw.

Dbałość świata biznesu o naturę jest korzystna nie tylko dla niej samej, lecz również dla podmiotów, które dzięki swojej aktywności proekologicznej zjednują sobie wiernych klientów. Ideę ESG można zawrzeć w prostym zdaniu: wszystko, co robisz, rób dla dobra świata, ludzi i firmy.

Dlaczego warto na bieżąco śledzić temat ESG?

Odpowiedź będzie… wysokogórska! Wykres informacji medialnych na temat ESG (w latach 2020-2022) pnie się w górę pod średnim kątem 45 stopni. To bardzo stromo. Jeśli informacji o ESG przybywa w tak lawinowym tempie, to znaczy, że ewidentnie coś musi być na rzeczy!

Jest jednak jeszcze jeden element, który każe zwrócić szczególną uwagę na sprawę ESG. Od 2023 roku spółki liczące ponad 250 pracowników będą musiały dokonywać raportowania ESG (raportowania niefinansowego). Tak mówi projekt dyrektywy CSRD wydany przez Komisję Europejską w kwietniu 2021 roku. Spółki mniejsze mają na to czas do 2026 roku.

 Ile można stracić, lekceważąc temat ESG w firmie?

Straty wizerunkowe, nadszarpnięta reputacja, spadek zaufania inwestorów – to początek lawiny zdarzeń, która może spaść na firmę łamiącą zasady ESG lub niedotrzymującą zobowiązań poczynionych przez nią w tym zakresie.

Do tego mogą dojść problemy ze zdobyciem finansowania, ponieważ decyzje banków będą coraz częściej opierać się na kryteriach ESG i ich spełnianiu przez firmę wnioskującą o środki pieniężne.

Jak możemy Ci pomóc?

Zamawiając u nas cotygodniowy przegląd informacji o ESG, zyskasz dostęp do wiarygodnych źródeł wiedzy. Będzie ona pogrupowana w następujący sposób:

1) Strategia ESG – informacje dotyczące między innymi ochrony środowiska naturalnego, wywiązywania się z troski o środowisko, relacji z udziałowcami na rynku, warunków pracy, przestrzegania zasad BHP, transparentności przedsiębiorstw, respektowania praw udziałowców.

2) Prawo i legislacja w zakresie ESG – informacje o tym, które przepisy mogą w najbliższym czasie mieć realny wpływ na Twoją firmę i jej otoczenie konkurencyjne.

3) Dobre praktyki dotyczące działań ESG – przykłady działań firm, które poważnie podchodzą do kwestii wdrażania strategii ESG.

Kto w Twojej firmie najbardziej ucieszy się z naszych treści o ESG?

1) każdy, kto w przedsiębiorstwie bezpośrednio styka się z tematem ESG i chce wiedzieć jak najwięcej na ten temat

2) osoby z kadry zarządzającej, które nie mają czasu na przeczesywanie mediów w poszukiwaniu informacji o ESG, tylko chcą mieć je regularnie podawane w skondensowanej, profesjonalnej i atrakcyjnej wizualnie formie

3) osoby z kadry zarządzającej, które chcą sprawdzić, co w ramach ESG robi ich bezpośrednia i pośrednia konkurencja

4) osoby z działu PR/marketingu, które szukają inspiracji do swoich działań reklamowych oraz wizerunkowych

5) osoby z HR, które szukają sposobów na uatrakcyjnienie ofert pracy i przyciągnięcie tym samym tych kandydatów, którzy podzielają wartości wyznawane przez firmę

Co otrzymasz w ramach usługi monitoringu tematu ESG?

Co poniedziałek, do godziny 10 rano otrzymasz drogą mailową informacje, które dadzą Tobie i Twojemu zespołowi do myślenia.

Przykład? Zastanów się, jak można wykorzystać informację mówiącą o tym, że prawie połowa firm deklarujących poparcie dla założeń ESG nie realizuje ich w swojej codziennej działalności?

Z jednej strony – to strata dla środowiska, klientów i pracowników. Z drugiej – oznacza to, że Twoja firma ma większe pole do popisu w kategorii „wdrażanie strategii ESG”. Łatwiej będzie Ci się wyróżnić na rynku. Łatwiej również będzie komunikować klientom, że Twoje przedsiębiorstwo podąża z duchem czasu.

Co jeszcze dostaniesz w pakiecie?

Po pierwsze, przegląd informacji o ESG publikowanych w mediach internetowych oraz tradycyjnych. Po drugie, możliwość rozbudowy przeglądu informacji o dodatkowe bloki tematyczne i konteksty, a także o monitoring mediów z dowolnie wybranego kraju świata.

 Jak zamówić naszą usługę?

Więcej informacji na ten temat znajdziesz TUTAJ.

Szybkie podsumowanie:

1) ESG w Twojej firmie jest dziś już koniecznością – nie opcją do wyboru.

2) Informacje o ESG są rozproszone w mediach tradycyjnych i internetowych.

3) Zbieramy najcenniejsze dane o ESG i prezentujemy je w atrakcyjnej formie.

4) Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz wdrożyć ESG lepiej niż konkurencja!

 

PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 27.08.2021
User-generated content w działaniach marketingowych
Marketing treści ma dzisiaj ogromne znaczenie, jest nieodzownym elementem kreowania wizerunku marki oraz strategii promocyjnych i sprzedażowych. Klienci są uwrażliwieni…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 02.07.2021
Poznaj, czym jest social selling
Social selling to strategia wykorzystywana w mediach społecznościowych, która łączy komunikację i budowanie pozytywnego wizerunku marki ze sprzedażą. Dzisiaj sprzedawać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 18.06.2021
Viral marketing – co to jest i kiedy go stosować ?
Wirusy mają zdolność bardzo szybkiego rozprzestrzeniania się. Czasami jest to tak zawrotne tempo, że zawirusowana zostaje bardzo duża grupa społeczeństwa,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 04.06.2021
Dobre praktyki kreowania wizerunku w Social Media
Według raportu Hootsuite „Digital 2020” obecnie jest 3,80 miliarda użytkowników mediów społecznościowych, co stanowi prawie połowę populacji. Wśród wszystkich platform…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 21.05.2021
Jak wykorzystać potencjał memów w komunikacji marketingowej?
Memy stały się częścią naszej kultury – nie tylko internetowej, ale też społecznej. Coraz częściej wiele firm próbuje je wykorzystać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 07.05.2021
Czym jest zasięg w social media?
Jeśli jesteś aktywny w social media,  wykorzystujesz  je do kontaktu z klientami, komunikacji z nimi oraz publikowania treści oraz reklam,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 23.04.2021
Co to jest CTA i jakie znaczenie ma w marketingu?
Marketerom skrót CTA jest bardzo dobrze znany, podobnie jak jego zastosowanie oraz efekty, jakie można dzięki niemu osiągnąć. Nie dla…
Zobacz więcej