Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Dlaczego warto nawiązać współpracę z mikroinfluencerami?

Dlaczego warto nawiązać współpracę z mikroinfluencerami?

Wszyscy wiemy, kim są influencerzy. Z pewnością każdy z nas potrafi wymienić co najmniej kilku blogerów, a także firm z nimi współpracujących. Influenerzy, jako osoby popularne, mają wpływ na wiele naszych decyzji zakupowych. Markom zależy na pochlebnych opiniach influencerów, którzy mogą zapewnić danym produktom sukces.

Niemal cały influencer marketing opiera się na relacjach tego typu. Nie powinniśmy jednak zapominać o nieco mniejszych graczach na rynku marketingu, którzy mogą pozytywnie wpłynąć na decyzje dotyczące naszej firmy.

KIM SĄ MIKROINFLUENCERZY?

Jak sama nazwa wskazuje, mikroinfluencerzy są influencerami o nieco mniejszym zasięgu w social mediach niż ich starsi stażem koledzy z branży. Mikroinfluencerami nazywamy osoby, które mogą pochwalić się dużą liczbą followersów w social mediach – na Facebooku, Instagramie czy YouTubie. Dobry mikroinfluencer może mieć około 5 tysięcy followersów, jednak dzięki świadomie przeprowadzanym działaniom w social media, na które wpływa między innymi: stały kontakt z fanami, odpisywanie na ich prywatne wiadomości, bliskie, niemal przyjacielskie relacje – może stać się idealnym partnerem biznesowym.

KORZYŚCI DLA FIRMY

Nie od dziś wiadomo, że firmy współpracujące z blogerami czy influencerami idealnie „sprzedają się” w sieci, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia użytkowników social media. Warto więc powierzyć im reklamę swoich produktów. Dlaczego? Otóż powierzając produkty naszej firmy influencerom, zyskujemy gwarancję, iż zostaną one przekazane odpowiedniej grupie docelowej. Jeżeli np. zajmujemy się sprzedażą młodzieżowych ubrań, butów czy kosmetyków, powinniśmy nawiązać współpracę z nastoletnimi mikroinfluencerami, którzy na swoich blogach czy kontach na Instagramie, YouTubie, Facebooku czy Tik Toku zaprezentują nasze produkty w korzystnym świetle i dzięki temu zachęcą nowych odbiorców do ich zakupu.

Już 1000-osobowa grupa Followersów na Instagramie współpracującego z nami mikroinfluencera zapewnia naszej firmie polubienia na poziomie 8%. Najbardziej korzystną opcją jest więc poszukiwanie mikroinfluencerów, którzy posiadają od 1 do 10 tys. obserwujących na Instagramie. Dzięki mniejszej liczbie obserwujących są oni w stanie zapewnić kontakt z grupą docelową na interesującym nas poziomie.

Co wiąże się także z tą informacją – mniejsza liczba fanów nadaje mikroinfluencerom wrażenie autentyczności, które z pewnością wpływa korzystnie na zakup produktów przez nas polecanych. Przecież każdy z nas prędzej zaufa sympatycznej Ani, która jest studentką taką jak my, niż rozpieszczonej aktorce młodego pokolenia, z którą nie czujemy się związani.

Co ważne dla firm, współpraca z mikroinfluencerami jest z pewnością tańszą opcją, niż współpraca ze znanymi osobami – aktorami, sportowcami czy piosenkarzami. Celebryci są w pełni świadomi swojej ceny, dlatego też promocja produktu z pomocą takich osób to długotrwała akcja, która pochłonie z pewnością dużo czasu i pieniędzy. W odróżnieniu od tego mikroinfluencerzy, ze względu na mniejsze pole manewru, zgadzają się na współpracę za mniejsze kwoty czy też w zamian za nasze produkty w ramach współpracy barterowej. Taki układ idealnie sprawdza się w przypadku blogerów modowych, kosmetycznych, muzycznych, książkowych lub filmowych. Dostarczając im nasze produkty, możemy bowiem liczyć na szczere opinie, które z pewnością znajdą grono odbiorców zainteresowanych tą właśnie tematyką.

JAK ZNALEŹĆ ODPOWIEDNIĄ OSOBĘ?

Teraz, kiedy znasz już korzyści wynikające ze współpracy z mikroinfluencerami, warto pomyśleć o sposobie pozyskania takiego partnera biznesowego. Podstawą będzie obserwacja. Obserwuj swoją branżę – zobacz, kto jest obecnie modnym influencerem, o kim się mówi, kogo obserwują Twoi fani, czy też fani Twojej marki (dobrą opcją jest poszukiwane za pomocą #hasztagów). Takie poszukiwania z pewnością pomogą Ci odnaleźć prawdziwe perełki czy osoby, które będą godnie reprezentowały Twoją firmę lub produkt, wpisując się w idee marki. Dobrym pomysłem jest także poszukiwanie mikroinfluencerów z Twoich okolic. Z pewnością takie posunięcie wpłynie pozytywnie na sprzedaż Twojego produktu.

Kiedy już wytypujesz grupę influencerów, nie zapomnij się z nimi spotkać. Pamiętaj, że pomimo iż reklama produktu odbywała się będzie online, to jednak nic nie zastąpi kontaktu twarzą w twarz. W ten sposób naprawdę poznasz osobę, z którą przyjdzie Ci pracować. a także zbudujesz solidniejsze relacje, co zawsze jest na czasie. Dzięki spotkaniom unikniesz też przekazania swojego produktu w ręce nieodpowiedniej osoby.

KORZYŚCI DLA MIKROINFLUENCERA

Nie zapominajmy jednak, iż nie tylko firma czerpie korzyści z tego rodzaju współpracy. Współpraca ze znaną marką jest z pewnością korzystna także dla samego mikroinfluencera, który dzięki tego rodzaju działaniom może jako pierwszy zapoznać się z najnowocześniejszymi narzędziami, usługami, produktami. Jest więc to prawdziwa gratka dla osób ciekawych świata i pragnących poszerzać swoje horyzonty.

Jak więc widzisz, współpraca z blogerami i mikroinfluencerami to rzecz, której nie należy się bać. Zmieniający się rynek marketingu w postaci młodych i odważnych osób daje nam kolejny sposób na rozwój naszej działalności dość niskim kosztem. Warto z niego skorzystać.

W PRESS-SERVICE Monitoring Mediów - Specjalista ds. Marketingu i PR. Prywatnie polonistka, wielbicielka literatury XIX wieku, filmów kostiumowych oraz fotografii.
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 27.08.2021
User-generated content w działaniach marketingowych
Marketing treści ma dzisiaj ogromne znaczenie, jest nieodzownym elementem kreowania wizerunku marki oraz strategii promocyjnych i sprzedażowych. Klienci są uwrażliwieni…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 02.07.2021
Poznaj, czym jest social selling
Social selling to strategia wykorzystywana w mediach społecznościowych, która łączy komunikację i budowanie pozytywnego wizerunku marki ze sprzedażą. Dzisiaj sprzedawać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 18.06.2021
Viral marketing – co to jest i kiedy go stosować ?
Wirusy mają zdolność bardzo szybkiego rozprzestrzeniania się. Czasami jest to tak zawrotne tempo, że zawirusowana zostaje bardzo duża grupa społeczeństwa,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 04.06.2021
Dobre praktyki kreowania wizerunku w Social Media
Według raportu Hootsuite „Digital 2020” obecnie jest 3,80 miliarda użytkowników mediów społecznościowych, co stanowi prawie połowę populacji. Wśród wszystkich platform…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 21.05.2021
Jak wykorzystać potencjał memów w komunikacji marketingowej?
Memy stały się częścią naszej kultury – nie tylko internetowej, ale też społecznej. Coraz częściej wiele firm próbuje je wykorzystać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 07.05.2021
Czym jest zasięg w social media?
Jeśli jesteś aktywny w social media,  wykorzystujesz  je do kontaktu z klientami, komunikacji z nimi oraz publikowania treści oraz reklam,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 23.04.2021
Co to jest CTA i jakie znaczenie ma w marketingu?
Marketerom skrót CTA jest bardzo dobrze znany, podobnie jak jego zastosowanie oraz efekty, jakie można dzięki niemu osiągnąć. Nie dla…
Zobacz więcej