Na rynku gastronomicznym konkurencja jest ogromna. Zanim marka zbuduje zaufanie, dzięki któremu będzie dla klientów restauracją pierwszego wyboru, najpierw musi zostać zauważona. Kluczem do sukcesu jest uważne słuchanie potrzeb klienta i poznanie jego potrzeb, upodobań kulinarnych oraz wymagań.
Z pomocą dla wszystkich potencjalnych i obecnych restauratorów spieszy social listening to – czyli monitorowanie Internetu oraz social media i odnajdywanie wzmianek na temat Twojej restauracji w sieci. Dzięki social listeningowi możesz dostarczyć klientowi informacje dotyczące Twojej marki, odpowiadać na nurtujące pytania, przedstawiać swoją ofertę, ale również rozwiązywać pojawiające się problemy.
Dobry marketing w restauracji jest gwarancją generowania zysków, a monitorowanie marki restauracji w sieci pozwala na kontrolę poziomu satysfakcji klientów oraz wprowadzanie zmian, które pomogą w jej rozwoju.
JAKIE ZNACZENIE DLA RESTAURACJI MAJĄ SOCIAL MEDIA?
Marketing restauracji w social mediach to doskonały sposób na wykreowanie wizerunku marki, ale także na skrócenie dystansu między firmą a klientem. Dodatkowo to świetne miejsce, aby przedstawić swoją ofertę w subtelny i atrakcyjny sposób. Najpopularniejszymi kanałami, w obrębie których warto promować firmę są: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TripAdvisor. Dzięki profilowi na Facebooku oraz Google, klienci zyskują możliwość oceny różnych aspektów pobytu w restauracji. Goście zagraniczni najczęściej swoje oceny zostawiają na portalu TripAdvisor oraz zomato.
Dobre opinie to doskonały sposób na pozyskanie nowych klientów, ponieważ przed wizytą w restauracji z reguły sprawdzamy w Internecie oceny miejsc, które planujemy odwiedzić. Dzięki monitorowaniu mediów społecznościowych możesz nieustannie dbać o wizerunek marki oraz dostosować swoją ofertę do preferencji i potrzeb jej odbiorców. Takie zabiegi możliwe są dzięki śledzeniu odczuć klientów dotyczących Twojej firmy, którymi internauci dzielą się w komentarzach oraz w postach na grupach o tematyce restauracyjnej. Monitoring mediów społecznościowych jest procesem ciągłym, wymaga wysłuchania i dogłębnej analizy wymagań, jednak umożliwia szybką, a właściwie natychmiastową reakcję.
MONITOROWANIE KOMENTARZY, A SKUTECZNY MARKETING RESTAURACJI
Reagowanie na pozytywne i negatywne komentarze to ważny aspekt prowadzenia marketingu dla restauracji. Warto śledzić, co o Tobie piszą internauci. Być może klienci nie są do końca zadowoleni z karty dań, czy wystroju wnętrza? Komentarze może dotyczyć drobnych usprawnień, które są łatwe do wprowadzenia i sprawią, że oferta będzie bardziej atrakcyjna – np. oznaczanie kaloryczności potraw, dań wege itd.
Zwróć uwagę na negatywne komentarze. Te które pozostaną bez odpowiedzi, mogą wywołać prawdziwą burzę i wywołać kryzys, która wpłynie na negatywny odbiór wizerunku Twojej marki. Monitorowanie wydźwięku wpisów jest możliwe dzięki odpowiednim narzędziom – np. takim jak portal Inforia. Szybko reagując na komentarze zwiększasz szansę na zbudowanie trwałej relacji z klientem.
A MOŻE INFLUENCER MARKETING?
Internauci stają się coraz mniej wrażliwi na reklamy. Większość osób instaluje blokady tego typu treści. Badania Influencer Marketing Hub wskazały natomiast na dużą efektywność wykazują natomiast działania influencerów – blisko 84% przedsiębiorców uznaje współpracę z influencerami za skuteczną formy reklamy danej marki. Wykorzystując odpowiednie narzędzia do monitoringu kampanii, można dobrać inflencerów do promocji restauracji i konkretnych grup docelowych oraz na bieżąco mierzyć wyniki takiej współpracy.
MONITOROWANIE BLOGÓW
Doskonałym narzędziem służące do budowania świadomości marki restauracyjnej są także blogi w tematyce gastronomicznej. Odwiedzając restauracje, blogerzy zwracają uwagę na szereg elementów, które poddają rzetelnej ocenie. Istniejące narzędzia monitoringu mediów, z których korzysta PRESS-SERVICE, umożliwiają odnalezienie twórców blogów i zaproszenie ich do współpracy. To bardzo skuteczny element marketingu, który umożliwia marce dotarcie do szerokiego grona klientów.
Zacznij działać! Monitoring mediów to doskonały sposób na poznanie opinii Klientów i odpowiadanie na ich potrzeby, budowanie wizerunku rozpoznawalnej marki i docelowo generowanie zysku.