Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Monitoring mediów >> Narzędzia do content marketingu, które usprawnią Twoją pracę

Narzędzia do content marketingu, które usprawnią Twoją pracę

O tym, że „content is a king”, jest przekonana praktycznie cała społeczność marketingowa. Nie każda firma wykorzystuje  jednak w pełni potencjał wartościowej treści, co wiąże się z sukcesywną utratą pozycji w branży.  Narzędzia, wspomagające pracę w obszarze content marketingu, wciąż czekają na wzrost zainteresowania odbiorców. Jak nie zaprzepaścić potencjału content marketingu i które narzędzia pomogą Ci w pełni go wykorzystać?

MONITORING MEDIÓW DLA SKUTECZNEGO CONTENT MARKETINGU

Aktualizacja informacji dotyczących konkretnej branży w obszarze, w którym działasz – zarówno z uwzględnieniem trendów rynkowych, jak też postępów konkurencji – powinna być wpisana w codzienny harmonogram prac osoby odpowiedzialnej za content marketing. To dzięki monitorowaniu Internetu i social mediów masz szansę prowadzić aktualną dyskusję z odbiorami swoich treści. Content marketing polega bowiem nie tylko na dostarczaniu odbiorcy treści, ale przede wszystkim na zaspokajaniu jego oczekiwań i potrzeb. Nie wystarczy więc pisać, trzeba jeszcze robić to świadomie. Jakie narzędzia do content marketingu stanowią źródła aktualnych wiadomości z branży?

  • AllTop: content marketing powinien bazować w znaczącym stopniu na tematach „na topie”. AllTop to serwis, w którym na bieżąco pojawiają się wiadomości i informacje ze wszystkich branż. W jednym miejscu zgromadzone są aktualne dane dotyczące nowości oraz zmian, jakie występują w interesującym Cię obszarze. AllTop to artykuły bazujące na rzetelnych źródłach. Zostały posegregowane zgodnie z tematyką, co ułatwia odnalezienie treści, które szczególnie Cię interesują. Praca w content marketingu staje się nie tylko łatwiejsza, ale przede wszystkim skuteczniejsza. Masz dostęp do informacji, które są obecnie na czasie, piszesz o tym, o czym Twój odbiorca chce czytać.
  • Inforia: to narzędzie firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, które zdecydowanie ułatwia Ci śledzenie nowości z interesujących zagadnień. Aplikacja ułatwia zbieranie i segregowanie materiałów pojawiających się zarówno w mediach tradycyjnych (radio, TV, prasa), jak i w Internecie czy social mediach. Dzięki Inforii w krótkim czasie możesz zdobyć cenne i wartościowe – zarówno dla Ciebie, jak i dla Twojego odbiorcy – dane. To gotowa mapa aktualnych tematów, które są najpopularniejsze i najbardziej nośne w sieci. Dzięki Inforii zawsze będziesz na bieżąco z interesującymi Cię zagadnieniami.

NARZĘDZIA NIEZBĘDNE DO ANALITYKI TREŚCI

Praca w content marketingu to nie tylko przygotowywanie treści, ale również analiza ich skuteczności oraz monitoring postępów. Na rynku istnieją takie narzędzia do content marketingu, które umożliwiają lepsze dopasowanie treści do grupy docelowej, a także jej ekspansję do miejsc z największym ruchem na stronie.

  • Google Analytics

Najpopularniejsze narzędzie w tym obszarze. Google Analytics to podstawa każdej osoby odpowiedzialnej za treści każdej marki. Narzędzie to dostarcza takich informacji jak dane na temat użytkowników strony, odpowiada m.in. na pytania: kim są, jaka jest ich płeć i wiek, z jakiego miasta lub regionu pochodzą, a także z jakiego urządzenia korzystają (dane te pomagają określić tzw. kontent mobilny). Oprócz tego, masz dostęp do statystyk uwzględniających czas spędzony przez nich na Twojej stronie i liczby odsłon dla danej podstrony. Mając te informacje, zyskujesz szansę stworzenia bardziej szczegółowego obrazu swojej grupy docelowej. Dane te są też niezbędne do stworzenia person, do których kierował będziesz całą komunikację.

  • Audience Insight

Masz fanpage na Facebooku? Wykorzystujesz ten kanał social media do komunikacji ze swoimi odbiorcami? Jest to jeden z Twoich kanałów ekspansji treści? Wykorzystaj więc do content marketingu Facebook Audience Insight, czyli Statystyki Grup Odbiorców. Podobnie jak Google Analytics, narzędzie to dostarcza danych dotyczących podstawowych parametrów osób odwiedzających Twój fanpage. Facebook Audience Insight, w przeciwieństwie do Google Analytics, jest wewnętrznym narzędziem Facebooka, działającym tylko w jego obszarze.

  • Generator tematów

Aby być widocznym w sieci – o czym w znaczącym stopniu decyduje Google, który przypisuje każdej stronie odpowiednią pozycję w wyszukiwarce – trzeba być aktywnym w sieci. Oznacza to, że treści na stronie powinny pojawiać się regularnie, być atrakcyjne, unikalne, ale też posiadać popularne wśród użytkowników frazy. Koncentrując się na nich w obszarze swojej branży, konstruujemy wciąż nowe i unikalne treści, co nie zawsze jest tak proste, dlatego pomocny może okazać się generator tematów. Jest to jedna z funkcji narzędzia SemStorm. Wpisujemy zagadnienie, np. „przesyłki zagraniczne” (dla firmy kurierskiej, transportu zagranicznego), po czym otrzymujemy listę tematów o największej liczbie wyszukiwań. Dodatkowo, system generuje statystyki w czasie rzeczywistym, dzięki którym wiesz, jak zmieniają się trendy. Przykładowe tematy?

  • Jak adresować przesyłki zagraniczne?
  • Jak nadawać przesyłki zagraniczne?
  • Jaki jest czas dostawy przesyłek zagranicznych?

Inny generator tematów to Buzzsumo. Za jego pośrednictwem szybko się dowiemy, które tematy są obecnie najbardziej popularne w obrębie konkretnego słowa kluczowego lub we wskazanej branży. Możemy jednocześnie skorzystać z kilku przydatnych funkcji tego narzędzia, jak np. Content Analysis (służy do sprawdzania konkretnego serwisu, ale też porównywania dwóch różnych pod względem „szerowalności” treści, czyli dzielenia się konkretnym materiałem przez użytkowników) i Facebook Analyzer (treści cieszące się największą popularnością według liczby interakcji).

Content marketing powinien być świadomy, aktualny i wartościowy. Aby tak było – w bardzo zróżnicowanym środowisku Internetu, przepełnionym treściami z różnych dziedzin – potrzebujemy wsparcia. Narzędzia do content marketingu dostarczają informacji na temat trendów rynkowych, bieżących wiadomości i informacji, najpopularniejszych tematów, ale też danych o użytkownikach Twojej strony. Mając taką bazę wiedzy, świadomie tworzysz teksty na aktualne tematy, udostępniając użytkownikowi wartościową dla niego treść, docenianą nie tylko przez nich, ale też przez algorytmy Google.

PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 09.09.2022
ESG: 3 litery, które mogą zadecydować o przyszłości Twojej firmy
ESG to element, na który inwestorzy i Twoi klienci będą coraz częściej zwracać uwagę. Dbając o ESG, staniesz się atrakcyjny…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 18.05.2022
Jak wykorzystać monitoring mediów przy pisaniu prac naukowych?
Pisanie prac naukowych przy wykorzystaniu monitoringu mediów to genialny sposób na oszczędność czasu, omijanie rozproszonych informacji i wykorzystanie rzetelnych źródeł…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 18.03.2022
5 sposobów na skuteczny marketing salonu fryzjerskiego
Sposobów na marketing salonu fryzjerskiego jest dużo. Jako właściciel pewnie znasz kilka z nich. Tylko pytanie brzmi, czy to są…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 15.02.2022
ABC sytuacji kryzysowej
Jak skutecznie zarządzać komunikacją, kiedy na horyzoncie pojawiła się sytuacja kryzysowa dla marki? Pozwól, że dzisiaj opowiemy Ci o tym,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 05.12.2021
Skuteczny marketing restauracji z monitoringiem mediów
Na rynku gastronomicznym konkurencja jest ogromna. Zanim marka zbuduje zaufanie, dzięki któremu będzie dla klientów restauracją pierwszego wyboru, najpierw musi zostać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 19.12.2021
Jak wyprzedzić konkurencję?
Niemal każda marka ma ambicje, aby zostać liderem w swojej branży. Jak to zrobić? Jakie narzędzia i działania są niezbędne,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 27.08.2021
User-generated content w działaniach marketingowych
Marketing treści ma dzisiaj ogromne znaczenie, jest nieodzownym elementem kreowania wizerunku marki oraz strategii promocyjnych i sprzedażowych. Klienci są uwrażliwieni…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej