Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Jak i dlaczego inwestować w Instagram Marketing

Jak i dlaczego inwestować w Instagram Marketing

Wiedza o tym, jak promować markę na Instagramie, jest w dzisiejszych czasach na miarę złota. Instagram może być potężną bronią w ręku każdego marketera. Skuteczne prowadzenie działań promocyjnych za pomocą tej platformy wymaga dobrej strategii, dopasowanej do skali działalności oraz budżetu przewidzianego na promocję.

Czy wiesz, na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę, rozpoczynając działalność właśnie na tej platformie?

INSTAGRAM – CO TO TAKIEGO?

Platforma nabyta w 2012 roku przez Facebooka za okrągły miliard dolarów jest już dojrzałym organizmem. Według wewnętrznych danych Instagramu z czerwca 2018 roku, każdego miesiąca na całym świecie aktywnych jest ponad miliard kont, z czego połowa wykazuje aktywność codziennie. Marketingowy truizm „social media to nie tylko Facebook” jest aktualny od bardzo dawna, ale pytanie „co to jest Instagram?” wciąż nie straciło na aktualności. Tym bardziej że platforma służąca pierwotnie wyłącznie do udostępniania zdjęć przeszła w toku swojej ewolucji sporo zmian, które wprowadzać mogą w konsternację ludzi skupiających swoją internetową uwagę przede wszystkim na Facebooku.

Instagram jest serwisem społecznościowym opartym na mobilnej aplikacji, która pozwala użytkownikom dzielić się ze znajomymi zdjęciami, obrobionymi uprzednio za pomocą zestawu filtrów. Każdy z dodanych materiałów można opatrzyć opisem, odpowiednimi tagami, a także wchodzić w interakcje z obserwatorami w komentarzach. W ciągu ostatnich lat szalenie popularne stały się również krótkie formy multimedialne w Insta Stories, a od jakiegoś czasu dość usilnie promowane jest przez samą platformę Instagram TV, w skrócie IGTV.

O wszystkich tych możliwościach wie z pewnością Twój klient, który korzysta z Instagrama. A zważywszy na fakt, że już we wrześniu 2017 platforma odnotowywała ponad 2 miliony reklamodawców miesięcznie, z dużą dozą prawdopodobieństwa wie o tym również Twoja konkurencja.

DLACZEGO WARTO INWESTOWAĆ W INSTAGRAM MARKETING? 

Instagram Marketing różni się od tradycyjnego przekazu za pomocą reklam Facebooka czy Google Ads. Czy jest lepszy? Jak to często bywa – wszystko zależy od branży. Zamiast zachęcać do inwestycji w marketing prowadzony za pomocą Instagrama, wystarczy przytoczyć kilka ciekawych statystyk. Każda z nich pokazuje doskonale, że trudno o lepsze pole do zasiewania reklamowego ziarna.

  • To platforma bardzo naturalna dla ludzi, którzy korzystają z Internetu od czasów wczesnej młodości. Ponad połowa użytkowników Instagrama ma mniej niż 34 lata. W styczniu 2019 roku kobiety w wieku od 18 do 24 lat stanowiły 15% wszystkich osób korzystających z Instagrama.
  • Instagram jest bardzo egalitarną platformą. W Wielkiej Brytanii korzysta z niego od 35 do 52% przedstawicieli każdego cenzusu majątkowego. Najliczniej reprezentowane jest w serwisie grono zarabiające powyżej 48 000 funtów.
  • Kiedy Instagram jeszcze raczkował i odwiedzało go tylko 400 milionów użytkowników miesięcznie (z czego 300 milionów codziennie), pod 95 milionami zdjęć dziennie pojawiały się ponad 4 miliardy serduszek, czyli instagramowych lajków. A było to jeszcze w 2015 roku, gdy platforma nawet nie zbliżała się do dzisiejszej skali!

Dlaczego warto inwestować w Instagram Marketing? Daje on szansę na dotarcie do ludzi, którzy czują się w Internecie nie tylko swobodnie, ale również miło i przyjemnie, niezależnie od statusu majątkowego.

JAK PROMOWAĆ SWOJĄ MARKĘ NA INSTAGRAMIE? 

Skoro wiemy już, dlaczego warto inwestować w Instagram Marketing, pozostaje przed nami kwestia o wiele trudniejsza: jak promować markę na Instagramie?  Najwięcej zapytań w Internecie koncentruje się na kwestii promocji marek odzieżowych. Najlepszym przykładem będą tu producenci konkretnej części garderoby – obuwia. Na oficjalnym profilu Nike 87 milionów ludzi z całego świata obserwuje reportersko ujęte zdjęcia sportowców oraz entuzjastów sportu, zróżnicowanych etnicznie, płciowo i klasowo.

Poruszające materiały nie tylko generują zasięg, ale również angażują ludzi. Wywoływać pozytywne skojarzenia z marką – to najprostsza odpowiedź na pytanie, jak promować markę na Instagramie. Nie trzeba mieć do tego budżetu marketingowego na poziomie gigantów w rodzaju Nike. Mający 1,3 miliona obserwujących Madewell, marka odzieżowa identyfikująca się ze świetnym hasłem „good days start with great jeans”, ma za sobą kolejny świetny rok pod względem wyników i nietrudno dopatrywać się w tym doskonałego wypozycjonowania w segmencie estetycznych ubrań dla kobiet z klasą.

Współprace z influencerami (i piękne plenerowe zdjęcia!) to kolejny doskonały pomysł na promocję marki na Instagramie. Są to inicjatywy obliczone nie na zdobywanie serduszek, lecz przyciąganie uwagi potencjalnych konsumentów. Pozytywne skojarzenia związane z bezpiecznym i przyjaznym środowiskiem platformy, widok produktów używanych przez rozpoznawalnych i lubianych ambasadorów marki, a także zwyczajne zapadanie w pamięć – to proste i świetne sposoby na przyciąganie kolejnych klientów.

ZASIĘG NIE BOLI. JAK ZDOBYWAĆ LAJKI I FOLLOWERSÓW? 

Istotną kwestią w rozmowach na temat mediów społecznościowych stanowią różnego rodzaju „lajki” – na Facebooku występujące już w sześciu odmianach, na Instagramie w formie serduszek. Jakkolwiek pogoń za liczbą polubień może wydawać się niekiedy szaleńcza i zgubna, liczba ludzi angażujących się w jakikolwiek sposób w nasze posty powinna być jak największa. Poszerza to grono ludzi odbierających nasz przekaz organicznie, stanowi dla marki wysokoprestiżową odznakę i dobrze prezentuje się na korporacyjnych wykresach.
Jak więc zdobywać na Instagramie lajki i followersów, czyli ludzi, którzy będą obserwować nasze materiały regularnie? Środki będą się różnić w zależności od budżetu i zasięgu biznesu. O ile olbrzymie firmy pokroju wspomnianej marki odzieżowo-obuwniczej Nike mogą i muszą skupiać się na możliwie szerokim, globalnym wręcz zasięgu, w licznych branżach znacznie rozsądniejszym wyjściem jest bezpośrednie docieranie do zainteresowanych klientów.

Olbrzymie zasięgi budowane za pomocą reklam, materiałów sponsorowanych czy nawet dedykowanych programów na IGTV nie będą użyteczne dla firmy celującej w rynek lokalny. Tam zdobywanie lajków i followersów ogranicza się do pracy organicznej, nawiązywania bezpośredniego kontaktu oraz rozwiązywania problemów pojedynczych ludzi. Docieranie do bliskich geograficznie klientów za pomocą narzędzi geolokalizacyjnych oraz starych dobrych hashtagów, nawiązywanie z nimi relacji lub zwykłe przewijanie się w zasięgu ich oczu… Docieranie do odbiorców w ten sposób może wydawać się żmudne, jest jednak jak najbardziej skuteczne, szczególnie w długofalowej perspektywie.

Źródła:

https://www.theguardian.com/commentisfree/cifamerica/2012/apr/09/facebook-instagram-1bn-storify [dostęp na 06.04.2019 r.]

https://business.instagram.com/ [dostęp na 06.04.2019 r.]

https://business.instagram.com/blog/welcoming-two-million-advertisers/ [dostęp na 06.04.2019 r.]

https://www.statista.com/statistics/248769/age-distribution-of-worldwide-instagram-users/ [dostęp na 06.04.2019 r.]

https://weareflint.co.uk/main-findings-social-media-demographics-uk-usa-2018 [dostęp na 06.04.2019 r.]

http://money.com/money/4376329/instagram-users/ [dostęp na 06.04.2019 r.]

https://www.instagram.com/madewell/ [dostęp na 06.04.2019 r.]

https://www.cnbc.com/2019/04/11/j-crew-is-considering-an-ipo-for-its-madewell-clothing-brand.html [dostęp na 12.04.2019 r.]

PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 27.08.2021
User-generated content w działaniach marketingowych
Marketing treści ma dzisiaj ogromne znaczenie, jest nieodzownym elementem kreowania wizerunku marki oraz strategii promocyjnych i sprzedażowych. Klienci są uwrażliwieni…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 02.07.2021
Poznaj, czym jest social selling
Social selling to strategia wykorzystywana w mediach społecznościowych, która łączy komunikację i budowanie pozytywnego wizerunku marki ze sprzedażą. Dzisiaj sprzedawać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 18.06.2021
Viral marketing – co to jest i kiedy go stosować ?
Wirusy mają zdolność bardzo szybkiego rozprzestrzeniania się. Czasami jest to tak zawrotne tempo, że zawirusowana zostaje bardzo duża grupa społeczeństwa,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 04.06.2021
Dobre praktyki kreowania wizerunku w Social Media
Według raportu Hootsuite „Digital 2020” obecnie jest 3,80 miliarda użytkowników mediów społecznościowych, co stanowi prawie połowę populacji. Wśród wszystkich platform…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 21.05.2021
Jak wykorzystać potencjał memów w komunikacji marketingowej?
Memy stały się częścią naszej kultury – nie tylko internetowej, ale też społecznej. Coraz częściej wiele firm próbuje je wykorzystać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 07.05.2021
Czym jest zasięg w social media?
Jeśli jesteś aktywny w social media,  wykorzystujesz  je do kontaktu z klientami, komunikacji z nimi oraz publikowania treści oraz reklam,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 23.04.2021
Co to jest CTA i jakie znaczenie ma w marketingu?
Marketerom skrót CTA jest bardzo dobrze znany, podobnie jak jego zastosowanie oraz efekty, jakie można dzięki niemu osiągnąć. Nie dla…
Zobacz więcej