Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Jak budować markę osobistą i dbać o nią w sieci?

Jak budować markę osobistą i dbać o nią w sieci?

Marka osobista to podstawa autopromocji. Świadome budowanie swojego wizerunku jest inwestycją na lata. W zależności od celu, jaki chcesz osiągnąć, możesz zyskać lepszą pozycję w obecnej pracy, nową wymarzoną posadę, rozpoznawalność w grupie docelowej czy branży albo też liczne, dobre relacje z klientami. Pod warunkiem, że Twoja marka osobista będzie wyraźna, wiarygodna i spójna. Zobacz, jak to osiągnąć.

KIM JESTEŚ?

Zacznij od poznania samego siebie. Możesz do tego wykorzystać analizę SWOT. Uświadom sobie, co jest Twoją mocną, a co słabą stroną. Jakie masz wady, a jakie zalety, jakie pasje, talenty, umiejętności i doświadczenie. Za co ludzie Cię cenią, co takiego sprawia, że chcą z Tobą rozmawiać, pracować, przebywać? Spróbuj spojrzeć na siebie oczami innych. Zdefiniuj swoje atuty i określ wartości, z którymi się utożsamiasz. Nie możesz być specjalistą od wszystkiego – skup się na tym, w czym jesteś najlepszy. Jeśli będziesz autentyczny, sukces będzie po Twojej stronie. To ważne, żeby wartości, którym jesteś wierny, miały odzwierciedlenie w tym, co robisz. W ten sposób zbudujesz zaufanie. Realnie oceń swoje zasoby. Jeśli jesteś już znany na rynku, sprawdź, jak jesteś postrzegany – wykorzystaj audyt medialny.

WYRÓŻNIJ SIĘ

Każdy brand, również Twój osobisty, potrzebuje strategii. Pomyśl o sobie jak o produkcie – jaka jest Twoja grupa docelowa, jaki jest cel Twoich działań, jakich narzędzi użyjesz, by go zrealizować, oraz jaki masz plan działań. Obserwuj swoją konkurencję i słuchaj, co mówi. Spróbuj określić, do kogo możesz być porównywany i co buduje Twoją przewagę. Pomyśl, która z Twoich cech czyni Cię wyjątkowym i postaw na nią! Stwórz wizję siebie i tego, co chcesz robić.

BĄDŹ EKSPERTEM

Dzień po dniu konsekwentnie pracuj na autorytet. Wszystko, co zrobisz, będzie się składać na wartość Twojej marki osobistej. Usystematyzuj swoje kompetencje i zadbaj o wizerunek profesjonalisty. Pamiętaj, że budują go także wrażenia i skojarzenia, odczucia i domysły. Gromadź doświadczenia i udzielaj rekomendacji, a także nie bój się o nie prosić. Powinieneś pokazywać, że jesteś wartościowym partnerem do rozmów. Nawiązuj relacje z innymi specjalistami. Wykorzystaj storytelling i stwórz swój elevator pitch. Wykaż się wiedzą – inni to docenią. Nie oczekuj jednak natychmiastowych efektów – praca nad personal branding często wymaga czasu, systematyczności i wytrwałości. Na bieżąco monitoruj efekty swoich działań i mierz je. Możesz wykorzystać do tego analizy medialne.

POWIEDZ O TYM INNYM

Żadna marka nie osiągnie sukcesu bez komunikacji z odbiorcami. Zabiegaj o kontakty i buduj relacje. Przyzwyczaj klientów do systematycznej informacji od Ciebie – najlepiej stwórz harmonogram wpisów. Wykorzystaj przede wszystkim media własne: stronę www, blog oraz profile społecznościowe. W dalszych etapach możesz pomyśleć o publikacjach prasowych czy nawet książkowych. Poszukaj grup tematycznych, do których mógłbyś dołączyć. Obserwuj działania w sieci osób znanych i uznanych w branży. Zamów monitoring mediów, aby śledzić najważniejsze wydarzenia, kluczowe tematy i podmioty w sektorze. Bierz aktywny udział w wydarzeniach branżowych – na początku jako obserwator, z czasem jako uczestnik dyskusji lub prelegent. O wszystkich zawodowych działaniach informuj na bieżąco – mów, gdzie jesteś i co robisz. Relacjonuj przebieg wydarzeń i dziel się wartościowymi treściami. W ten sposób skupisz wokół siebie ludzi autentycznie zainteresowanych daną tematyką. Jeśli trzeba, wykorzystaj płatne formy dotarcia z informacją do odbiorców – promuj swoje treści w sieci i bądź coraz bardziej rozpoznawalny.

TWOJA MARKA W SIECI

Social media decydują w dużej mierze o naszym wizerunku w sieci. To, co umieszczamy na naszym profilu na Facebooku, nie pozostaje bez wpływu na to, jak jesteśmy postrzegani – przez naszych klientów, przez kontrahentów, wreszcie przez pracodawców czy rekruterów. Czy Twoje profile społecznościowe są gotowe do pokazania innym? Szczególną uwagę warto poświęcić kontu na LinkedIn – platformie skupiającej profesjonalistów. Znajdziesz tam osoby, którym będziesz mógł pomóc, a także wiele ciekawych treści, którymi będziesz mógł się podzielić, oraz wskazówek i inspiracji do dalszego rozwoju. Zastanów się, jakie wartościowe treści możesz przekazać. Wiele może powiedzieć o nas także wyszukiwarka Google – sprawdź, jakie wyniki z Twoim nazwiskiem pojawiają się na pierwszej stronie.

JESTEŚ MARKĄ

Dobra marka osobista nie bierze się znikąd, ale jest efektem szeregu zaplanowanych, konsekwentnych i rozważnych działań. Obecnie w dużej mierze prowadzonych w sieci, która stwarza praktycznie nieograniczone możliwości dotarcia do odbiorcy. Specjalistom, którym udało się stworzyć silną markę osobistą, klienci są skłonni zapłacić więcej i polecają ich innym. Silna, pozytywnie kojarzona marka osobista działa jak synonim jakości – kryterium cenowe schodzi na dalszy plan. Sięgnij po te korzyści biznesowe!

Rzecznik Prasowy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Menedżer ds. Public Relations. Pasjonatka projektowania wnętrz oraz service design. Miłośniczka psów rasy duży szwajcarski pies pasterski.
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 27.08.2021
User-generated content w działaniach marketingowych
Marketing treści ma dzisiaj ogromne znaczenie, jest nieodzownym elementem kreowania wizerunku marki oraz strategii promocyjnych i sprzedażowych. Klienci są uwrażliwieni…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 02.07.2021
Poznaj, czym jest social selling
Social selling to strategia wykorzystywana w mediach społecznościowych, która łączy komunikację i budowanie pozytywnego wizerunku marki ze sprzedażą. Dzisiaj sprzedawać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 18.06.2021
Viral marketing – co to jest i kiedy go stosować ?
Wirusy mają zdolność bardzo szybkiego rozprzestrzeniania się. Czasami jest to tak zawrotne tempo, że zawirusowana zostaje bardzo duża grupa społeczeństwa,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 04.06.2021
Dobre praktyki kreowania wizerunku w Social Media
Według raportu Hootsuite „Digital 2020” obecnie jest 3,80 miliarda użytkowników mediów społecznościowych, co stanowi prawie połowę populacji. Wśród wszystkich platform…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 21.05.2021
Jak wykorzystać potencjał memów w komunikacji marketingowej?
Memy stały się częścią naszej kultury – nie tylko internetowej, ale też społecznej. Coraz częściej wiele firm próbuje je wykorzystać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 07.05.2021
Czym jest zasięg w social media?
Jeśli jesteś aktywny w social media,  wykorzystujesz  je do kontaktu z klientami, komunikacji z nimi oraz publikowania treści oraz reklam,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 23.04.2021
Co to jest CTA i jakie znaczenie ma w marketingu?
Marketerom skrót CTA jest bardzo dobrze znany, podobnie jak jego zastosowanie oraz efekty, jakie można dzięki niemu osiągnąć. Nie dla…
Zobacz więcej