Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Reklama dźwignią handlu – tajniki e-commerce

Reklama dźwignią handlu – tajniki e-commerce

W ciągu ostatnich lat elektroniczna forma prowadzenia handlu zyskuje wielu zwolenników. Nic dziwnego, w końcu sklep internetowy pozwala niemal każdemu na rozpoczęcie własnego biznesu, ograniczając przy tym koszty. Handel jednak nie mógłby działać, gdyby nie klienci – dlatego też podstawą jest zdobycie potencjalnych konsumentów. Aby zachęcić ich do oferty sklepu internetowego, przedsiębiorcy mogą skorzystać z bezpłatnych metod, jak i ich płatnych odpowiedników. W zależności od tego, jak twórczo podejdziemy do zagadnienia reklamy, możemy zyskać wiele nowych zamówień.

Według przewidywań badaczy do końca 2019 roku liczba potencjalnych klientów korzystających z handlu internetowego wzrośnie do 2 miliardów osób. Jednocześnie ponad połowa konsumentów deklaruje, że przeglądając towar w sklepie stacjonarnym, porównuje jego cenę z artykułami dostępnymi w Internecie. Cena, dostępność 24/7, łatwość zakupu i duży wybór – to zalety, które przyciągają ludzi do oferty sklepów e-commerce. Jednakże im dalej w las, tym większe są wymagania dotyczące jakości produktu – naturalnie koszt nadal gra istotną rolę, jednakże zwłaszcza młodzi użytkownicy sieci coraz częściej zwracają uwagę na oryginalność i trwałość zakupu. Korzystając z kilku pożytecznych portali i narzędzi, możemy zwiększyć zasięg naszej oferty, a tym samym zdobyć nowe zamówienia i wiernych klientów.

ZACZNIJ OD BUDOWANIA RELACJI

W Internecie, użytkownicy chętniej nawiązują więź z konkretnym człowiekiem niż marką. Dlatego też budując reklamę wokół danej osobowości, która okaże się przekonująca i zwyczajnie godna polubienia przez potencjalnych konsumentów, możemy zyskać wielu wiernych klientów. Jeśli nie czujemy się na siłach, aby budować tego rodzaju relacje, pamiętajmy, aby postawić przede wszystkim na profesjonalizm. Rozpoczynając budowanie komunikacji z klientami, podstawą w obecnych czasach są kanały w mediach społecznościowych – to zazwyczaj z tych źródeł użytkownicy będą czerpać opinie o produktach, kierować do nas pytania dotyczące oferty oraz sprawdzać aktualne promocje. Równie ważna co treść, jest estetyczna szata graficzna fanpage’a: zdjęcie w tle, awatar, zdjęcia wydarzeń, ale też każda inna grafika wklejana do postów. W tym celu możemy skorzystać z usług profesjonalnych grafików, jednak podstawowe, ładne treści możemy tworzyć sami za pomocą dostępnych w sieci programów. Jeśli prowadzimy działalność z zakresu akcesoriów, mody czy zwyczajnie produktów, których prezencja może być atrakcyjna dla klienta – media typu Instagram zdecydowanie będą dobrą wizytówką naszego biznesu.

Wiele sklepów internetowych osiąga korzystne rezultaty dzięki prowadzeniu bloga firmowego. W zależności od rodzaju produktów i profilu działalności, blog powinien być powiązany bezpośrednio z ofertą, przy jednoczesnym nienachalnym proponowaniu artykułów. Przykładowo, prowadząc sklep z akcesoriami dla dzieci, artykuły mogą dotyczyć porad, jak prawidłowo dobrać wózek, fotelik, łóżeczko, natomiast sklep zoologiczny może postawić na wskazówki dot. wychowania szczeniaka czy nauki komend. Tworząc przydatną dla użytkowników treść, zwiększamy zasięgi witryny, a potencjalny klient, szukając na naszej stronie artykułu, może zdecydować się również na zakup powiązanych produktów. Blog firmowy powinien być podpięty pod stronę sklepu, jeśli taka opcja nie jest dostępna bazowo, możemy skorzystać z dostępnych narzędzi, np. WordPress.

KAMPANIE REKLAMOWE

Najlepsze i długotrwałe rezultaty przynosi korzystne pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwarki Google. Aby tak się stało, konieczne będzie zgłębienie tajników SEO (Search Enginge Optimization). Na początek lepsze efekty osiągniemy, korzystając z kampanii reklamowych: za pomocą Google AdSense trafimy do pierwszej grupy klientów, dodatkowo poszerzymy zakres oferty, promując konkretne posty na portalach społecznościowych, np. na Facebooku. Pamiętajmy jednak, że są to już opcje płatne, dlatego też powinniśmy być dokładnie przygotowani na puszczenie danych treści w świat.

Przygotowując reklamę biznesu e-commerce, możemy skorzystać z wielu ścieżek. Poza wymienionymi sprawdzi się też umieszczenie oferty w porównywarkach cen, kanale na YouTubie czy obecność na forach branżowych. Wiele rodzajów komunikacji wiąże się z poświęceniem sporej ilości czasu, dlatego razem z rozkwitem biznesu może się okazać, że potrzebujemy drugiej osoby do pomocy. Natomiast dostępna liczba opcji pozwala nam na dobranie idealnej formy reklamy do rodzaju prowadzonej przez nas działalności.

Wpis gościnny

Autor: Katarzyna Zgorzelska, w konsultacji z TEB Edukacja

 

Studentka dziennikarstwa. Pasjonatka wszelkich form ekspresji od literatury, przez komiks i film po fotografię.
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 27.08.2021
User-generated content w działaniach marketingowych
Marketing treści ma dzisiaj ogromne znaczenie, jest nieodzownym elementem kreowania wizerunku marki oraz strategii promocyjnych i sprzedażowych. Klienci są uwrażliwieni…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 02.07.2021
Poznaj, czym jest social selling
Social selling to strategia wykorzystywana w mediach społecznościowych, która łączy komunikację i budowanie pozytywnego wizerunku marki ze sprzedażą. Dzisiaj sprzedawać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 18.06.2021
Viral marketing – co to jest i kiedy go stosować ?
Wirusy mają zdolność bardzo szybkiego rozprzestrzeniania się. Czasami jest to tak zawrotne tempo, że zawirusowana zostaje bardzo duża grupa społeczeństwa,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 04.06.2021
Dobre praktyki kreowania wizerunku w Social Media
Według raportu Hootsuite „Digital 2020” obecnie jest 3,80 miliarda użytkowników mediów społecznościowych, co stanowi prawie połowę populacji. Wśród wszystkich platform…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 21.05.2021
Jak wykorzystać potencjał memów w komunikacji marketingowej?
Memy stały się częścią naszej kultury – nie tylko internetowej, ale też społecznej. Coraz częściej wiele firm próbuje je wykorzystać…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 07.05.2021
Czym jest zasięg w social media?
Jeśli jesteś aktywny w social media,  wykorzystujesz  je do kontaktu z klientami, komunikacji z nimi oraz publikowania treści oraz reklam,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 23.04.2021
Co to jest CTA i jakie znaczenie ma w marketingu?
Marketerom skrót CTA jest bardzo dobrze znany, podobnie jak jego zastosowanie oraz efekty, jakie można dzięki niemu osiągnąć. Nie dla…
Zobacz więcej