Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Uncategorized >> ChatGPT i prowadzenie biznesu: jak wykorzystać to narzędzie?

ChatGPT i prowadzenie biznesu: jak wykorzystać to narzędzie?

Pojawił się pod koniec listopada 2022 roku i momentalnie przeorał wiele branż. Najlepsze, a może najgorsze jest to, że dopiero się rozpędza. Jego wersja darmowa robi ogromne wrażenie, choć jest niczym w porównaniu do opcji płatnej. A na horyzoncie widać już jego najnowszą odsłonę, która ma zmiażdżyć możliwości wszystkich dotychczasowych wcieleń ChataGPT. Jeśli chcesz dowiedzieć się, do czego może Ci się przydać to najbardziej niezwykłe narzędzie ostatnich lat – czytaj dalej.

ChatGPT: co mówi o nim raport?

Raport, którego współautorem jest PSMM, pokazuje obecność tematu ChataGPT w mediach w okresie pomiędzy 27 grudnia 2022 a 30 kwietnia 2023 roku. I choć od kwietnia minęło już sporo czasu, a dosłownie każdy miesiąc w branży AI oznacza nowy, spektakularny przełom, to i tak wnioski płynące z tego opracowania są porażające:

Popularność narzędzia ChatGPT rośnie w tempie lawinowym. W tak błyskawiczny sposób zachwycił miliony użytkowników na całym świecie, że naturalnym stało się, że w potocznym rozumieniu zyskał miano symbolu czy wręcz synonimu sztucznej inteligencji.

Przechodząc do twardych danych: we wspomnianym okresie ChatGPT pojawił się w prawie 84 tysiącach publikacji w mediach tradycyjnych (prasa, www, radio, TV), a w mediach społecznościowych wygenerował ponad 12 tysięcy wpisów zawierających to właśnie słowo kluczowe.

Jak mogę wykorzystać to w moim biznesie?

W tym miejscu w wielu głowach z pewnością rodzi się pytanie: skoro ChatGPT jest tak popularny, a jego możliwości wydają się być nieograniczone, to w jaki sposób można wykorzystać jego potencjał do prowadzenia firmy? Oto kilka pomysłów, które powinny zainspirować Cię do sięgnięcia po to rozwiązanie:

ChatGPT: darmowy autor tekstów dla firm

ChatGPT u wielu wywołał szok swoją umiejętnością niemal bezbłędnego tworzenia tekstów. Wydawać by się mogło, że język polski z jego poziomem skomplikowania i regułami, które są niejasne nawet dla specjalistów, będzie dla tego typu narzędzi barierą nie do przeskoczenia. Okazało się, że te przypuszczenia były zupełnie błędne.

ChatGPT radzi sobie praktycznie z każdym rodzajem tekstu. Pozwala tworzyć treści na blogi firmowe. Ułatwia regularne pisanie postów w mediach społecznościowych. Bez trudu kompiluje unikalne opisy produktów w sklepach internetowych. Potrafi tworzyć newslettery i skrypty do filmów wideo. Wie, jak ulepszyć treści sprzedażowe. Generuje słowa kluczowe dla dowolnego tematu. Układa konspekty artykułów prasowych. Tłumaczy teksty na języki obce.

Potrafi również wykonywać zadania biznesowe: tworzyć biznesplany lub pomagać w znalezieniu świeżego pomysłu na nowy produkt czy usługę.

Czy to wszystko, co potrafi? Oczywiście, że nie…

ChatGPT: obsługa zapytań klientów

ChatGPT uruchomił lawinę. Nic więc dziwnego, że każdego dnia pojawiają się nowe narzędzia, które oferują rozwiązania mające w sobie wręcz rewolucyjny potencjał.

Przykładem może być Chatbase.co, którego można „nakarmić” danymi dotyczącymi Twojej firmy oraz oferowanych przez nią produktów lub usług, by w następnym kroku zainstalować na firmowej stronie chatbota, który będzie w stanie odpowiedzieć na każde pytanie potencjalnego klienta albo Yepp AI, która dedykowana jest dla osób zajmujących się marketingiem i PR.

A propos pytań klientów…

ChatGPT potrafi tłumaczyć skomplikowane zagadnienia w taki sposób, żeby zrozumiało je małe dziecko (i to jak najbardziej dosłownie). Jeśli nie wierzysz, zrób prosty eksperyment.

Najpierw poproś Chata o wyjaśnienie jakiegoś trudnego zjawiska, niech to będzie na przykład splątanie kwantowe. Następnie każ mu opisać to samo, ale w taki sposób, by zrozumiało to dziecko 5-letnie. A na koniec obniż ten wiek na przykład do trzech lat. Efekt z pewnością Cię zaskoczy!

Jaki z tego wniosek? Jeśli w swojej firmie oferujesz rozwiązanie, którego działanie jest zbyt skomplikowane dla laika, wykorzystaj ChataGPT do uproszczenia tekstów, które Twój produkt lub usługę opisują.

ChatGPT: narzędzie edukacyjne

A skoro już mowa o przekazywaniu wiedzy. ChatGPT jest wręcz stworzony do generowania materiałów edukacyjnych.

Bez trudu stworzy dla Ciebie na przykład quizy językowe wraz z odpowiedziami. Może posłużyć również za korepetytora dysponującego nieskończonymi pokładami anielskiej cierpliwości. Wystarczy go poprosić o wytłumaczenie danego zagadnienia, a w razie trudności z pojęciem danej kwestii – ponawiać tę swoją prośbę w nieskończoność.

Na co trzeba uważać?

Choć możliwości tego narzędzia zdają się nie mieć końca (wspomnijmy chociażby o układaniu pytań pomocnych podczas rekrutacji pracowników do Twojej firmy), to zadając pytania, warto pamiętać o jednym: o tym, by do wszystkich wyników podchodzić ze sporą dozą nieufności. I traktować sugestie Chata bardziej jako inspiracje do dalszych rozważań, niż jako rozwiązania do natychmiastowego wdrożenia.

Czego nie zrobi dla Ciebie ChatGPT?

Czytając powyższy tekst oraz śledząc informacje medialne, można dojść do wniosku, że ChatGPT potrafi wszystko i jest lekarstwem na wszystkie choroby. Nic bardziej mylnego! Wiele kwestii leży jeszcze poza zasięgiem jego możliwości.

Jedną z tych rzeczy, z którymi ChatGPT będzie miał poważny problem, jest monitoring mediów i dokonywanie na ich podstawie analiz medialnych.

To na szczęście nadal jest i będzie domeną takich firm jak nasza :)

REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PSMM Monitoring & More / 28.03.2023
Jak skutecznie pozycjonować swoją markę, stronę internetową, produkty i usługi?
Jak ustawić się na rynku, żeby zostać zauważonym przez tych, na których najbardziej zależy Twojej firmie? Zanim zajmiesz z góry…
Zobacz więcej
Katarzyna Popławska / 29.04.2020
Sponsoring – czy to Ci się opłaca?
Relacje sponsoringowe to rodzaj biznesowego porozumienia, w którym sponsorowany otrzymuje pieniądze na działanie, a sponsor zyskuje konkretny efekt sprzedażowy i…
Zobacz więcej