W sierpniu rządzili pucharowicze, Legia znowu przed Rakowem

STRONA GŁÓWNA >> >>

W sierpniu rządzili pucharowicze, Legia znowu przed Rakowem

Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w sierpniu 2023 roku. Stołeczny klub po raz kolejny wyprzedził Raków Częstochowa oraz Lecha Poznań – wynika z raportu PSMM Monitoring & More. W Fortuna I Lidze jak zwykle najlepsza była Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy lig TOP 5 – Robert Lewandowski.

Legia Warszawa w sierpniu była zdecydowanie najpopularniejsza zarówno w prasie, najważniejszych portalach internetowych oraz mediach społecznościowych. Kluczem do sukcesu były oczywiście ekscytujące spotkania w eliminacjach Ligi Konferencji Europy. Warszawianie rozegrali w sierpniu pięć takich meczów, w których strzelili łącznie aż 14 goli.

Raków Częstochowa po raz kolejny znalazł się na bardzo wysokim, drugim miejscu. W przypadku „Medalików” zainteresowanie nakręciły kolejne rundy eliminacji Ligi Mistrzów. Częstochowski klub odpadł w ostatniej rundzie kwalifikacji, do końca meczu rywalizując z FC Kopenhaga i teraz zagra w Lidze Europy. Legia i Raków to dwie drużyny, które jesienią będą reprezentować Polskę w fazach grupowych europejskich pucharów, co z pewnością będzie miało także odzwierciedlenie w ich medialności.

Na najniższym stopniu podium w sierpniu znalazł się Lech Poznań. „Kolejorz” także rywalizował w eliminacjach Ligi Konferencji Europy, ale niespodziewanie przegrał ze Spartakiem Trnava, co media zgodnie oceniły jako kompromitację. Po tym wydarzeniu zainteresowanie klubem spadło, choć w mediach społecznościowych klub ze stolicy Wielkopolski ustąpił jedynie Legii.

Na czwartym miejscu znalazł się ostatni z pucharowiczów – Pogoń Szczecin. „Portowcy” honorowo pożegnali się z eliminacjami Ligi Konferencji Europy wygrywając z KAA Gent, by następnie wpaść w kryzys. W sierpniu przegrali trzy kolejne ligowe mecze, a gorącym tematem była także absencja i wpis w mediach społecznościowych Dante Stipicy, po którym bramkarz został przesunięty do rezerw. Czołową szóstkę uzupełniły Śląsk Wrocław i Widzew Łódź, a na uwagę zasługują nadal bardzo wysokie pozycje dwóch beniaminków – Ruch Chorzów był bowiem ósmy, a Łódzki Klub Sportowy dziewiąty.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w sierpniu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

W sierpniu w Fortuna I Lidze nie doszło do sensacji – cały czas najbardziej medialnym klubem jest Wisła Kraków i najprawdopodobniej nie zmieni się to aż do końca sezonu. Sytuacja jest o tyle ciekawa, że po spadku Lechii Gdańsk z PKO BP Ekstraklasy można było spodziewać się podobnego zainteresowania tym klubem, ale jest ono znacznie mniejsze, choć plasuje klub ze stolicy województwa pomorskiego na drugim miejscu. Podium w sierpniu niespodziewanie uzupełniła Stal Rzeszów, która wyprzedziła Arkę Gdynia, Polonię Warszawa i Wisłę Płock.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi w sierpniu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

Robert Lewandowski także w sierpniu okazał się zdecydowanie najbardziej medialnym polskim piłkarzem klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig. Warto zauważyć, że liczba takich zawodników w sezonie 2023/24 zmalała względem poprzedniego okresu. Za plecami „Lewego” nadal znajdują się jednak Piotr Zieliński i Wojciech Szczęsny. Wysokie miejsce Mariusza Stępińskiego to zasługa meczów Arisu Limassol (do którego jest wypożyczony z Hellasu Verona) z Rakowem Częstochowa. W TOP6 znaleźli się jeszcze Jakub Kiwior z Arsenalu i Arkadiusz Milik z Juventusu.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w sierpniu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

—————————————————

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierownik Działu Marketingu i PR
PSMM Monitoring & More
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl

Informacja prasowa 08.09.2023
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ