W październiku Legia w mediach daleko przed rywalami. Powód jest znany

STRONA GŁÓWNA >> >>

W październiku Legia w mediach daleko przed rywalami. Powód jest znany

Legia Warszawa była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w październiku br. Stołeczny klub odnotował ogrom publikacji związanych ze skandalem po meczu wyjazdowym z AZ Alkmaar, co znacząco wpłynęło na taką przewagę w zestawieniu. W Fortuna I Lidze tradycyjnie najlepsza była Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy lig TOP 5 – Robert Lewandowski.

Legia Warszawa w październiku była zdecydowanie najpopularniejsza zarówno w prasie, najważniejszych portalach internetowych, jak i mediach społecznościowych, gdzie jej przewaga nad rywalami była największa. Więcej publikacji niż zwykle zapewniła stołecznemu klubowi wyjazdowa potyczka z AZ Alkmaar w Lidze Konferencji Europy, a dokładniej skandal, jaki wybuchł po jej zakończeniu z udziałem holenderskiej policji i władz polskiego klubu. „Legioniści” odnotowali w związku z tym największą miesięczną liczbę publikacji w ramach raportu „Piłka w grze” od grudnia 2021 roku, kiedy również Legia wygenerowała 5 702 materiały.

Na drugim miejscu znalazł się Śląsk Wrocław, w przypadku którego kluczowa była doskonała postawa na boisku. Zespół prowadzony przez Jacka Magierę jest objawieniem aktualnego sezonu najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Po pokonaniu Pogoni Szczecin i Lecha Poznań, w październiku „Wojskowi” rozgromili Legię Warszawa 4:0, co spotkało się z ogromnym zainteresowaniem w mediach. Śląsk tradycyjnie już był także najczęściej obecny na okładkach gazet.

Na podium wrócił Lech Poznań, który odnotował największy wzrost liczby publikacji względem września bieżącego roku. „Kolejorz” po bolesnej porażce 0:5 z Pogonią Szczecin na początku października w kolejnych meczach odnotował dwa zwycięstwa i dwa remisy. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się mecz z będącą „na fali” Jagiellonią Białystok, który zakończył się ostatecznie remisem 3:3, pomimo prowadzenia poznaniaków trzema bramkami.

Czołową piątkę uzupełniły Raków Częstochowa i wspomniana Jagiellonia, dla której miejsce w TOP 5 to niespotykany od kilku sezonów wynik. Na uwagę zasługuje także siódme miejsce Ruchu Chorzów. „Niebiescy” osiągnęli ten wynik głównie dzięki rozgrywaniu medialnych meczów – z Pogonią Szczecin, a przede wszystkim ze Śląskiem Wrocław na Stadionie Śląskim.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w październiku 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna I Lidze zdecydowanie najbardziej medialna pozostaje Wisła Kraków, za plecami której znajduje się Lechia Gdańsk, a podium uzupełnia Wisła Płock. Niedawni spadkowicze z PKO BP Ekstraklasy zajmują więc całe podium. Czołową piątkę uzupełniają jeszcze Resovia i Polonia Warszawa, która nieznacznie wyprzedziła Arkę Gdynia. „Arkowcy” w październiku odnotowali komplet zwycięstw, co spotkało się z zainteresowaniem mediów. Co ciekawe, doskonale radząca sobie sportowo Odra Opole znalazła się poza czołową dziesiątką zestawienia.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi w październiku 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

Najbardziej medialnym polskim piłkarzem klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig był oczywiście Robert Lewandowski, ale jego przewaga nad innymi była znacznie mniejsza niż zwykle, co jest spowodowane kontuzją piłkarza. Czołową piątkę uzupełnili Piotr Zieliński, Arkadiusz Milik, Wojciech Szczęsny i Przemysław Frankowski. Uwagę zwraca obecność w TOP 10 dwóch piłkarzy – Marcina Bułki, który zbiera doskonałe recenzje za występy w Ligue 1 oraz Nicoli Zalewskiego, który w październiku został niesłusznie oskarżony o udział we włoskiej aferze bukmacherskiej.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w październiku 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

————————————————————————

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com (X), Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierowniczka Działu Marketingu i PR
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl

PSMM Monitoring & More
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

Informacja prasowa 15.11.2023
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ