Na starcie nowego sezonu Raków tuż za Legią

STRONA GŁÓWNA >> >>

Na starcie nowego sezonu Raków tuż za Legią

W lipcu 2023 roku Legia Warszawa była ponownie najbardziej medialnym polskim klubem piłkarskim. Za jej plecami znalazł się Raków Częstochowa, co jest dla niego najwyższym miejscem w historii raportu – wynika z analizy PSMM Monitoring & More. Świetne wyniki odnotowały beniaminki PKO BP Ekstraklasy, plasując się na wysokich miejscach. W Fortuna I Lidze ponownie najlepsza była Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy lig TOP 5 – Robert Lewandowski.

Legia Warszawa w lipcu była zdecydowanie najpopularniejsza w portalach internetowych oraz mediach społecznościowych. W lipcu stołeczny klub rozegrał cztery spotkania, z których najciekawszy był mecz eliminacji Ligi Konferencji Europy z Szymkentem Ordabasy oraz wygrane spotkanie o Superpuchar Polski z Rakowem Częstochowa.

To właśnie ten klub zajął drugie miejsce w lipcowym zestawieniu, co poza wspomnianym meczem o superpuchar, jest oczywiście spowodowane występami w eliminacjach Ligi Mistrzów. „Medaliki” w analizowanym okresie wygrały wszystkie trzy spotkania – dwa z Florą Tallin i jedno z Karabachem Agdam. Największa liczba meczów spośród klubów PKO BP Ekstraklasy i zainteresowanie Ligą Mistrzów pozwoliło na zajęcie historycznego miejsca w rankingu medialności. Nigdy wcześniej częstochowski klub nie znalazł się bowiem na tak wysokiej pozycji.

Przez zainteresowanie mediów Rakowem na trzecie miejsc spadł Lech Poznań. „Kolejorz” był też drugi, jeśli chodzi o zainteresowanie kibiców w social media – za Legią, ale przed Rakowem. W przypadku poznańskiego klubu największe emocje wywołały transfery zawodników, które zostały odebrane pozytywnie przez media i kibiców.

W pierwszej szóstce znalazły się jeszcze Śląsk Wrocław, Pogoń Szczecin oraz Ruch Chorzów. „Niebiescy” pomimo spadku względem zeszłego miesiąca, nadal utrzymują się bardzo wysoko w rankingu medialności. Śląsk był natomiast najpopularniejszym klubem w prasie, gdzie z kolei najczęściej na okładkach gazet występował… Radomiak Radom.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w lipcu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

Fortuna I Liga w sezonie 2023/24 wygląda naprawdę interesująco. W lidze znalazło się bowiem wiele utytułowanych klubów, które spadły z wyższej klasy rozgrywkowej albo awansowały z niższej. Potwierdza to także ranking medialności. Co prawda w lipcu nadal zdecydowanie najlepsza okazała się Wisła Kraków, ale za jej plecami było dość ciekawie. Kolejne miejsca zajęły bowiem Lechia Gdańsk, Wisła Płock, Motor Lublin, Górnik Łęczna i Stal Rzeszów. W pierwszej dziesiątce znalazły się także m.in. Arka Gdynia, Miedź Legnica i Polonia Warszawa, które mają potencjał na jeszcze wyższe pozycje.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi w lipcu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

Robert Lewandowski także w lipcu okazał się najbardziej medialnym polskim piłkarzem klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig. Przerwa między sezonami oraz brak oficjalnych meczów sprawiły jednak, że zainteresowanie piłkarzami było niższe niż zwykle, często dotycząc transferów. W tych warunkach za „Lewym” uplasowali się Piotr Zieliński, Wojciech Szczęsny, Arkadiusz Milik, Krzysztof Piątek i Jakub Kiwior.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lipcu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

——————————————-

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierownik Działu Marketingu i PR
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl

Informacja prasowa 11.08.2023
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ