Miasta zyskały fortunę – promocja warta 9,5 miliarda złotych

STRONA GŁÓWNA >> >>

Miasta zyskały fortunę – promocja warta 9,5 miliarda złotych

Media stanowią niezwykle istotny czynnik, wpływający na wizerunek polskich miast. Stolice województw zyskały promocję wartą 9,5 mld złotych, dzięki materiałom opublikowanym na ich temat w III kwartale – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Na temat miast wojewódzkich w okresie od lipca do września ukazało się 1,8 mln publikacji w prasie, internecie i RTV. Najbardziej zyskała Warszawa. Ekwiwalent reklamowy stolicy wyniósł 2,6 mld złotych. Na drugim miejscu w zestawieniu AVE uplasował się Kraków, a następnie Poznań z wynikami kolejno: 1 mld złotych oraz 875,7 mln złotych. W pierwszej piątce znalazły się także Wrocław (737,2 mln złotych) oraz Łódź (648,5 mln złotych). Kolejne miejsca zajęły Gdańsk, Katowice i Szczecin. Dziesiątkę zamykają Lublin i Bydgoszcz. Najniższy ekwiwalent dotyczył Gorzowa Wielkopolskiego – osiągnął wartość 91,5 mln złotych.


Wykres 1. Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat miast wojewódzkich opublikowanych w dniach 1.07-30.09.2015 r.

 

Poznań wyprzedził Kraków

Na czele zestawienia pod względem liczby publikacji znalazła się ponownie stolica. Warszawa nie ma sobie równych. W nawiązaniu do miasta ukazało się 387 tys. doniesień medialnych w III kwartale 2015 r. Liczbę potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami o tym mieście oszacowano na 294 mld. Najaktywniejszymi tytułami w przypadku stolicy były: „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza – Warszawa” i „Gazeta Wyborcza”. Drugą lokatę pod względem liczby doniesień medialnych zajął Poznań (191 tys. informacji), który pokonał Kraków (190 tys.) oraz Wrocław (167 tys.).

Film

77 proc. materiałów nawiązujących do stolic regionów pochodziło ze źródeł internetowych. W sieci najwięcej informacji można było znaleźć odnośnie Opola (80 proc.) i Wrocławia (79 proc.). Drugim najpopularniejszym medium, które poruszało tematykę miast, była prasa (14 proc.). W gazetach dominowały Toruń oraz Bydgoszcz (po 20 proc.). Najrzadziej doniesienia z miast można było usłyszeć w radiu i telewizji.


Wykres 2. Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowanych w dniach 1.07-30.09.2015 r. w podziale na media

 

Olsztyn, Opole i Gorzów Wielkopolski w regionalnych

Większość informacji, w których pojawiały się nazwy analizowanych miejscowości, pochodziła ze źródeł o zasięgu ogólnokrajowym (łącznie 54 proc.). W tego typu mediach dominowały Warszawa, Kraków i Gdańsk. Z kolei największą przewagę w źródłach regionalnych zyskały Olsztyn, Opole i Gorzów Wielkopolski. W mediach o zasięgu lokalnych dobrze widoczne były również Zielona Góra i Lublin.

Kraków i Łódź w tytułach

Stolica województwa małopolskiego pojawiała się najczęściej w tytułach publikacji prasowych i internetowych – miasto wymieniono 1066 razy. Na drugie miejsce spadła Łódź z wynikiem 1059 wzmianek w nagłówkach materiałów.

Na pierwszych stronach gazet dziennikarze pisali głównie o Warszawie, Krakowie i Poznaniu.


Wykres 3. Liczba publikacji prasowych i internetowych z nazwami miast wojewódzkich w tytule, opublikowane w dniach 1.07-30.09.2015 r.

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z innymi raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ