Liga Konferencji Europy motorem napędowym Lecha – także w mediach

STRONA GŁÓWNA >> >>

Liga Konferencji Europy motorem napędowym Lecha – także w mediach

Lech Poznań był w marcu 2023 r. zdecydowanie najbardziej medialnym klubem piłkarskim w Polsce – wynika z danych PSMM Monitoring & More. „Kolejorz” awansował do jednej czwartej finału Ligi Konferencji Europy, dzięki czemu zyskał zainteresowanie mediów i kibiców.

Dla Lecha Poznań to powrót na szczyt po miesiącach wygranych Legii Warszawa. „Kolejorz” jednocześnie pozostaje najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy od początku rozgrywek w tym sezonie. W marcu zainteresowanie zespołem nakręcił oczywiście dwumecz Ligi Konferencji Europy z Djurgården. Poznaniacy wygrali obydwa spotkania i w znakomitym stylu awansowali do kolejnej rundy, gdzie zmierzą się z AC Fiorentina. Swoją cegiełkę do medialnego wyniku zespołu dołożył również Bartosz Salamon, który najpierw został awaryjnie powołany do reprezentacji Polski, a potem chwalony za mecz z Albanią.

Druga Legia Warszawa choć spadła z pierwszego miejsca, to nie ma na co narzekać. Przede wszystkim stołeczny klub w marcu odnotował znakomite wyniki sportowe – komplet trzech ligowych zwycięstw. Poza tym jego wynik w mediach także jest znakomity, a klasyfikacja za cały sezon doskonale pokazuje duopol Lecha i Legii na popularność w mediach.

Trzecie miejsce Śląska Wrocław nie jest zaskoczeniem, choć wynika ono w znacznej mierze z negatywnego przekazu. Wrocławianie na początku marca z kretesem odpadli z Fortuna Pucharu Polski, przegrywając 0:3 z Kaliskim Klubem Sportowym, a następnie w lidze nie wygrali żadnego z trzech ligowych meczów.

Na uwagę zasługują jednak także kolejne pozycje – dla Rakowa Częstochowa 4. miejsce w zestawieniu medialności to znakomity wynik, który jest odzwierciedleniem potencjału sportowego i kolejnych wygranych spotkań. Na piątym miejscu niespodziewanie znalazł się Górnik Zabrze, w którym w marcu doszło do zmiany trenera, co spowodowało wiele publikacji na temat organizacji klubu. Czołową szóstkę zamknął Widzew Łódź.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w marcu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna I lidze po raz kolejny zdecydowanie najlepsza okazała się Wisła Kraków, która ponownie odnotowała wynik na poziomie górnej połowy klubów PKO BP Ekstraklasy, będąc m.in. lepszą od lokalnego rywala – Cracovii. Od jakiegoś czasu medialność klubu idzie jednak w parze z wynikami sportowymi – „Biała Gwiazda” w marcu odnotowała komplet trzech ligowych zwycięstw i jej awans po zeszłorocznym spadku jest coraz bardziej prawdopodobny. Na kolejnych miejscach także obyło się bez zaskoczeń, bowiem znalazły się tam Ruch Chorzów oraz ŁKS. Dla Wisły i Ruchu wiele publikacji wygenerowały dyskuje dotyczące meczu tych drużyn, który miałby się odbyć na Stadionie Śląskim.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi w marcu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

Wśród polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, po raz kolejny równych sobie nie miał Robert Lewandowski. Na drugim miejscu znalazł się Piotr Zieliński, a na trzecim Wojciech Szczęsny. Czołową piątkę uzupełnili Jan Bednarek oraz Jakub Kiwior. W czołowej dziesiątce znalazł się także Nicola Zalewski, który poza meczami w reprezentacji wzmożone zainteresowanie mediów zaliczył przy okazji swojego pierwszego w tym sezonie gola w Serie A.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lutym 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

———————————————————————————————-

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierownik Działu Marketingu i PR
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl

PSMM Monitoring & More
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

Informacja prasowa 12.04.2023
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ