Lewandowski i Kerber – zgrana para?

STRONA GŁÓWNA >> >>

Lewandowski i Kerber – zgrana para?

Angelique Kerber i Roberta Lewandowskiego łączy wiele: odnoszą ogromne sukcesy sportowe, obydwoje posiadają polskie obywatelstwo, on gra w barwach niemieckiego klubu, a ona dla niemieckiej reprezentacji. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował ich pozycję medialną w lutym br. Kto zwyciężył?

Triumf Kerber w Australian Open był hucznie świętowany w mediach, także zagranicznych. Kerber w rankingu WTA awansowała na 2. miejsce, wyprzedzając m.in. Agnieszkę Radwańską. W niemieckich źródłach szeroko komentowano kwestię pochodzenia tenisistki.

W lutym na jej temat ukazało się 1,5 tys. publikacji w prasie, RTV i na portalach internetowych, a ich wartość oszacowano na 12,6 mln złotych. Z informacjami na temat Kerber mogło się zetknąć 1,2 mld potencjalnych odbiorców – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Prawie pięciokrotnie większą popularnością w mediach tradycyjnych cieszył się jednak Robert Lewandowski, niemniej zainteresowanie piłkarzem nieco spadło (w styczniu 7,1 tys. materiałów, w lutym 6,8 tys.). Ekwiwalent reklamowy zmienił się stosunkowo niewiele – z 45,5 mln na 45,3 mln.


Wykres 1. Liczba publikacji na temat Angelique Kerber oraz Roberta Lewandowskiego w podziale na media w lutym 2016 r.

 

Kerber była najpopularniejsza w mediach na początku miesiąca. Pierwszego lutego na jej temat ukazało się ponad 500 informacji. Natomiast największa medialność Lewego przypadła na 6 lutego w związku z meczem Bayern Leverkusen vs Bayern Monachium. Była to wyjątkowa rozgrywka – jubileuszowy, pięćdziesiąty występ Lewego w rozgrywkach Bundesligi w barwach Bayernu. Tylko tego dnia w mediach pojawiło się prawie 800 publikacji.


Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się informacji na temat Angelique Kerber oraz Roberta Lewandowskiego w prasie, RTV i internecie (bez social media) w lutym 2016 r.

 

O sukcesach tenisistki najczęściej informowały portale Sportowefakty.wp.pl, Eurosport.onet.pl, Sport.se.pl. W TOP 5 znalazły się także strony Przegladsportowy.pl oraz Sport.interia.pl. Lewy także dominował w przekazach redakcji Sportowefakty.wp.pl, ale na kolejnych miejscach pod względem liczby publikacji uplasowały się Sport.se.pl i Sport.pl.

Doniesienia na temat Angelique Kerber pojawiały się głównie na okładkach – w lutym wystąpiła na pierwszych stronach aż 41 razy. Na pozostałych stronach informacje o tenisistce występowały znacznie rzadziej. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku Roberta Lewandowskiego – obecność medialna na poszczególnych stronach rozkłada się dosyć równomiernie. Przykładowo na stronie czwartej – 25 wzmianek, na piątej – 24.


Wykres 3. Zmiany w czasie ukazywania się informacji na temat Angelique Kerber oraz Roberta Lewandowskiego w social media w lutym 2016 r.

 

Lewy zdecydowanie wygrywa w social media

Internauci intensywnie komentowali sukcesy RL9 w mediach społecznościowych. W lutym w nawiązaniu do sportowca ukazało się 63,6 tys. wzmianek. Natomiast na temat Kerber tylko 3,6 tys. materiałów.

 

Pełny raport „Robert Lewandowski vs Angelique Kerber”

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ