Legia, Wisła i Lewy najbardziej medialni w listopadzie. Świetny wynik Jagiellonii

STRONA GŁÓWNA >> >>

Legia, Wisła i Lewy najbardziej medialni w listopadzie. Świetny wynik Jagiellonii

Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy także w listopadzie 2023 roku. Niespodzianek nie było również w Fortuna I Lidze oraz wśród polskich piłkarzy lig TOP 5 – tam najlepsi okazali się Wisła Kraków i Robert Lewandowski. Do ciekawych sytuacji doszło jednak za plecami zwycięzców – wynika z analizy PSMM Monitoring & More.

Legia Warszawa była najpopularniejsza zarówno w Internecie, jak i mediach społecznościowych. Stołeczny klub w listopadzie rywalizował zarówno w PKO BP Ekstraklasie, Lidze Konferencji Europy, jak i Fortuna Pucharze Polski, co wpłynęło na jego wynik medialny. Największe zainteresowanie wzbudziło spotkanie z Lechem Poznań oraz mecze w europejskim pucharze, a także zamieszki, do jakich doszło przy okazji starcia z Aston Villą.

Na drugie miejsce powrócił Lech Poznań, którego mieszane wyniki pobudziły medialne dyskusje o przyszłości trenera Johna van den Broma. Najważniejszym wydarzeniem medialnym miesiąca było jednak spotkanie z Legią. „Kolejorz” pojawiał się też najczęściej na pierwszych stronach gazet – ex aequo z Radomiakiem.

Na najniższym stopniu podium znalazł się Śląsk Wrocław, który z kolei był najczęściej obecny w prasie. W listopadzie „Wojskowi” wygrali wszystkie trzy ligowe spotkania, umacniając się na prowadzeniu w tabeli. Czołową piątkę uzupełniły Jagiellonia Białystok oraz Raków Częstochowa. Pozycja tej pierwszej drużyny jest sporym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że zazwyczaj znajduje się ona znacznie niżej. Wszystko przez znakomite wyniki sportowe pod wodzą Adriana Siemieńca, dzięki którym Jagiellonia znajduje się w ścisłej czołówce ligowej tabeli.

Piłka w grze wykres 1

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w listopadzie 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna I Lidze zdecydowanie najbardziej medialna pozostaje Wisła Kraków, z której plecami doszło jednak do niespodzianek. Na drugim miejscu znalazła się bowiem Resovia, która zwykle bywała w czołówce, ale raczej nie na podium. Trzecie miejsce zajęła Lechia Gdańsk, a na czwartym Arka Gdynia, która w listopadzie odniosła komplet ligowych zwycięstw – m.in. w bardzo medialnym meczu właśnie z Lechią. Czołową piątkę uzupełniła Polonia Warszawa, a będąca zwykle w czołówce Wisła Płock tym razem znalazła się dopiero na dziesiątym miejscu.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi w listopadzie 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

W listopadzie najbardziej medialnym polskim piłkarzem klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig był oczywiście Robert Lewandowski, ale za jego plecami doszło do ciekawych rozstrzygnięć. Media zauważyły znakomitą formę Marcina Bułki, który był trzecim najbardziej medialnym piłkarzem, przegrywając jeszcze tylko z Piotrem Zielińskim. W czołowej piątce znaleźli się Wojciech Szczęsny i Jakub Kiwior, a dopiero na ósmym miejscu zameldował się Arkadiusz Milik. Słabszy wynik napastnika Juventusu jest oczywiście spowodowany brakiem występów w listopadowych meczach reprezentacji Polski.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w listopadzie 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

———————————————————————-

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierownik Działu Marketingu i PR
PSMM Monitoring & More
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl

 

Informacja prasowa 13.12.2023
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ