Legia w lutym medialnie przed Lechem mimo LKE

STRONA GŁÓWNA >> >>

Legia w lutym medialnie przed Lechem mimo LKE

Legia Warszawa w lutym 2023 r. była najbardziej medialnym klubem piłkarskim w Polsce – wynika z danych PSMM Monitoring & More. Sytuacja jest o tyle ciekawa, że w tym okresie drugi w zestawieniu Lech Poznań rozegrał mecze w Lidze Konferencji Europy. W Fortuna I Lidze po raz kolejny najlepsza była Wisła Kraków, a zestawienie piłkarzy zdominował Robert Lewandowski. 

Legia Warszawa potwierdziła, że wraz z Lechem Poznań są zdecydowanie najbardziej popularnymi w mediach polskimi klubami piłkarskimi. Warszawiacy pomimo braku gry w europejskich pucharach byli bowiem w stanie utrzymać pozycję lidera w rankingu medialności. W lutym na wynik stołecznego klubu złożyły się przyzwoite występy w PKO BP Ekstraklasie (8 punktów w czterech meczach) oraz pewna wygrana z Lechią Zielona Góra w ¼ finału Fortuna Pucharu Polski.

Drugi Lech Poznań zaliczył bardzo medialny dwumecz w Lidze Konferencji Europy z norweskim Bodo/Glimt, ale mimo to nie był w stanie zdetronizować Legii. Na pocieszenie „Kolejorzowi” pozostaje fakt, że biorąc pod uwagę cały sezon wciąż pozostają liderem zestawienia. Oba kluby mają zresztą ogromną przewagę nad resztą stawki – zarówno, jeśli chodzi o prasę i Internet, ale także media społecznościowe.

Niespodzianką jest za to trzecie miejsce, które zajął Widzew. Co więcej, łódzki klub znalazł się także na trzecim stopniu podium, jeśli chodzi o ilość wpisów w mediach społecznościowych. Sytuacja jest jednak bardzo łatwa do wytłumaczenia – poza wysoką medialnością na co dzień, w lutym Widzew zaliczył mecze z równie medialnymi rywalami. Zagrał bowiem z Lechią Gdańsk, Śląskiem Wrocław, a przede wszystkim z Legią Warszawa. Czołową szóstkę uzupełniły wspomniane: Śląsk oraz Lechia, a także Pogoń Szczecin. Lider tabeli PKO BP Ekstraklasy, Raków Częstochowa, tym razem znalazł się na siódmej pozycji.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lutym 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna I lidze po raz kolejny zdecydowanie najlepsza okazała się Wisła Kraków, której przewaga nie była jednak tak pokaźna, jak w poprzednich miesiącach. „Biała Gwiazda” ma powody do zadowolenia, bowiem rundę wiosenną zaczęła od kompletu trzech zwycięstw w lutym, co pozwala jej myśleć o powrocie do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce zaledwie po roku na jej zapleczu. Na kolejnych miejscach rankingu medialności znaleźli się za to główni faworyci do bezpośredniego awansu do PKO BP Ekstraklasy – Ruch Chorzów oraz Łódzki Klub Sportowy. Oba kluby znakomicie radzą sobie zarówno na zielonej murawie, jak i w generowaniu medialnego zainteresowania. Czołową szóstkę uzupełniły Resovia, Arka Gdynia i ex aequo Stal Rzeszów oraz Górnik Łęczna.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi w lutym 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

Wśród polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, po raz kolejny równych sobie nie miał Robert Lewandowski. Na drugim miejscu znalazł się Piotr Zieliński, a na trzecim Arkadiusz Milik. Czołową piątkę uzupełnili Wojciech Szczęsny oraz Jakub Kiwior. Polak w Arsenalu póki co nie zagrał w oficjalnym meczu pierwszego zespołu, ale w lutym wzbudzał spore zainteresowanie mediów. Podobnie wygląda zresztą sytuacja szóstego w zestawieniu Bartosza Bereszyńskiego, który po wypożyczeniu do SSC Napoli nie pojawił się jeszcze na boisku w meczu Serie A. Czołową dziesiątkę zamknął natomiast Jakub Kamiński z VfL Wolfsburg, który w lutym strzelił swojego pierwszego gola w niemieckiej Bundeslidze.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lutym 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

————————————————————————-

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierownik Działu Marketingu i PR
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl

PSMM Monitoring & More
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

Informacja prasowa 8.03.2023
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ