Legia najlepsza także w czerwcu, w czołówce bez zmian

STRONA GŁÓWNA >> >>

Legia najlepsza także w czerwcu, w czołówce bez zmian

Czerwiec był pierwszym pełnym miesiącem gry po przymusowej przerwie spowodowanej koronawirusem. Aż sześć ligowych kolejek poskutkowało rekordową liczbą publikacji o klubach PKO BP Ekstraklasy w tym sezonie. Najlepsza po raz kolejny okazała się Legia Warszawa – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Legia przez cały analizowany okres była liderem tabeli, nie dziwi więc zainteresowanie jej poczynaniami. Mecze najwyższej klasy rozgrywkowej odbywały się tak często, że poza nimi w mediach niezbyt często pojawiały się inne tematy, np. organizacyjne. W przypadku Legii wiele publikacji wygenerowały jednak tematy dotyczące Legia Training Center czy transfery piłkarzy, głównie Radosława Majeckiego do AS Monaco.

Drugi w zestawieniu Lech Poznań był jedynym klubem PKO BP Ekstraklasy, który w analizowanym okresie nie odniósł porażki. Co ciekawe, „Kolejorz” utrzymał swoje miejsce w zestawieniu, podobnie jak cztery kolejne kluby – Śląsk Wrocław, Wisła Kraków, Cracovia oraz Lechia Gdańsk.


Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w czerwcu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

W Fortuna 1. Lidze także obyło się bez większych zmian. Najbardziej medialna w czerwcu była Stal Mielec, która nieznacznie wyprzedziła Radomiaka Radom. Na kolejnych miejscach także znalazły się kluby walczące o awans do PKO BP Ekstraklasy – Podbeskidzie Bielsko-Biała, Warta Poznań oraz Miedź Legnica. W pierwszej dziesiątce znalazły się także kluby, które w analizowanym okresie zmieniły trenerów – GKS Bełchatów oraz GKS Tychy. Dla GKS Tychy wiele wzmianek wygenerowała informacja o śmierci byłego piłkarza tego klubu, Piotra Rockiego.


Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w czerwcu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

Zwycięzcą czerwcowego rankingu medialności polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig został Robert Lewandowski, który po raz kolejny nie miał sobie równych. „RL9” strzelił w pięciu meczach aż sześć goli, a dodatkowo zdobył mistrzostwo Niemiec oraz tytuł najlepszego strzelca ligi. Drugi w zestawieniu Arkadiusz Milik co prawda w czerwcu strzelił tylko jednego gola, ale ogromną liczbę informacji wywołały plotki o jego możliwym transferze do Juventusu Turyn. W przypadku trzeciego Łukasza Piszczka sporo publikacji wygenerował awans jego klubu – LKS Goczałkowice Zdrój – do III ligi.


Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w czerwcu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ