Legia najlepsza nie tylko medialnie, Moder popularniejszy od Grosickiego

STRONA GŁÓWNA >> >>

Legia najlepsza nie tylko medialnie, Moder popularniejszy od Grosickiego

Luty był pierwszym pełnym miesiącem rozgrywek PKO Ekstraklasy w 2021 roku. Nic więc dziwnego, że wszystkie zespoły zwiększyły liczbę publikacji w stosunku do stycznia. Najlepsza ponownie okazała się Legia Warszawa – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Legia w lutym była najbardziej medialnym, ale i najlepszym zespołem w Polsce. W lidze odnotowała bowiem trzy zwycięstwa i remis. Dzięki temu w tabeli na koniec miesiąca zajmowała pierwszą pozycję, wyprzedzając drugą Pogoń Szczecin o cztery punkty. Zespół Czesława Michniewicza awansował także do ¼ finału Pucharu Polski, wygrywając z Łódzkim Klubem Sportowym.

Nieco gorzej wyglądał luty w przypadku drugiego Lecha Poznań. „Kolejorz” w lidze odnotował dwa zwycięstwa, remis i porażkę z Wisłą Płock. Wyeliminował także Radomiaka Radom z dalszych rozgrywek Pucharu Polski, czyniąc to jednak dopiero po rzutach karnych. Miesiąc upłynął jednak pod znakiem spekulacji medialnych o możliwym zwolnieniu trenera Lecha, Dariusza Żurawia. Dywagacje wygenerowały wiele publikacji i znacząco zwiększyły ilość publikacji o zespole ze stolicy Wielkopolski.

O ile trzecie miejsce Śląska Wrocław nie jest zaskoczeniem, bowiem wrocławianie są wysoko w zestawieniu medialności od dawna, o tyle czwarta lokata Pogoni Szczecin może zaskakiwać. „Portowcy” znaleźli się nadspodziewanie wysoko w tabeli po zakończeniu rozgrywek w 2020 roku, a dwa ligowe zwycięstwa na początek nowego roku tylko pobudziły wysokie aspiracje. Mówił o nich nawet prezes klubu, Jarosław Mroczek. W lutym jednak sytuacja nieco się zmieniła – po porażce z Piastem Gliwice w Pucharze Polski i ligowym remisie z tym samym rywalem, Pogoń odnotowała dwie ligowe porażki – z Wisłą Kraków i Śląskiem Wrocław.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lutym 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

W Fortuna 1. Lidze najlepszy w lutym okazał się Radomiak Radom, który w poprzednich miesiącach znajdował się poza ścisłą czołówką. Sytuacja nie może jednak dziwić – drużyna z Radomia w 1/8 finału Pucharu Polski stoczyła wyrównany bój z Lechem Poznań, który ostatecznie przegrała dopiero po rzutach karnych. Dość powiedzieć, że publikacje z 11 i 12 lutego stanowiły 15% całości. Za plecami Radomiaka znalazły się Widzew Łódź, Korona Kielce i Puszcza Niepołomice. Zaskakujące jest oczywiście miejsce tej ostatniej drużyny, ale wszystko przez wyeliminowanie z Pucharu Polski ekstraklasowej Lechii Gdańsk.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w styczniu 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

Wśród polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, po raz kolejny równych sobie nie miał Robert Lewandowski. Na kolejnych miejscach także obyło się bez zaskoczeń – na podium znaleźli się jeszcze Arkadiusz Milik oraz Wojciech Szczęsny. Warta zauważenia jest pozycja Jakuba Modera – jego przejście z Lecha Poznań do Brighton & Hove Albion oraz pierwsze tygodnie w nowym zespole budziły spore zainteresowanie mediów. Wynik dodatkowo wzmocnił debiut w nowym zespole, który miał miejsce 27 lutego. W czołowej dziesiątce znalazł się także drugi Polak w Brighton, Michał Karbownik.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lutym 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

Informacja prasowa
docx
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ