Legia najlepsza medialnie, choć beniaminki zrobiły zamieszanie w mediach

STRONA GŁÓWNA >> >>

Legia najlepsza medialnie, choć beniaminki zrobiły zamieszanie w mediach

Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem piłkarskim w Polsce w czerwcu 2023 roku – wynika z analizy PSMM Monitoring & More. Świetne wyniki odnotowali beniaminkowie PKO BP Ekstraklasy, którzy uplasowali się na wysokich miejscach. W Fortuna I Lidze najlepsza była Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy lig TOP 5 – Robert Lewandowski.

Legia w przerwie między sezonami zazwyczaj wzbudza największe zainteresowanie i nie inaczej było tym razem. Za jej plecami znalazły się Lech Poznań i Śląsk Wrocław. Raków Częstochowa utrzymał czwarte miejsce w rankingu medialności, co należy uznać za dobry wynik po maju, w którym klub zdobył mistrzostwo Polski.

Największe zaskoczenia sprawiły jednak kluby, który zajęły piąte i szóste miejsce w czerwcowym zestawieniu. Tak wysoko znalazły się bowiem tegoroczne beniaminki – Ruch Chorzów i Puszcza Niepołomice. W tym kontekście warto zauważyć, że w poprzednim sezonie „Niebiescy” byli zdecydowanie bardziej medialni od Puszczy, ale sensacyjny awans zespołu z Niepołomic do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce wygenerował prawdziwą burzę medialną na temat klubu. Co ciekawe, Puszcza była jedynym z osiemnastu klubów, który odnotował wzrost liczby publikacji względem maja 2023 roku. Trzeci z beniaminków – Łódzki Klub Sportowy – znalazł się na dziesiątym miejscu zestawienia.

Nieco inaczej wygląda sytuacja, jeśli chodzi o publikacje wyłącznie w prasie. Tych w czerwcu najwięcej odnotował Śląsk, który wyprzedził Legię i Lecha. Na piątym miejscu znalazł się ŁKS (w przeciwieństwie do ogólnej liczby materiałów wyprzedzając lokalnego rywala – Widzewa), a czołową szóstkę uzupełniły czwarta Pogoń Szczecin i szósty Ruch. Na pierwszych stronach gazet najczęściej bywał z kolei Radomiak, który regularnie jest w czołówce tego zestawienia.

W Internecie w czerwcu najlepsza była Legia przed Lechem i Rakowem. Jeśli chodzi o media społecznościowe, to zdecydowanie najwięcej wpisów dotyczyło Legii, za którą znalazł się Lech. Z dużą stratą dwa kolejne miejsca zajęły Cracovia oraz Widzew.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w czerwcu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna I lidze w czerwcu nie doszło do zmiany lidera pomimo medialnych spadkowiczów w postaci przede wszystkim Lechii Gdańsk. Najlepsza po raz kolejna okazała się Wisła Kraków, dla której wiele publikacji wygenerowały także Igrzyska Europejskie odbywające się m.in. na Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana, często nazywanym „stadionem Wisły Kraków”. Publikacje w znaczącej mierze dotyczyły jednak braku oczekiwanego awansu do wyższej klasy rozgrywkowej. Drugie miejsce zajęła wspomniana Lechia, a trzecie Stal Rzeszów. Pozostali spadkowicze z PKO BP Ekstraklasy zajęli piąte (Wisła Płock) i siódme (Miedź Legnica) miejsca w zestawieniu.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi w czerwcu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

Robert Lewandowski także w czerwcu okazał się najbardziej medialnym polskim piłkarzem klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig. W związku z meczami reprezentacji z Niemcami i Mołdawią, liczba publikacji o reprezentantach Polski była zauważalnie wyższa niż w poprzednich miesiącach. Na drugim miejscu znalazł, o którym w czerwcu często pisano także w kontekście pozostania w Juventusie Turyn. Trzecie miejsce zajął Piotr Zieliński. Czołową szóstkę uzupełnili natomiast Wojciech Szczęsny, Jakub Kiwior i Jan Bednarek.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w czerwcu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

——————————————————————————————–

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierownik Działu Marketingu i PR
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl

Informacja prasowa 07.07.2023
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ