Legia i Lech najlepsi w Polsce, medialne pożegnanie Fabiańskiego

STRONA GŁÓWNA >> >>

Legia i Lech najlepsi w Polsce, medialne pożegnanie Fabiańskiego

Pomimo październikowej serii porażek Legia Warszawa była najbardziej medialnym zespołem PKO BP Ekstraklasy. Niezwykle głośno było także o pożegnaniu Łukasza Fabiańskiego z reprezentacją Polski – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

W ostatnim czasie Legia miesiąc po miesiącu jest najbardziej popularnym w mediach klubem najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Rozgłos nie jest jednak proporcjonalny do wyników sportowych. Stołeczny klub przegrał bowiem w październiku aż pięć z sześciu oficjalnych meczów, w tym wszystkie ligowe. Spowodowało to zwolnienie trenera zespołu Czesława Michniewicza oraz mnóstwo opinii na temat teraźniejszości i przyszłości klubu.

Drugi Lech Poznań ze sporą stratą do lidera był jednak dużo popularniejszy od kolejnych klubów. „Kolejorz” sportowo radził sobie zdecydowanie lepiej od Legii. Cztery z pięciu wygranych meczów i brak porażki ostatecznie potwierdziły aspiracje klubu do mistrzowskiego tytułu. Ekipa ze stolicy Wielkopolski najczęściej spośród wszystkich klubów PKO BP Ekstraklasy pojawiała się na okładkach gazet.

Po raz kolejny na 3. miejscu znalazł się Śląsk Wrocław, dla którego nie był to jednak udany miesiąc. Trzy porażki w czterech meczach sprawiły, że wrocławski zespół przestał być postrzegany jako kandydat do mistrzostwa Polski. Na uwagę zasługuje szóste miejsce Lechii Gdańsk, która poza sensacyjnym odpadnięciem z Pucharu Polski zdobyła 10 punktów w czterech ligowych meczach i dołączyła do ścisłej czołówki w tabeli. W TOP 6 po raz kolejny znalazły się także Pogoń Szczecin i Wisła Kraków.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w październiku 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

W październiku czołówka rankingu medialności klubów Fortuna I liga nadal nie uległa zmianom, choć przewaga Widzewa była większa niż chociażby w poprzednim miesiącu. Za jego plecami znalazły się Korona Kielce i Arka Gdynia, które z kolei miały sporą przewagę nad resztą stawki. W czołowej dziesiątce znalazło się także miejsce dla GKS-u Tychy, który w innych miesiącach znajdował się nieco niżej. Popularne w poprzednich miesiącach Podbeskidzie Bielsko-Biała wypadło za to z TOP 10.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w październiku 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

Jeśli chodzi o polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, październik należał oczywiście do Roberta Lewandowskiego. Poza kolejnymi świetnymi występami w mediach rozpoczęła się dyskusje o Złotej Piłce dla polskiego napastnika. Na drugim miejscu tym razem znalazł się Łukasz Fabiański, który zakończył reprezentacyjną karierę. Spowodowało to wiele analiz i materiałów okolicznościowych, a „Fabian” wyprzedził „Lewego” pod względem obecności na okładkach gazet. Na kolejnych miejscach już niespodzianek nie było, a zajęli je Piotr Zieliński i Wojciech Szczęsny. Po raz kolejny w pierwszej dziesiątce zameldował się Tymoteusz Puchacz.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w październiku 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

Informacja prasowa
docx
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ