Legia i Arka najlepsze w kwietniu. Lewandowski nie dał szans rywalom

STRONA GŁÓWNA >> >>

Legia i Arka najlepsze w kwietniu. Lewandowski nie dał szans rywalom

W kwietniu kolejny raz nie doszło do znaczących zmian w rankingach medialności. W PKO BP Ekstraklasie ponownie najlepsza okazała się Legia Warszawa, a w Fortuna I Lidze tym razem triumfowała Arka Gdynia. W zestawieniu polskich piłkarzy wygrał zdecydowanie Robert Lewandowski – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Legia kolejny miesiąc z rzędu była najbardziej medialnym zespołem PKO BP Ekstraklasy. Stołeczna drużyna ani na moment nie traciła fotela lidera najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce, wygrywając trzy mecze i remisując dwa. Pod koniec kwietnia „Wojskowi” ostatecznie zapewnili sobie tytuł mistrzów Polski – na trzy kolejki przed końcem rozgrywek.

Drugi w zestawieniu medialności Lech Poznań sportowo wypadł zdecydowanie gorzej od swojego największego rywala. Trzy porażki w pięciu meczach i zaledwie cztery zdobyte w kwietniu punkty były jednym z najgorszych wyników w lidze. Wydarzeniem miesiąca nie był jednak żaden z meczów, choć w tym okresie Poznaniacy mierzyli się z Legią Warszawa. Było nim zatrudnienie Macieja Skorży w roli trenera, który powrócił na Bułgarską po kilku latach przerwy.

Na najniższym stopniu podium ponownie uplasował się Śląsk Wrocław, który pod wodzą nowego trenera – Jacka Magiery – odnotował w kwietniu dwa zwycięstwa, trzy remisy i porażkę. Pomimo 13 punktów zdobytych w pięciu meczach, dopiero ósme miejsce w rankingu medialności zajął Raków Częstochowa. Klub spod Jasnej Góry znalazł się zaledwie dwie pozycje wyżej niż Podbeskidzie Bielsko-Biała, a więc zespół, który w kwietniu zajmował przedostatnie miejsce w tabeli. W tym przypadku „Góralom” pomogły medialne mecze z Wisłą Kraków, Pogonią Szczecin, Śląskiem Wrocław i przede wszystkim z Lechem Poznań, nad którym odnieśli sensacyjne zwycięstwo.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w kwietniu 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

W marcu najwyżej medialnie w Fortuna I Lidze uplasowała się Arka Gdynia. Klub z Pomorza w kwietniu był drugim najlepiej punktującym zespołem na zapleczu Ekstraklasy i cały czas pozostawał w walce o awans do piłkarskiej elity. W przypadku pozycji medialnej większe znaczenie miał jednak awans gdynian do finału Pucharu Polski po wygranej w rzutach karnych z Piastem Gliwice. Na kolejnych miejscach znalazły się Korona Kielce i Widzew Łódź. Jedyna drużyna, która w kwietniu nie odniosła ligowej porażki – Sandecja Nowy Sącz – w rankingu medialności uplasowała się na siódmym miejscu.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w kwietniu 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

Wśród polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig tradycyjnie już najlepszy był Robert Lewandowski. „Lewy” po raz kolejny zdeklasował swoich rywali, mimo że przez kontuzję rozegrał w kwietniu tylko jeden mecz. Media nadal dyskutowały o tym urazie, a także o rekordzie Gerda Mullera (40 goli w Bundeslidze), którego pobicie mogła mu pokrzyżować kontuzja. Na drugim miejscu znalazł się Arkadiusz Milik, który w kwietniu rozegrał pięć spotkań w barwach Olympique Marsylia, zdobył dwie bramki i zaliczył asystę. Co ciekawe, poza „RL9” i Krzysztofem Piątkiem w pierwszej dziesiątce zestawienia znaleźli się wyłącznie piłkarze z włoskiej Serie A oraz angielskiej Premier League.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w kwietniu 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

Informacja prasowa
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ