Lech Poznań medialnie najlepszy także w grudniu. Pomogła Liga Europy

STRONA GŁÓWNA >> >>

Lech Poznań medialnie najlepszy także w grudniu. Pomogła Liga Europy

Lech Poznań trzeci miesiąc z rzędu był najbardziej medialnym klubem piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy. W grudniu „Kolejorzowi” po raz kolejny pomogły występy w Lidze Europy – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Wicemistrz Polski w grudniu grał podobnie jak miesiąc wcześniej – bardzo nierówno. Do dwóch porażek w Lidze Europy dołożył po jednym ligowym zwycięstwie i remisie, a także dwie porażki. Zwłaszcza remis z ostatnią w tabeli Stalą Mielec i porażka z nisko notowaną Wisłą Kraków mogły być rozczarowaniem dla kibiców „Kolejorza”. Medialny wynik klubu zbudowały jednak występy w Lidze Europy i to pomimo dwóch wyraźnych porażek – z Benfiką Lizbona oraz Glasgow Rangers.

Gdyby nie europejskie puchary druga w zestawieniu Legia Warszawa najprawdopodobniej wyprzedziła by rywali z Poznania. Stołeczna drużyna w grudniu odniosła dwa ligowe zwycięstwa, rok jednak zakończyła kompletnie niespodziewaną porażką ze Stalą Mielec. Kolejne miejsca zajęły: Wisła Kraków, Śląsk Wrocław, Cracovia oraz Pogoń Szczecin. Szczególnie ten ostatni zespół może być zadowolony ze swoich występów w grudniu. „Portowcy” wygrali wszystkie cztery ligowe starcia i awansowali na drugie miejsce w tabeli.

Na uwagę zasługuje także miejsce w pierwszej dziesiątce Wisły Płock. „Nafciarze” w analizowanym okresie odnotowali dwa zwycięstwa, remis oraz porażkę, ale sporo publikacji skupiało się na kwestiach organizacyjnych. W klubie pojawił się nowy dyrektor sportowy, którym został Paweł Magdoń, a także Emil Kot, który został dyrektorem ds. skautingu.


Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w grudniu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

W Fortuna 1. Lidze kolejny miesiąc z rzędu nie doszło do zmian w czołówce, do której należą: spadkowicze z PKO BP Ekstraklasy – Korona Kielce i Arka Gdynia, beniaminek Widzew Łódź, a także Radomiak Radom, który w poprzednim sezonie przegrał z Wartą Poznań w barażach o awans do najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Co więcej, w pierwszej szóstce po raz kolejny znalazły się: Górnik Łęczna oraz Resovia. Można więc z całą pewnością ocenić, że na chwilę obecną jest to sześć najbardziej medialnych klubów na zapleczu Ekstraklasy. Ich popularność nie jest bowiem zależna od miesiąca i osiąganych wyników. Najlepsza okazała się kielecka drużyna i to pomimo dwóch ligowych porażek w grudniu. Co ciekawe, sportowo najlepszy zespół jesieni – Bruk-Bet Termalica Nieciecza – zajął dopiero 10. miejsce w medialnym zestawieniu.


Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w grudniu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

Zwycięzcą grudniowego rankingu medialności polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, po raz kolejny został Robert Lewandowski. „RL9” w grudniu został wybrany najlepszym piłkarzem roku w dwóch plebiscytach: FIFA oraz Globe Soccer Awards. Napastnik w grudniu potwierdził zresztą swoją klasę, zdobywając pięć bramek w czterech ligowych meczach. Za jego plecami znalazła się trójka Polaków z Serie A – Wojciech Szczęsny, Piotr Zieliński oraz Arkadiusz Milik. W przypadku tego ostatniego o wyniku zdecydowały często pojawiające się nowinki transferowe.


Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w grudniu 2020 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
docx
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ