Inauguracja nowego sezonu, Legia po raz kolejny na szczycie

STRONA GŁÓWNA >> >>

Inauguracja nowego sezonu, Legia po raz kolejny na szczycie

Na przestrzeni lipca, kolejny miesiąc z rzędu, to Legia była najbardziej medialnym klubem Ekstraklasy – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. W kontekście warszawskiej drużyny ukazało się 4 675 publikacji. Duży odsetek doniesień dotyczył otwarcia sezonu 2018/2019, a także nowych piłkarskich potyczek.

Spotkanie beniaminka z Pogonią Szczecin otworzyło nową edycję rozgrywek LOTTO Ekstraklasy. Miedź Legnica, chociaż nie znalazła się w lipcowym zestawieniu najbardziej medialnych drużyn, nie dała na boisku żadnych szans „Portowcom” i odprawiła ich z kwitkiem do domu. Nieco na przekór wynikom sportowym, dziennikarze częściej pisali na temat Pogoni Szczecin – drużyna znalazła się na 10 miejscu w rankingu.

Z uwagi na to, że nowy sezon ruszył dopiero w drugiej połowie lipca, znaczna część materiałów medialnych zawierała obszerne analizy dotychczasowych osiągnięć poszczególnych klubów. Faworytami ekspertów były przede wszystkim dwie drużyny – Legia Warszawa i Lech Poznań.


Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lipcu 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

W Fortunie I lidze sytuacja uległa poważnym zmianom. Ruch Chorzów, który od wielu miesięcy przewodził stawce, spadł do II ligi, a jego miejsce z liczbą 1 025 publikacji zajął klub GKS Katowice. Raków Częstochowa z pozycji 7. awansował na pozycję 3., a tuż nad nim znalazła się drużyna Stal Mielec, która już od czerwca wygrzewa 2. miejsce na podium.

Inauguracja nowego sezonu wzbudziła w fanach piłki nożnej mieszane odczucia. Dziennikarze z jednej strony podkreślali solidne przygotowanie klubów z Częstochowy i Mielca, z drugiej natomiast gromili drużyny z Tychów i Katowic, które w kiep