Europejskie puchary wywindowały Legię

STRONA GŁÓWNA >> >>

Europejskie puchary wywindowały Legię

W sierpniu kibice w Polsce poza ligowymi rozgrywkami żyli występami Legii Warszawa w europejskich pucharach. Zainteresowanie tym tematem widać nie tylko po liczbie publikacji, ale także po zaangażowaniu w mediach społecznościowych – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Stołeczny klub po raz kolejny okazał się najbardziej medialnym zespołem PKO BP Ekstraklasy. W sierpniu jego przewaga nad resztą stawki była jednak znacznie bardziej widoczna. Co więcej, przeniosło się to także na media społecznościowe, gdzie Legia odnotowała ponad 70% więcej postów niż drugi klub w zestawieniu. A wszystko przez europejskie puchary – Warszawianie rywalizowali z Dinamem Zagrzeb w kwalifikacjach do Ligi Mistrzów, a następnie ze Slavią Praga w kwalifikacjach do Ligi Europy.

Mówiąc o europejskich pucharach, wspomnieć należy także o Rakowie Częstochowa. Drużyna spod Jasnej Góry rywalizowała o awans do Ligi Konferencji Europy, odpadając w ostatniej rundzie eliminacji po meczach z KAA Gent. Pozwoliło to na obecność w pierwszej szóstce najbardziej medialnych klubów Ekstraklasy.

Na drugie miejsce zestawienia powrócił Lech Poznań, który wyprzedził Śląsk Wrocław. Zespół z Dolnego Śląska w sierpniu rozegrał co prawda dwa mecze kwalifikacji do Ligi Konferencji Europy (przegrany dwumecz z Hapoelem Beer Sheva), jednak wobec dobrej postawy „Kolejorza” i głośnego transferu Adriela Ba Louy musiał zadowolić się najniższym miejscem na podium. Po raz kolejny warta uwagi jest pozycja Radomiaka, który medialnie radzi sobie najlepiej z beniaminków i po raz kolejny znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu, a ponadto był najczęściej obecnym na okładkach gazety klubem PKO BP Ekstraklasy.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w sierpniu 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

W sierpniu czołówka rankingu medialności klubów Fortuna I liga po raz kolejny nie uległa zmianom. Zdecydowanie najbardziej medialnym klubem w sierpniu był Widzew Łódź, za którego plecami znalazły się Korona Kielce i Arka Gdynia. Podbeskidzie Bielsko-Biała – tegoroczny spadkowicz z PKO BP Ekstraklasy – tym razem znalazł się na ósmym miejscu zestawienia. Na uwagę zasługuje dziesiąte miejsce Skry Częstochowa, która jest jedynym beniaminkiem w TOP 10. Przekaz w dużej mierze stanowiły jednak kwestie organizacyjne dot. klubu.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w sierpniu 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

Jeśli chodzi o polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig,  sierpień oczywiście należał do Roberta Lewandowskiego. „Lewy” w sierpniu zdobył aż siedem bramek w czterech meczach, znakomicie rozpoczynając nowy sezon niemieckich rozgrywek. Za jego plecami po raz kolejny znaleźli się Wojciech Szczęsny i Piotr Zieliński, ale na uwagę zasługuje inny Polak będący zawodnikiem klubu z Serie A. Nicola Zalewski, bo o nim mowa, został sensacyjnie powołany do seniorskiej reprezentacji Polski czym wzbudził zainteresowanie kibiców i mediów.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w sieprnia 2021 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

Informacja prasowa
docx
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ