Dwumecz z Fiorentiną nakręcił zainteresowanie Lechem Poznań
Lech Poznań także w kwietniu 2023 r. był zdecydowanie najbardziej medialnym klubem piłkarskim w Polsce. Zainteresowanie „Kolejorzem” pobudził dwumecz z AC Fiorentina w Lidze Konferencji Europy – wynika z analizy PSMM Monitoring & More. W Fortuna I Lidze po raz kolejny najlepsza była Wisła Kraków, a wśród piłkarzy niezmiennie równych sobie nie ma Robert Lewandowski.
Lech Poznań w kwietniu stoczył niesamowitą batalię z AC Fiorentina w Lidze Konferencji Europy, co spotkało się z ogromnym zainteresowaniem kibiców i mediów. „Kolejorz” ostatecznie odpadł z dalszej rywalizacji, ale odrabianiem strat w meczu rewanżowym na wyjeździe spowodował lawinę wpisów w social media i pojawienie się wielu artykułów. Poza tym rozegrał niezwykle medialny mecz z Legią Warszawa, a sprawa zawieszenia Bartosza Salamona również była szeroko opisywana przez media.
Legia Warszawa znalazła się za plecami Lecha, ale odnotowała więcej publikacji w prasie, a także nieco więcej wpisów w mediach społecznościowych. W tym drugim aspekcie oba kluby zdecydowanie wyprzedziły wszystkie pozostały, notując ponad 3-krotnie więcej postów niż trzeci w zestawieniu zespół. Stołeczny klub w kwietniu rozegrał także dwa głośne mecze – ten z „Kolejorzem” oraz właśnie z Rakowem. Zagrał też w Pucharze Polski, co zwiększyło liczbę publikacji.
Dla trzeciego Rakowa Częstochowa to najwyższa pozycja w historii całego zestawienia. Częstochowski klub osiągnął ten wynik dzięki kolejnym spotkaniom przybliżającym go do Mistrzostwa Polski, meczu z Legią czy rozgrywkom w Pucharze Polski. „Medaliki” były też trzecim najpopularniejszym klubem PKO BP Ekstraklasy w social media, co także jest ich najlepszym wynikiem w historii zestawienia.
Kolejne miejsca zajęły Śląsk Wrocław, Pogoń Szczecin oraz Lechia Gdańsk. W przypadku klubów z Wrocławia i Gdańska medialność zupełnie odbiegła od formy sportowej, która w kwietniu była bardzo słaba. Oba kluby przegrały cztery z pięciu ligowych spotkań, remisując jedynie w starciu pomiędzy sobą.
Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w kwietniu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)
W Fortuna I lidze po raz kolejny zdecydowanie najlepsza okazała się Wisła Kraków, która tradycyjnie już odnotowała wynik na poziomie górnej połowy klubów PKO BP Ekstraklasy. „Biała Gwiazda” w kwietniu po serii siedmiu zwycięstw z rzędu musiała uznać wyższość dwóch rywali – Puszczy Niepołomice i Ruchu Chorzów. „Niebiescy” od wielu miesięcy są medialną drugą siłą ligi, podczas gdy kwietniowy wynik Puszczy pozwolił jej na zajęcie 8. miejsca. Podium uzupełnił natomiast Łódzki Klub Sportowy, który pewnie zmierza po awans do wyższej klasy rozgrywkowej.
Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi w kwietniu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)
Wśród polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, po raz kolejny równych sobie nie miał Robert Lewandowski. Na drugim miejscu znalazł się Piotr Zieliński, a na trzecim Wojciech Szczęsny. Czołową piątkę uzupełnili Arkadiusz Milik oraz Bartosz Bereszyński. W czołowej dziesiątce znalazł się także Przemysław Frankowski, co jest zauważeniem znakomitej formy reprezentanta Polski w osiągającym świetne wyniki RC Lens. Po raz kolejny w TOP 10 znalazł się Jakub Kamiński, który w kwietniu strzelił swojego drugiego gola w niemieckiej Bundeslidze.
Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w kwietniu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)
———————————————————————–
„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.
PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.
Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne
Osoba do kontaktu:
Katarzyna Popławska
Kierownik Działu Marketingu i PR
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl
PSMM Monitoring & More
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ