Zmiany na „Scenie Politycznej” – wydanie specjalne raportu

STRONA GŁÓWNA >> >>

Zmiany na „Scenie Politycznej” – wydanie specjalne raportu

Na miesiąc przed wyborami media komentowały każde działanie partii politycznych oraz ich liderów. We wrześniu na temat ugrupowań opublikowano prawie 17 tys. materiałów. Obojętni nie pozostali także internauci – w mediach społecznościowych trwała polityczna wrzawa – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Platforma Obywatelska pozostała najbardziej medialną partią polityczną w Polsce. W ciągu miesiąca ukazało się na jej temat 5,6 tys. publikacji. O PiS-ie było ich nieznacznie mniej – 5,1 tys.

Inne partie pozostają daleko w tyle. Trzecie miejsce należy do Polskiego Stronnictwa Ludowego (2,3 tys.), a czwarte do stosunkowo nowej koalicji – Zjednoczonej Lewicy (1,1 tys.). Na dalszych miejscach znalazły się Kukiz’15 (0,7 tys.), Nowoczesna (0,7 tys.). KORWiN (0,6 tys.) wyprzedził ugrupowanie Partia Razem (0,4 tys.).


Wykres 1. Liczba przekazów prasowych, w których wystąpiły partie polityczne – wrzesień 2015 r.

 

Lider Nowoczesnej odnotował dynamiczny skok

Dziennikarze we wrześniu najchętniej pisali o Ewie Kopacz – premier zyskała przewagę aż 1 tys. materiałów. Drugą pozycję w zestawieniu pod względem liczby publikacji zajął Jarosław Kaczyński (1,4 tys.), a trzecią Paweł Kukiz (0,7 tys.). Jeśli chodzi o medialność pozostałych polityków, to tuż za podium miejsca zajęli Ryszard Petru, Janusz Piechociński i Janusz Korwin-Mikke. Zestawienie zamykają Włodzimierz Czarzasty, Adrian Zandberg i Karol Jene.


Wykres 2. Liczba przekazów prasowych, w których wystąpili liderzy partii politycznych – wrzesień 2015 r.

 

Korwin-Mikke najczęściej krytykowany, media łagodniejsze dla Kopacz

Coraz częściej w niekorzystnym świetle przedstawiany jest Janusz Korwin-Mikke – aż 39 proc. przekazu na jego temat miało charakter krytyczny. O liderze partii KORWiN najostrzej pisały „Fakt” i „Super Express”. Wysoki wynik nieprzychylnych doniesień medialnych odnotował także Paweł Kukiz – 26 proc. O tym polityku niepochlebne materiały można było znaleźć najczęściej w „Gazecie Polskiej Codziennie” oraz „Gazecie Wyborczej”.

Warto zauważyć także, że przyrost nieprzychylnych publikacji dotyczył także Jarosława Kaczyńskiego i Janusza Piechocińskiego. Zmniejszyła się natomiast liczba negatywnych tekstów w prasie na temat Ewy Kopacz – z 12 proc. w sierpniu do 5 proc. we wrześniu.

 

Ewa Kopacz zdecydowanie w social media

Prawie 200 tys. wpisów i komentarzy – to spektakularny wynik PEK w mediach społecznościowych, który świadczy o tym, że każde działanie lidera opozycji rządzącej jest głośno komentowane w social media. Na drugim miejscu, ale ze znacznie gorszym wynikiem – 89 tys. uplasował się Janusz Korwin-Mikke. Internauci intensywnie komentują także pracę Jarosława Kaczyńskiego (59 tys.), Pawła Kukiza (56 tys.) i Ryszarda Petru (28 tys.).

 


Wykres 3. Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych w social media – wrzesień 2015 r.

 

* Badanie wydźwięku artykułów prasowych w dziennikach ogólnopolskich dotyczy następujących tytułów: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Nasz Dziennik”, „Polska the Times”, „Rzeczpospolita”, „Super Express” oraz „Gazeta Polska Codziennie”

Raport „Scena Polityczna”, wrzesień 2015

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z innymi raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ