Zmiana lidera w rankingu medialności klubów PKO BP Ekstraklasy

STRONA GŁÓWNA >> >>

Zmiana lidera w rankingu medialności klubów PKO BP Ekstraklasy

W październiku br. Lech Poznań zagrał trzy mecze w Lidze Konferencji Europy i wydawało się, że dzięki temu utrzyma fotel lidera medialności wśród klubów PKO BP Ekstraklasy. Tak się jednak nie stało, a „Kolejorza” wyprzedziła Legia Warszawa – wynika z analizy PSMM Monitoring & More.

Lech Poznań był liderem rankingu medialności nieprzerwanie od maja bieżącego roku. W tym czasie zdobył mistrzostwo Polski oraz grał w europejskich pucharach i wydawało się, że do końca tych rozgrywek będzie liderem zestawienia. Niespodziewanie „Kolejorza” wyprzedziła jednak Legia Warszawa. Stołeczny klub w październiku awansował dalej w Pucharze Polski, a także zdobył osiem punktów w pięciu meczach i pozostaje w ścisłej czołówce tabeli PKO BP Ekstraklasy.

Z pewnością wynik Legii może zaskakiwać. Na początku października mierzyła się w najbardziej medialnym meczu w Polsce z Lechem, później na treningi do Wojskowych dołączył Grzegorz Krychowiak, a kwestia powołania Artura Jędrzejczyka do reprezentacji na mistrzostwa świata w Katarze rozgrzewała media – jeśli spojrzymy na te kwestie, to na pewno ten rezultat jest bardziej zrozumiały. Śląsk wyeliminował z Pucharu Polski mistrza kraju, zorganizował także akcję z seniorami, głośno dyskutuje się w mieście o finansowaniu klubu, ale też kibice pokazali się ze złej strony, co odbiło się szerokim echem – komentuje Jakub Wieliński, ekspert PSMM Monitoring & More, dziennikarz sportowy Telewizji WTK.

Lech w tym samym czasie uzyskał identyczną liczbę ligowych punktów, ale odpadł w 2. rundzie Pucharu Polski. Podopieczni Johna van den Broma zagrali jednak trzy mecze w fazie grupowej Ligi Konferencji Europy, które spotkały się ze sporym zainteresowaniem. To jednak nie wystarczyło do pierwszego miejsca w rankingu medialności. W social media sytuacja w październiku wyglądała niemal identycznie – Legia i Lech zdecydowanie odjechały reszcie stawki, ale także tutaj lepsi byli „Wojskowi”.

Na trzecie miejsce pomimo co najwyżej średnich wyników wrócił Śląsk Wrocław. Wrocławianie byli w stanie pokonać Lecha Poznań w Pucharze Polski, co spotkało się ze sporym zainteresowaniem mediów i użytkowników mediów społecznościowych. Poza podium wypadła także Pogoń Szczecin, a stosunkowo mniejszą liczbę publikacji można tłumaczyć drobnym spadkiem po wyraźnym wzroście spowodowanym otwarciem nowego stadionu. Do pierwszej ósemki awansował także lider najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce, Raków Częstochowa. „Medaliki” zostały nieznacznie wyprzedzone przez cały czas utrzymującego się wysoko – sportowo i medialnie – Widzewa Łódź.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w październiku 2022 r. (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna I Lidze równych sobie cały czas nie ma Wisła Kraków. „Biała Gwiazda” pomimo wręcz rozczarowujących wyników na zapleczu PKO BP Ekstraklasy nadal pozostaje niezwykle popularna wśród dziennikarzy. Dość powiedzieć, że klub z Reymonta po raz kolejny odnotował wynik lepszy od Rakowa Częstochowa. Bardzo dobrze radzi sobie także Ruch Chorzów, który pozostaje wiodącą drugą siłą Fortuna I Ligi, jeśli chodzi o medialność. Na uwagę zasługuje też wynik Łódzkiego Klubu Sportowego. Łodzianie w październiku wygrali trzy z czterech spotkań, mierząc się m.in. z medialnymi Wisłą Kraków i Arką Gdynia, co pozwoliło im na awans na czwarte miejsce w rankingu medialności.

Wisła Kraków więcej miejsca w mediach dostaje na zapleczu Ekstraklasy, niż wtedy, gdy w niej grała. Dla mediów to wciąż nowa sytuacja, co paradoksalnie może korzystnie wpływać na klub. Biała Gwiazda ma jednak wciąż sporo do poukładania w samej organizacji o czym też dziennikarze regularnie przypominają – dodaje Jakub Wieliński.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna 1. ligi w październiku 2022 (prasa i wybrane strony internetowe)

Robert Lewandowski w październiku był oczywiście zdecydowanie najbardziej medialnym polskim piłkarzem. Za jego plecami tradycyjnie już znalazła się trójka piłkarzy z Serie A – Piotr Zieliński, Arkadiusz Milik i Wojciech Szczęsny. Czołową piątkę uzupełnił kolejny piłkarz z najwyższej klasy rozgrywkowej we Włoszech, ale już mniej spodziewany – Nicola Zalewski. Za jego plecami znalazł się Jakub Kamiński, który odgrywa coraz ważniejszą rolę w niemieckim VfL Wolfsburg. W czołowej dziesiątce po raz kolejny znalazł się Jakub Kiwior, który na dobre zadomowił się już wśród najbardziej medialnych polskich piłkarzy.

Zdaniem eksperta PSMM Monitoring & More Jakuba Wielińskiego – Wśród piłkarzy czołówka nie dziwi, ale cieszy to, że w zestawieniu pojawiają się młodzi piłkarze, których w ciągu kilku lat będą rozchwytywać najwięksi. Już teraz pisze się o wielomilionowym transferze Jakuba Kiwiora, Nicola Zalewski walczył o nagrodę Golden Boya, a Jakub Kamiński notował w październiku pierwsze gole i asysty w Wolfsburgu.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w październiku 2022 r. (prasa i wybrane strony internetowe)

 

——————————————————————————————-

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z informacjami i raportami dla mediów: https://psmm.pl/dla-mediow/

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierownik Działu Marketingu i PR
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl

PSMM Monitoring & More
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

Informacja prasowa 14.11.2022
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ