Zamieszanie medialne wokół PiS trwa

STRONA GŁÓWNA >> >>

Zamieszanie medialne wokół PiS trwa

Prawo i Sprawiedliwość znalazło się kolejny raz na czele rankingu najbardziej medialnych partii politycznych w Polsce – wynika z badania „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Dalsze miejsca z dużą stratą zajęły PO, Kukiz’15, PSL, Nowoczesna i Mniejszość Niemiecka.

Mimo tego, że PiS odnotował spadek liczby publikacji w stosunku do ubiegłego miesiąca – 50,1 tys. materiałów w kwietniu do 55 tys. w marcu, to nadal pozostaje bezsprzecznym liderem zestawienia. Na temat Platformy Obywatelskiej, która zajmuje w rankingu drugie miejsce, ukazało się o 32,6 tys. doniesień medialnych mniej niż na temat partii rządzącej. Łącznie o PO w kwietniu pojawiło się 17,5 tys. informacji. Na podium uplasował się także Kukiz’15 (9,6 tys. materiałów), a za nim PSL (9,5 tys.), Nowoczesna (9,1 tys.) i Mniejszość Niemiecka (0,2 tys.).


Wykres 1. Liczba publikacji na temat partii politycznych w kwietniu 2016 r.

 

Natomiast jeśli chodzi o zdolność przykuwania uwagi mediów przez liderów partii politycznych, to Grzegorz Schetyna zamyka pierwszą trójkę zestawienia z wynikiem 4,1 tys. publikacji, ustępując miejsca Jarosławowi Kaczyńskiemu (13,3 tys.) i Ryszardowi Petru (4,4 tys.). Nazwisko szefa Kukiz’15 pojawiło się w 3,2 tys. materiałów, a lidera PSL w 1,8 tys. informacji.

Kosiniak-Kamysz coraz popularniejszy

To właśnie Władysław Kosiniak-Kamysz odnotował największy wzrost zainteresowania dziennikarzy w stosunku do poprzedniego raportu „Scena Polityczna”. Na jego temat pojawiło się aż o 22 proc. materiałów więcej niż w marcu. Natomiast Ryszarda Petru dotyczył największy spadek liczby publikacji – aż o 58 proc.


Wykres 2. Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych w kwietniu 2016 r.

 

O przywódcy Prawa i Sprawiedliwości najczęściej informowały TVN24, Polsat News, Superstacja i TVP Info. Kaczyński pojawił się w 165 materiałach na pierwszych stronach gazet oraz w 1813 tytułach publikacji w prasie i internecie.

Więcej o Kukiz’15, mniej o Kukizie

Dziennikarze w kwietniu więcej pisali o stowarzyszeniu Kukiz’15 – wzrost o 55 proc. Jednak pomimo faktu, że ugrupowanie budziło większe zainteresowanie, to znacznie mniej medialny był sam lider – Paweł Kukiz. Liczba publikacji na jego temat spadła o 47 proc.


Wykres 3. Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat partii politycznych w kwietniu 2016 r.

 

Pełny raport „Scena Polityczna”

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ