„Wojskowi” najlepsi na boisku i w mediach

STRONA GŁÓWNA >> >>

„Wojskowi” najlepsi na boisku i w mediach

Legia Warszawa wygrała z Lechem Poznań w rundzie wiosennej LOTTO Ekstraklasy po bramce w ostatniej minucie spotkania. Zwycięstwo „Wojskowym” zapewnił były gracz Lecha, Kasper Hämäläinen. Legioniści okazali się lepsi od „Kolejorza” nie tylko na boisku. W marcu, po raz kolejny zajęli pierwszą pozycję w badaniu najbardziej medialnych klubów „Polska Piłka” przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Legia Warszawa po odpadnięciu z europejskich pucharów odnotowała mniejsze zainteresowanie medialne dziennikarzy. Choć jej przewaga nad kolejnymi drużynami w badaniu „Polska Piłka” pozostała spora, to jest zdecydowanie niższa niż w poprzednich miesiącach. W przypadku „Wojskowych” ciekawiej było w klubowych gabinetach niż na boisku. Władzę w Legii przejął Dariusz Mioduski, zastępując na stanowisku prezesa Bogusława Leśnodorskiego.

Ostatni raz Lech Poznań odnotował więcej publikacji medialnych od Legii we wrześniu 2015 r. Jednak Poznaniacy nie mają się czym martwić. Po siedmiu miesiącach udało im się wyprzedzić w rankingu medialności Wisłę Kraków, która w ostatnim czasie plasowała się za drużyną ze stolicy. Bardzo dobra seria spotkań piłkarzy z Poznania nie umknęła uwadze dziennikarzy. Pomimo dwóch bezbramkowych remisów z Górnikiem Łęczna i Wisłą Kraków, Lechowi udało się nawet na chwilę zrównać z liderem LOTTO Ekstraklasy. Po raz kolejny również wielkim sukcesem okazała się akcja „Kibicuj z klasą”, która wypadła w dniu urodzin Lecha. Bezpłatny udział w spotkaniu mogły wziąć grupy zorganizowane dzieci i młodzieży.

Na trzecim miejscu w rankingu znalazła się Wisła Kraków, która zmierzyła się w marcu z Legią i Lechem. Mecz w Warszawie przegrała, a na swoim stadionie zremisowała wspomniany mecz z Lechem.


Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w marcu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe

Najwyżej sklasyfikowaną drużyną w rankingu 1. ligi został Górnik Zabrze. Zabrzanie po raz kolejny uplasowali się na szczycie zestawienia, jednak ich przewaga była mniej wyraźna niż w poprzednich miesiącach. Górnik zmagania ligowe w 2017 roku zaczął w kratkę. Udało mu się wygrać z GKS Tychy i Sandecją Nowy Sącz, a przegrał z Pogonią Siedlce i Zagłębiem Sosnowiec. Z marcowych spotkań nie mogą być zadowoleni piłkarze drugiej drużyny rankingu „Polska Piłka”, GKS-u Katowice. Na pięć rozegranych spotkań udało im się tylko wygrać ze Zniczem Pruszków. Kolejne miejsca w zestawieniu medialności zajęły Zagłębie Sosnowiec, Stal Mielec i Miedź Legnica.


Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn 1. ligi w marcu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdza popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę już ponad 1,5 mln informacji.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z pozostałymi raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:
Tomasz Lubieniecki
starszy analityk mediów
mobile: +48 697 510 960
tel. +48 61 66 26 005 wew. 154
tlubieniecki@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ