We wrześniu niecodzienny spadek Lecha, Legia przed Rakowem

STRONA GŁÓWNA >> >>

We wrześniu niecodzienny spadek Lecha, Legia przed Rakowem

Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy we wrześniu 2023 roku. Stołeczny klub ponownie wyprzedził Raków Częstochowa, a na trzecim miejscu znalazł się Śląsk Wrocław – wynika z raportu PSMM Monitoring & More. W Fortuna I Lidze jak zwykle najlepsza była Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy lig TOP 5 – Robert Lewandowski.

Legia Warszawa we wrześniu była zdecydowanie najpopularniejsza zarówno w prasie, najważniejszych portalach internetowych, jak i mediach społecznościowych, gdzie jej przewaga nad rywalami była największa. Bardzo duże zainteresowanie wzbudził wygrany mecz Ligi Konferencji Europy z Aston Villą, a także ligowa potyczka z Widzewem Łódź.

Raków Częstochowa kolejny miesiąc z rzędu utrzymał się na drugim miejscu, na co pozwoliły występy w Lidze Europy. „Medaliki” co prawda przegrały pierwszy mecz fazy grupowej z Atalantą Bergamo, ale w lidze odnotowały trzy zwycięstwa w czterech meczach. Najbardziej medialna była jednak wysoka porażka w meczu z Lechem Poznań.

Na trzecim miejscu dość niespodziewanie znalazł się Śląsk Wrocław, który w aspekcie sportowym jest sensacją obecnego sezonu PKO BP Ekstraklasy. Wrocławianie we wrześniu odnotowali komplet czterech zwycięstw i znaleźli się na pierwszym miejscu tabeli. Co ciekawe, Śląsk był także zdecydowanie najczęściej obecny na okładkach gazet.

Czołową piątkę uzupełniły Pogoń Szczecin i Lech Poznań. To pokłosie niezwykle medialnego meczu z Legią Warszawa oraz powołania Kamila Grosickiego do reprezentacji Polski. Sportowo „Kolejorz” we wrześniu zdobył 10 punktów w czterech meczach, podczas gdy Pogoń wygrała i przegrała dwa spotkania. Dla Lecha to najgorsza pozycja w rankingu medialności od marca 2020 roku, kiedy również znalazł się na piątym miejscu.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy we wrześniu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna I Lidze zdecydowanie najbardziej medialna pozostaje Wisła Kraków, z której plecami znajduje się Lechia Gdańsk. Pozostałe zespoły we wrześniu odnotowały znacznie mniejsze zainteresowanie mediów niż te dwa kluby. Pierwszą piątkę uzupełniły Stal Rzeszów, Motor Lublin i Arka Gdynia, a największą niespodzianką jest brak Polonii Warszawa w TOP 10. Po spadku z PKO BP Ekstraklasy, zmalało także zainteresowanie Wisłą Płock – pomimo otwarcia nowego stadionu znalazła się ona na 7. miejscu we wrześniowym rankingu medialności.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi we wrześniu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

Robert Lewandowski także we wrześniu okazał się zdecydowanie najbardziej medialnym polskim piłkarzem klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig. Co więcej, jego przewaga w analizowanym okresie była miażdżąca, za sprawą głośnego wywiadu, jakiego udzielił Eleven Sports i serwisowi meczyki.pl. „Lewy” odnotował bowiem ponad cztery razy więcej publikacji od drugiego w zestawieniu Piotra Zielińskiego. Pierwszą piątkę uzupełnili Wojciech Szczęsny, Matty Cash i Arkadiusz Milik, a największym zaskoczeniem jest obecność w TOP 10 Marcina Bułki. Polski bramkarz jest objawieniem obecnego sezonu Ligue 1, co spotkało się z zainteresowaniem mediów.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich we wrześniu 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

————————————————-

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierownik Działu Marketingu i PR
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl
PSMM Monitoring & More

Informacja prasowa 17.10.2023
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ