Warszawa liderem, Sandomierz odzyskuje siłę

STRONA GŁÓWNA >> >>

Warszawa liderem, Sandomierz odzyskuje siłę

W siódmym podsumowaniu medialności miast występujących w serialach TV zwyciężyła Warszawa, lokowana w „Na Wspólnej”. W kontekście tej produkcji stolica zebrała 1,3 tys. publikacji, czyli o 0,8 tys. więcej niż w poprzednim zestawieniu, co dało skok aż o 4 pozycje.

Raport „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” dotyczył publikacji, które ukazały się w I półroczu 2016 roku. Na 2. miejsce spadła Warszawa w związku z serialem „M jak Miłość”, wymieniana w mediach najczęściej w II półroczu 2015. Miasto zebrało blisko 1 tys. publikacji. Do liderów dołączył Sandomierz, bohater „Ojca Mateusza”, z wynikiem 0,9 tys. materiałów. Na 4. pozycji znalazł się Wrocław, który w związku z serialem „Pierwsza Miłość” pojawił się w 0,8 tys. publikacjach. Top 5 zamyka Warszawa z „Drugiej Szansy” – 0,8 tys. informacji.


Wykres 1. Liczba informacji na temat miejscowości w kontekście seriali (internet, prasa, RTV) w I półroczu 2016 r.

 

Najwięcej publikacji w internecie zebrała Warszawa, wymieniana w związku z serialem „Na Wspólnej” – 1123 informacje, co stanowiło 86 proc. przekazu. W prasie i telewizji najpopularniejsza była również stolica, ale w kontekście „M jak Miłość” – odpowiednio 305 i 20 materiałów. Stacje radiowe i telewizyjne chętnie przywoływały również Sandomierz – po 14 informacji w każdym z rodzajów mediów.

Ogółem w przekazie na temat wszystkich analizowanych miast przeważały media ogólnopolskie – 58 proc. Najwięcej informacji w źródłach regionalnych zgromadziły Warszawa („Na Wspólnej”), Sandomierz („Ojciec Mateusz”) oraz Wrocław („Pierwsza Miłość”).

Skuteczna promocja

Podobnie jak w poprzednim półroczu największe dotarcie wygenerowały publikacje dotyczące Warszawy w serialu „Na Wspólnej” – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” ocenili je na 1 mld potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami. Druga pod tym względem okazała się Leśna Góra („Na dobre i na złe”) – 0,8 mld, a trzecia Grabina („M jak Miłość”) – 0,4 mld. Co ciekawe, obie miejscowości są fikcyjne.

Najwyższym ekwiwalentem reklamowym publikacji może pochwalić się Warszawa w kontekście serialu „M jak Miłość” – przekroczył on 35 mln zł. O 15 mln mniej stolica odnotowała dzięki informacjom na temat „Na Wspólnej”. Promocję wartą 16,6 mln zł przyniosły jej „Barwy Szczęścia”. Dobrze poradziła sobie również „Druga Szansa” – wartość publikacji o Warszawie wyceniono na 14,6 mln zł.

W analizowanym okresie cityplacement w telewizyjnych produkcjach filmowych przyniosło miastom łącznie 159 mln zł ekwiwalentu reklamowego i dotarcie na poziomie 5,5 mld potencjalnych kontaktów odbiorców z informacjami.


Wykres 2. Mapa benchmarkingowa*

 

Sandomierz pnie się w górę

Miasto będące tłem akcji „Ojca Mateusza” od 3 wydań podsumowania „Miasta w serialach” konsekwentnie zyskuje na popularności w mediach. Od 13. miejsca w I półroczu 2015, przez 6. lokatę w II półroczu ub. r., w bieżącym zestawieniu osiągnął 3. pozycję, wykazując wzrost publikacji o 108 proc. względem poprzedniego wydania raportu.

Mimo tak znacznej różnicy w liczbie materiałów, spadła wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów w porównaniu z II półroczem ub.r. – z 6,8 mln zł do 5,6 mln zł. Wskaźnik dotarcia informacji oszacowano na 161 mln (wzrost o 13 mln).

O Sandomierzu publikowały najczęściej: Swiatseriali.interia.pl (16), Tele Tydzień (16), „Gazeta Wyborcza – Kielce” (14), Wrota-swietokrzyskie.pl (12), Radio.kielce.pl (12).

Po raz kolejny miasto zwyciężyło pod względem liczby wystąpień na pierwszych stronach gazet i czasopism – 10 publikacji.

 

Raport „Miasta w serialach”

 

*Mapa benchmarkingowa obrazuje medialną pozycję poszczególnych miejscowości z uwzględnieniem trzech czynników: ekwiwalentu reklamowego, dotarcia i liczby informacji.

Ekwiwalent reklamowy (AVE) – wartość publikacji wyrażona w pieniądzu.
Dotarcie – zasięg informacji wyrażony w potencjalnej liczbie kontaktów z czytelnikami i unikalnymi użytkownikami.
Wielkość kuli – liczba publikacji.
Położenie kuli – uwzględnia wartość reklamową przekazów medialnych, ich dotarcie oraz liczbę publikacji. Najlepsza pozycja na wykresie to prawy górny róg (oznacza, że publikacje miały wysoką wartość AVE oraz bardzo duże dotarcie).

 

Metodologia badania

W badaniu uwzględniono wybrane polskie seriale emitowane przez Polsat, TVN, TVP1 i TVP2 w okresie od stycznia do czerwca 2016 roku, których akcja dzieje się współcześnie: Barwy Szczęścia, Druga Szansa, Klan, M jak Miłość, Na dobre i na złe, Na sygnale, Na Wspólnej, Ojciec Mateusz, O mnie się nie martw, Powiedz TAK!, Przyjaciółki, Rodzinka.pl, Singielka, Strażacy, Pierwsza Miłość.

Metoda: ilościowa analiza danych

Materiał badawczy: publikacje z monitoringu 1100 tytułów prasowych, 5 mln serwisów i portali internetowych, w tym najpopularniejsze serwisy społecznościowe oraz około 100 stacji RTV z wyłączeniem ramówek programów RTV

Zakres czasowy: lipiec – czerwiec 2016 rok

Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne

Analizowane słowa kluczowe: nazwy miejscowości – Drohiczyn, Falenica, Grabina, Gródek, Józefów, Konstancin, Leśna Góra, Nałęczów, Sandomierz, Toruń, Żyrardów, Warszawa, Wrocław – we wszystkich odmianach

 

Osoba do kontaktu:
Marlena Sosnowska
rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ