Udany koniec roku Legii Warszawa

STRONA GŁÓWNA >> >>

Udany koniec roku Legii Warszawa

Ćwierćfinał Euro 2016, powrót polskiego klubu po 20 latach do rozgrywek Ligi Mistrzów, a na koniec awans Legii Warszawa do Ligi Europy. Dawno nie było tak udanego roku dla polskiej piłki. W piłce klubowej brylowała Legia Warszawa, która w grudniu po raz kolejny znalazła się na szczycie rankingu „Polska Piłka” przygotowanym przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Reprezentacja po bardzo udanych eliminacjach do Mistrzostw Europy rozbudziła apetyty kibiców. Od kadry z Robertem Lewandowskim na czele, wielu ekspertów i kibiców oczekiwało sukcesu na Euro 2106 we Francji. Nasi reprezentanci nie zawiedli i przegrali dopiero w ćwierćfinale po rzutach karnych z Portugalią. Zgoła inaczej było w przypadku naszych klubów występujących w europejskich pucharach. Od nich oczekiwano tylko tego, żeby nie przyniosły wstydu. Legia Warszawa po początkowych niepowodzeniach w Lidze Mistrzów, gdy kibice zastanawiali się ile bramek „Wojskowym” wpakują przeciwnicy, ostatecznie miło wszystkich zaskoczyła i awansowała do Ligi Europy. Legia na koniec roku dołożyła dwa wysokie zwycięstwa w LOTTO Ekstraklasie z Piastem Gliwice i Górnikiem Łęczna. Te sukcesy Mistrzów Polski pozwoliły klubowi ze stolicy po raz kolejny zająć pierwszą pozycję w rankingu najbardziej medialnych klubów „Polska Piłka”. W 2016 r. Legia w żadnym miesiącu nie pozwoliła rywalom zepchnąć się z pierwszej pozycji w rankingu. W grudniu na drugiej pozycji zestawienia uplasowała się Wisła Kraków, która lepsze mecze przeplatała gorszymi. W grudniu wygrała z Lechią Gdańsk, zremisowała z Cracovią i przegrała z Ruchem Chorzów. Na trzecią pozycję wskoczył Lech Poznań, który w poprzednim miesiącu był na piątym miejscu.


Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w listopadzie 2016 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

W grudniu nie rywalizowano w piłkarskiej 1. lidze, co wpłynęło na mniejsze zainteresowanie dziennikarz tą klasą rozgrywkową. Nie zmieniło to jednak układu sił w rankingu „Polska Piłka. Po raz kolejny (szósty miesiąc z rzędu) najwyżej sklasyfikowaną drużyną 1. ligi został Górnik Zabrze. Górnik, który od początku sezonu gra poniżej oczekiwań swoich kibiców i zajmuje ósme miejsce w lidze, wyprzedził Zagłębie Sosnowiec. Klub z Sosnowca zdecydowanie lepiej radzi sobie w 1. lidze, zajmując trzecią pozycję i tracąc tylko trzy punkty do lidera Chojniczanki Chojnice. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły GKS Katowice, Podbeskidzie Bielsko-Biała i Chrobry Głogów.


Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn 1. ligi w listopadzie 2016 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,4 mln informacji.

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Tomasz Lubieniecki
starszy analityk mediów
mobile: +48 697 510 960
tel. +48 61 66 26 005 wew. 154
tlubieniecki@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ