Styczeń miesiącem Wisły Kraków. Piątek zdetronizował Lewego

STRONA GŁÓWNA >> >>

Styczeń miesiącem Wisły Kraków. Piątek zdetronizował Lewego

W styczniu w rankingach medialności w polskiej piłce nastąpiły duże, choć spodziewane zmiany. Akcja ratunkowa Wisły Kraków, a także transfer Krzysztofa Piątka do AC Milan wywindowały te marki na szczyty zestawień – wynika z cyklicznej analizy „Piłka w grze” przygotowywanej przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

O ile w grudniu to jeszcze Legia Warszawa odnotowała więcej publikacji w mediach tradycyjnych od klubu ze stolicy Małopolski, to w styczniu nie miała już żadnych szans w zestawieniu notując blisko 800 materiałów mniej od „Białej Gwiazdy”. Wisła była na ustach dziennikarzy przez cały miesiąc za sprawą tematu nieudanego przejęcia klubu przez trójkę biznesmenów z Ly Vanną na czele, nieefektywnego zarządzania klubem przez poprzednie władze na czele z Marzeną Sarapatą;, pożyczki udzielonej przez Jarosława Królewskiego, Jakuba Błaszczykowskiego i Tomasza Jażdżyńskiego, czy zbiórki pieniędzy dla Wisły przez inne zespoły.

Krakowski klub zdecydowanie najczęściej gościł też na okładkach gazet – było tak 65 razy, podczas gdy drugi w tym zestawieniu Lech Poznań – 20 razy. Wisła była także jedynym klubem, który odnotował więcej publikacji niż w grudniu 2018 r.

Druga Legia prawdzie znacząco przegrała w styczniu z Wisłą, ale jednocześnie zdecydowanie zdystansowała kolejne kluby w zestawieniu. Dla stołecznego klubu najważniejszymi medialnie tematami w tym miesiącu były transfery, zaangażowanie Bogusława Leśnodorskiego w pomoc Wiśle oraz zgrupowanie w Portugalii oraz sparingi.

Trzecie miejsce zajął Lech Poznań, który jednak w analizowanym okresie nie odnotował żadnego tematu, który przyniósłby mu znaczną liczbę publikacji. Najczęściej były to relacje ze zgrupowania oraz wzmianki o klubie przy okazji plotek transferowych i samych transferów.


Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w styczniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)


Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w styczniu 2019 (social media)

 

W Fortuna 1. Lidze styczeń stał pod znakiem Stali Mielec. Podkarpacki klub najczęściej pojawiał się w mediach w kontekście zmiany trenera oraz sparingów z klubami z LOTTO Ekstraklasy. Wiele materiałów wygenerowała także publikacja o LV Bet, który został oficjalnym sponsorem klubu. Drugie miejsce zajęło Podbeskidzie Bielsko-Biała, a trzecie – niespodziewanie – Puszcza Niepołomice, która wywindowała się głównie informacjami o sparingach z dużo bardziej medialnymi klubami, w tym przede wszystkim Wisłą Kraków i Koroną Kielce.


Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w styczniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

W zestawieniu polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach nastąpił prawdziwy przełom – Krzysztof Piątek zdetronizował niemającego sobie równych od wielu miesięcy Roberta Lewandowskiego. Polski napastnik po świetnych miesiącach w barwach Genoi przeniósł się do AC Milan, co poprzedziły tygodnie spekulacji i informacji o możliwym przeniesieniu piłkarza np. do Realu Madryt. Sam Piątek przywitał się z kibicami „Rossonerich” dwoma golami przeciwko Napoli w Pucharze Włoch, co dodatkowo zwiększyło liczbę publikacji. Były piłkarz Cracovii w styczniu znalazł się aż 56 razy na okładkach gazet, podczas kiedy drugi w tym zestawieniu Robert Lewandowski – 9.

 

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,7 mln informacji.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ