Royal baby 3 – debiut w polskich mediach
Narodziny trzeciego dziecka księcia Williama i księżnej Kate wywołały sporo komentarzy w polskich mediach. Już kilka godzin po urodzeniu, piąte w kolejce do tronu książęce dziecko zostało pokazane publiczności, a jego zdjęcia obiegły cały świat.
Trzecie royal baby było popularne na długo zanim pojawiło się na świecie. Pierwsze wzmianki dotyczyły informacji o ciąży Kate Middleton. Po tym jak 4 września 2017 roku Pałac Kensington ogłosił, że Kate spodziewa się trzeciego dziecka, w ciągu tygodnia ukazało się na ten temat aż 239 publikacji w internecie, prasie i rtv. Przedmiotem szczególnego zainteresowania była płeć potomka i termin porodu. Pojawił się także polski akcent tej historii. Podobno jej początek mógł mieć miejsce w naszym kraju – jak sugerowały media być może dziecko zostało poczęte właśnie podczas dyplomatycznej wizyty książęcej pary w Polsce w lipcu 2017 roku.
Obecnie spekulacje te ma rzekomo potwierdzać sukienka Kate, w której pokazała się z nowo narodzonym synkiem i księciem Williamem na schodach szpitala św. Marii w Londynie. Niektóre media doszukują się rodzimego odniesienia – sukienka w kolorze czerwonym, z białym kołnierzykiem. Bardziej prawdopodobne jest jednak, tak jak sugerują inne źródła, że strojem tym Kate oddała hołd księżnej Dianie, która w podobnej kreacji oraz takich samych perłowych kolczykach prezentowała światu swojego drugiego syna, Harry’ego.
W okresie od 4 września 2017 do 22 kwietnia 2018 roku, czyli do dnia poprzedzającego narodziny księcia w polskich mediach tradycyjnych ukazały się 832 materiały dotyczące royal baby. Dzień później – w dniu narodzin do północy opublikowano 369 informacji. Łącznie w internecie, prasie, radiu i telewizji royal baby zebrało 1201 doniesień.
W social media w analizowanym okresie odnotowano 4327 informacji, w tym najwięcej na Instagramie – 1803 i Facebooku – 1739.
Doniesieniom medialnym nie ma końca. Obecnie najwięcej dziennikarskich spekulacji dotyczy imienia nowonarodzonego księcia.
Pobierz infografikę „Royal baby”
Zapoznaj się z pozostałymi raportami dla mediów
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.
Osoba do kontaktu:
Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom. +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ