„Pucharowicze” Ekstraklasy dominują w mediach

STRONA GŁÓWNA >> >>

„Pucharowicze” Ekstraklasy dominują w mediach

Najwyższą aktywność medialną na starcie sezonu 2015/16 wykazują zespoły, które zakwalifikowały się do eliminacji europejskich pucharów. Najlepiej wypadł Lech Poznań. W badaniu „Polska Piłka”, przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, na temat Mistrza Polski pojawiło się ponad 5 tys. publikacji.

Analiza przygotowana w oparciu o materiały z lipca 2015 roku pokazała, że najwyższą medialną aktywność wykazywały kluby, które występowały w eliminacjach do Ligi Mistrzów i Ligi Europy. Pierwsze miejsce zajął lider z poprzedniego miesiąca – Lech Poznań. „Kolejorz” jako jedyny zespół z Ekstraklasy przekroczył barierę 5 tys. informacji medialnych. Oznacza to, że w lipcu – w prasie i na wybranych stronach www – na temat wielkopolskiej drużyny codziennie pojawiało się średnio 167 doniesień.

W lipcowym raporcie „Polska Piłka”, za plecami Lecha, znalazła się Legia Warszawa. O klubie z ulicy Łazienkowskiej pisano ponad 4,5 tys. razy. Trzeci był Śląsk Wrocław. Aktywność medialna zespołu prowadzonego przez Tadeusza Pawłowskiego oscylowała w granicach 3,8 tys. publikacji. Jagiellonia Białystok, która również uczestniczyła w eliminacjach do rozgrywek europejskich, zajęła siódme miejsce. Na temat białostoczan pojawiło się w mediach ponad 2,6 tys. informacji. Nieco więcej pisano o innych zespołach, które nie miały okazji mierzyć się w eliminacjach do Ligi Europy. Wyższą medialność od Jagiellonii osiągnęły w lipcu: Wisła Kraków (3,1 tys.), Lechia Gdańsk (3,0 tys.) i Cracovia (2,8 tys.).


Wykres 1. Medialność zespołów Ekstraklasy w lipcu 2015 roku – informacje zebrane w procesie monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych i wybranych serwisów internetowych

 

Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu ponad 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 lipca 2015 roku – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę już ponad 991 tys. informacji.

 

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

 

Osoba do kontaktu:
Tomasz Majka
analityk mediów

mobile: +48 697 430 650
tel. +48 61 66 26 005 wew. 153
tmajka@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ