PSL wróciło na podium

STRONA GŁÓWNA >> >>

PSL wróciło na podium

Wakacje to okres newsowej stagnacji. Niewiele się dzieje w sferze polityki, a media zapełniają luki mało znaczącymi informacjami. W lipcu spadła liczba informacji o liderach partii politycznych oraz samych ugrupowaniach – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Łącznie liczba publikacji na temat ugrupowań zmniejszyła się o 7 proc., a wahania wyników poszczególnych partii były znaczące. Najbardziej spadło zainteresowanie partią Nowoczesna. Liczba publikacji na temat ugrupowania Ryszarda Petru zmniejszyła się o 41 proc. Wzrost popularności w mediach dotyczył w lipcu tylko 2 stowarzyszeń – Prawa i Sprawiedliwości oraz Kukiz’15.


Wykres 1. Liczba publikacji na temat partii politycznych, stowarzyszeń w lipcu 2016

 

Nadal pierwsze miejsce zajmuje PiS z wynikiem 37 tys. materiałów. Na drugim miejscu uplasowało się PO (11 tys.), a za nim PSL (7 tys.). Tuż za podium znalazły się partie: Nowoczesna (6,3 tys.), Kukiz’15 (5 tys.). Zestawienie zamyka Mniejszość Niemiecka.

Zdecydowanie najwięcej publikacji o partiach ukazało się w internecie, a drugim najpopularniejszym źródłem była telewizja. O partii rządzącej najczęściej informowali dziennikarze z redakcji TVN24, Polsat News, Radio TOK FM i Wpolityce.pl. Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat Prawa i Sprawiedliwości wyniósł 373 mln złotych.


Wykres 2. Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych, stowarzyszeń w lipcu 2016 z podziałem na media

 

Podobnie sytuacja wyglądała wśród przewodniczących partii. Wszyscy politycy, poza Ryszardem Gallą, odnotowali spadek. Jarosław Kaczyński znacznie się oddalił od reszty polityków. Drugą lokatę zajął lider PO. Różnica pomiędzy tymi dwoma przywódcami wynosiła w lipcu 6 tys. doniesień medialnych. Trzecie miejsce tradycyjnie zajął Ryszard Petru, a za nim znalazł się Paweł Kukiz.


Wykres 3. Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat partii politycznych, stowarzyszeń w lipcu 2016 r.

 

Jarosław Kaczyński nie miał sobie równych w pierwszej połowie lipca. Największa dysproporcja w liczbie publikacji nastąpiła 2 i 4 dnia miesiąca. AVE materiałów opublikowanych w nawiązaniu do polityka wyniosło 122 mln złotych.

 

Pełny raport „Scena Polityczna”

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ