Problemy Legii wabikiem na media?

STRONA GŁÓWNA >> >>

Problemy Legii wabikiem na media?

„Wojskowi” przegrali eliminacje do Ligi Europy – to właśnie ta informacja, w odniesieniu do Legii Warszawa, najczęściej pojawiała się w mediach w ubiegłym miesiącu. Czy w związku z tym pozycja lidera najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w sierpniu przypadła Wiśle Kraków?

 

W sierpniu o Wiśle Kraków bardzo często informowano w kontekście wielu ciekawych – a więc także medialnych – transferów, ale przede wszystkim Derbów Krakowa. Niestety to ostatnie wydarzenie zasłynęło ze skandalicznej oprawy „kibiców” Wisły. Podczas meczu z Cracovią powiesili oni transparent, na którym znalazła się zamaskowana osoba i krzyże, symbolizujące zabitych kibiców klubu z drugiej strony Błoń. Do tego na trybunach znalazły się dwa transparenty: „Boże miej litość dla naszych wrogów”, „bo jak widzisz my jej nie mamy”. Najczęściej o Wiśle informował „Dziennik Polski” (aż 242 publikacje) oraz gol24.pl. Wśród autorów prym wiedli Michał Trela (Przegląd Sportowy) oraz Bartosz Karcz (media grupy Polska Press) – po 59 informacji. Dalej znaleźli się Maciej Kmita (sportowefakty.wp.pl) – 55 materiałów oraz Mateusz Miga (Przegląd Sportowy) – 41.

W odniesieniu do Legii Warszawa wiodącym tematem był przegrany dwumecz eliminacji Ligi Europy z Sheriffem Tyraspol. Najwięcej na ten temat napisały następujące portale: sport.pl oraz sportowefakty.wp.pl. Publikacje z wzmiankami o Legii najczęściej w sierpniu zamieszczali: Robert Błoński (Przegląd Sportowy) – 61, Antoni Bugajski (Przegląd Sportowy) – 42, Maciej Kmita (sportowefakty.wp.pl) – 35 oraz Szymon Mierzyński (sportowefakty.wp.pl) – 33. Wydarzenie to jednak sprawiło, że Legia okazała się najbardziej medialną drużyną LOTTO Ekstraklasy.

Stosunkowo najwięcej publikacji w stosunku do poprzedniego miesiąca ubyło Lechowi Poznań, który na początku sierpnia odpadł z eliminacji Ligi Europy i stracił drugie miejsce w zestawieniu. W przypadku poznańskiego klubu wiodącymi tematami w sierpniu były: powołanie do reprezentacji Polski dla Macieja Makuszewskiego oraz objęcie pierwszego miejsca w tabeli LOTTO Ekstraklasy. Głównymi mediami informującymi o Lechu w sierpniu były serwisy sportowefakty.wp.pl, sport.pl oraz gol24.pl. W przypadku najczęściej opisujących Lecha dziennikarzy można znaleźć poznańsko-ogólnopolski miks. Najchętniej o „Kolejorzu” w swoich artykułach informowali kolejno: Szymon Mierzyński (sportowefakty.wp.pl), Sebastian Szczytkowski (sportowefakty.wp.pl), Antoni Bugajski (Przegląd Sportowy), Michał Ptaszyński (futbol.pl), Maciej Lehmann (Głos Wielkopolski), Dominik Piechota (Przegląd Sportowy), Michał Trela (Przegląd Sportowy) oraz Radosław Nawrot (Gazeta Wyborcza – Poznań).


Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w sierpniu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

Po raz kolejny najwyżej sklasyfikowanymi drużynami w rankingu medialności NICE 1. ligi zostały drużyny, które spadły z LOTTO Ekstraklasy: Ruch Chorzów i Górnik Łęczna. Na temat drużyny ze Śląska informowano w znacznej mierze w kontekście startu ligi z ujemnymi punktami oraz ruchach transferowych do i z klubu, a także o zakazie transferowym. Głównymi mediami były natomiast katowicki „Sport”, gol24.pl oraz sportowefakty.wp.pl. Podobny zestaw mediów najczęściej informował o Górniku Łęczna, tyle, że więcej publikacji od sportowefakty.wp.pl zamieścił Dziennik Wschodni.


Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn NICE 1. ligi w sierpniu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

Sierpień dla wielu lig europejskich był pierwszym pełnym miesiącem gry. Wraz z większą ilością meczów zwiększyła się także liczba publikacji o polskich piłkarzach występujących w pięciu najmocniejszych europejskich ligach. Największy awans odnotowali Kamil Glik oraz Arkadiusz Milik, którzy wskoczyli na podium zestawienia, tuż za Roberta Lewandowskiego. Ten pierwszy zaliczył bardzo udany początek sezonu francuskiej Ligue 1, a drugi zdobył przewagę nad innymi w związku z występami w eliminacjach Ligi Mistrzów oraz premierowej bramce w nowym sezonie włoskiej Serie A.


Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w sierpniu 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,6 mln informacji.

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:

 
Katarzyna Popławska
kierownik działu marketingu i PR
mobile: +48 697 410 680
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
kpoplawska@psmm.pl

 
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ